Aurinkorasvaa 1-vuotiaalle?
MIten se olikaan, onko olemassa sellaista aurinkorasvaa, jota voi laittaa 1-v. lapsen iholle? Vauva-aikana muistaakseni ei suositeltu mitään, mutta oltaisiinko tämän ikäisenä jo kypsiä suojakertoimille?
Näitä miettii Nins kun aurinko alkaa pikku hiljaa porottamaan..
Kommentit (22)
Ostin tota Eucerinin voidetta, sitä missä on suoja 30. Nimenomaan kysyin farmaseutilta voidetta, joka sopii jo yksivuotiaalle, ja tuo mulle myytiin.
Me etsittiin jo viime kesänä tuota fysikaalista suojaa ja joka apteekis katsoivat et anteeks mitä!!? Että silleen. Otettiin se Widmer tai sinneppäin kids 25 aurinkorasva mut oon käyttäny toistaiseks vaan itsele kun siinä ei oo m itään suomeksi ja en oo 100 varma siitä ulkkis sepustuksesta, joten ostan kans tänä vuonna sen eucerinin kuhan vaa löydän sen oikean....
Hahtuvainen:
Ostin tota Eucerinin voidetta, sitä missä on suoja 30. Nimenomaan kysyin farmaseutilta voidetta, joka sopii jo yksivuotiaalle, ja tuo mulle myytiin.
Onneksi huomasin ennen avaamista, että väärää voidetta olivat myyneet. Kävin vaihtamassa ja pidin luennon, että tarjoavat asiakkaille ensin sitä sk 25 -voidetta, jossa sanotaan että micropigment. Ärsyttävää kyllä kun ei asiantuntemusta löydy!
S-Marketissa muuten näin muistaakseni Daily-aurinkovoidetta, jossa on pelkkä fysikaalinen suoja. Vannomaan en mene oliko se sellaista, mutta kannattaa katsastaa!
fysikaalisia suodattimia, vai mitä ne olivat. ;-) suojakertoimet olivat muistaakseni 15 ja 25, hinta siinä 10e pintaan.
aurinkosuoja, joka sopii lapsille: Aurinkovoide herkkäihoisille, suojakerroin 15 (+vedenkestävä, hajusteeton, väriaineeton). Tässä on myös vain fysikaaliset suodattimet (mainitaan purkissa). Löytyy isommista marketeista.
Yliopiston apteekista minulle sanottiin, että alle 2-vuotiaalle ei suositella mitään rasvoja, ainoastaan vaatteilla ja varjoilla pitäisi suojella auringolta....ota nyt sitten näistä suosituksista selvää...
Viime kesänä (poika oli 1v.) käytin tuota linkittämääni Eucerinia pojalle. Iho kuivui niistä kohdista joihin sitä laitoin (korvat, kädet, posket ja jalat). Siis hilseili jotenkin. Ei ollut ihottumaa tai muuta allergiseen verrattavaa mutta kumminkin.
Muistin vasta äsken joten tarkkailkaa lastenne ihoa kun käytätte noita rasvoja.
Tänä vuonna en ole n.2v pojalle laittanut Eucerinia, kokeilen uudestaan pian kuinka iho reagoi. Saattoi olla että myivät vanhentunutta/viallista rasvaa viime vuonna joten nakkasin sen syksyllä roskiin ja haen nyt uuden purkin.
Eucerin Junior Micropigment Sun Lotion 25. Lapseni on nyt 2 v. Ja myös minulta löytyy tavallinen Eucerin Junior Lotion 15 hyllystä, kun sen ensin myivät apteekista! Mutta kerkisin avata pullon ennen kuin huomasin että oli väärää ainetta, joten en voinut palauttaa, olen siis itse käyttänyt sitä...
Mutta tuo mainittu ihon kuivuminen on todella totta tämän ' oikean' aineen eli Junior Micropigment Sun Lotionin kanssa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ko. rasvan sisältö taitaa olla pitkälti sama kuin Sinkkivoiteen, joka tunnetusti kuivattaa vaippapyllyt? Tämän auringonsuojan (fysikaaliset suodattimet) teho perustuu siis joka tapauksessa siihen, että rasva ei erityisemmin imeydy, vaan jää iholle näkyväksi kerrokseksi suojaamaan. En tiedä voisiko tehdä samoin kuin teen Sinkkivoiteen kanssa eli laitan pyllylle ensin ohuelti kevyttä perusvoidetta ja sitten vasta Sinkkivoidetta, ettei kuivata liikaa? Vai veisiköhän tämä auringonsuojasta tehot? Huom. en siis suosittele ihon rasvaamista ennen auringonsuojaa, vaan kysyn voisikohan näin tehdä? Vielä selvyyden vuoksi, että en tietenkään kehota käyttämään Sinkkivoidetta auringonsuojana.
Soittivat juuri sieltä ja pahoittelivat vilpittömästi tapahtunutta. Tämä esimies laittoi tiedotteen henkilökunnalleen asiasta ja käyn palauttamassa avatun pullon heille.
ostin apteekista, Yliopiston apteekista.. Spray pullo ja suojaa taitaa olla 30.
Siinä ainakin fysikaalinensuoja sillä titaanioksidilla.. Niinhän se on että vaate on paras suoja lapsilla mutta niska ja kasvot on hyvä voidella eikä sitä lasta viitsi koko lämmintä päivää pitkissä vaatteissa pitää, mukavahan se heilläkin on välillä lyhythihaisella ja shortseilla olla..entäpä sitten uimaan meno? Jos et laita mitään rasvaa niin saat odotella iltaan ennen kuin voi uida taikka rannalla leikkiä.. toki sielläkään en uskaltaisi antaa pitkää aikaa ilman puseroa olla mutta hetken kuitenkin! ..niin ja aurinkohan polttaa jo vartissa..
apteekkiini. Saa nähdä, mitä siellä sanotaan. Meillä on jo käytetty tuota väärää tuotetta muutamana päivänä, joten katsotaan mitä ehdottavat.
Eivät ne silti mitään hyvitystä luvanneet, ainoastaan purkin vaihdon :( Ärsyttää lähteä vartavasten toiselle paikkakunnalle sitä vaihtamaan.
Asutaan aika lähellä apteekkia, niin oisin ihan tyytyväinen jos vaan sais vaihtaa oikeeseen tuotteeseen. Toi makso kuitenkin 17 euroa, joten ois kiva saada vaihtaa se.
Eli 1v:n iho kannattaa suojata toki auringolta, mieluusti vaatteilla, mutta esim. kasvoihin ei aina saa kunnon suojaa, vaikka lippiksillä ja hatuilla kuinka yrittää. Silloin kannattaa ostaa apteekista nimen omaan lapsille tarkoitettua aurinkovoidetta, jossa VAIN fysikaaliset suojat, ei mitään kemiallista. Fysikaalinen suoja vaikuttaa ihon päällä, kemiallinen siten että se imeytyy ihoon. Noita kemiallisen suojan sisältäviä (eli perus Niveat jne.) ei suositella lapsille ollenkaan. Eli apteekkiin mars :)
Meillä taaperolla käytetään Eucerin Junior Micropigment Lotion-rasvaa sk 25. Purkissa lukee hyvin selkeästi, että siinä on vain fysikaaliset suodattimet, ei kemiallisia. Joten kannattaa lukea paketin kyljet tarkoin!
Käykö Eucerinin Junior aurinkorasva sk 15 2- ja 3-vuotiaille lapsille vai kannattaako ostaa sk 25?
Kun meidän lapsi oli 1 vuotias kesällä, pidin aina pitkähihaista paitaa ja pitkiä housuja ja lierihattua. Klo 12-15 välillä ei oltu ulkona. Hyvin pärjättiin kesä ilman aurinkorasvaa. Suositukset vaihtelee. Itse en laittaisi alle 2v:lle ellei ole ihan pakko tyyliin etelässä, missä aurinko toista kuin suomessa. Varjossa oleiltiin myös paljon. Myöhemmin kerkeää auringossa olemaan. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että olen hoitanut paljon ihosyöpäpotilaita. Olen ehkä keskimääräistä tarkempi.
Juuri tänään ostin Eucerin lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa YO:n apteekista. Kysyin farmaseutilta, että onko ko rasva fysikaalisesti toimiva. Nyökkäili, että on juu.
Noilla Eucerin nettisivuilla (eikä purkissa) ei vaan mainita mitään suodatintyypistä. Tuossa teidän linkittämässä erikseen mainitaan, että sisältää fysikaalisen suodattimen. Eli lapsille on siis myynnissä aurinkorasvoja jotka toimivat kemiallisesti?! Ärsyttää kun varta vasten kysyin tuosta ja silti myivät väärää!
Junior Micropigment Lotion SPF 25 ei sisällä kemiallisia UV-suodattimia, ja soveltuu siis hyvin pienellekin lapselle (alk 6kk). Junior Intensive Protection Lotion SPF 15 ja SPF30 puolestaan sisältävät kemiallisia suodattimia ja ovat ilmeisesti tarkoitettu isommille lapsille (?).
Tarkkana siis saa olla. Pullot näyttää mun mielestä ihan samanlaisilta.