Kuka hemmetti maksaa 9,7 MILJOONAA EUROA kerrostalokämpästä???
Onko vähän lähteny lapasesta nämä Helsingin asuntojen hinnat? Ruma kerrostalokämppä (olkoonkin 460 neliötä) jossain Eiranrannassa maksaa järjettömiä summia! Linkki: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14618655
Onko lähellä vielä jotain kivoja vuokrataloja, nistien asuntolaa tai muuta? Eipä Helsingissä tarvi kauas mennä missään kun tulee näitä vastaan.
Kommentit (61)
Kysyntä ja markkinat ohjaa hinnoittelua. Varmaan paikka, sijainti ja itse asunto täytyy olla vimpan päälle upea.
Jollekin on asunnon valinnassa tärkeää osoite.
"Missä asut"
"Manskulla"
"Ai ..."
Tästä hinnat johtuu.
Sama on autoissa. Mersulla tai bemarilla on ajattava. Monella ei ole todellisesti varaa ostaa oikeaa uutta BEMUA tai MESEÄ. Kyseiset yli 10v kotterot on edullisempia käytettynä kuin moni normiduunarin KIA tai HYUNDAI uutena. Tuollainen uusi auto olisi oikeesti järkivalinta, mutta
"Mikä auto sulla on?"
"Bemari"
"Ai ..."
Vaikka autoonsa joutuu korjaamaan kalliilla hinnalla niin silti pokka ei anna ajaa jollakin halpismerkillä.
:)
Vierailija kirjoitti:
Kysyntä ja markkinat ohjaa hinnoittelua. Varmaan paikka, sijainti ja itse asunto täytyy olla vimpan päälle upea.
"Missä asut"
"Manskulla"
"Ai ..."
Tästä hinnat johtuu.
Sama on autoissa. Mersulla tai bemarilla on ajattava. Monella ei ole todellisesti varaa ostaa oikeaa uutta BEMUA tai MESEÄ. Kyseiset yli 10v kotterot on edullisempia käytettynä kuin moni normiduunarin KIA tai HYUNDAI uutena. Tuollainen uusi auto olisi oikeesti järkivalinta, mutta
"Mikä auto sulla on?"
"Bemari"
"Ai ..."
Vaikka autoonsa joutuu korjaamaan kalliilla hinnalla niin silti pokka ei anna ajaa jollakin halpismerkillä.
Hinnoittelulla voidaan brändätä, tai hakea yksinkertaisesti huomiota.
Tuhansien järvien maassa veden näkyminen ikkunasta ei nyt niin ihmeellistä ole imo
Vierailija kirjoitti:
"Missä asut"
"Manskulla"
"Ai ..."
Tästä hinnat johtuu.
"Mikä auto sulla on?"
"Bemari"
"Ai ..."
Kyllähän autosta näkee suurin piirtein sen iän, eli vanhalla bemarilla leveily on ihan turhaa...
Mä olisin ottanut noi kuvat kauniimmalla ilmalla. Nyt jotenkin olivat niin synkän harmaita että pilasvat mun fiiliksen niin etten mene edes näytölle. Eivät kyllä imarrelleet tota maisemaa tai asuntoa🌞
Vierailija kirjoitti:
Tuhansien järvien maassa veden näkyminen ikkunasta ei nyt niin ihmeellistä ole imo
On se Helsingin kantakaupungissa harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä ei halua muuttaa, muutoin ihan jees.
Ota ero. Kyllä tuohon tulijoita riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan maksaisi 90000€ 300m2 omakotitalosta muuttotappiokunnassa, josta palvelut katoavat pikkuhiljaa olemattomiin?
Valintojen maailma.
Täh?! ja varmaan suurinosa jos tohon hintaan saa ton kokosen lukaalin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ottanut noi kuvat kauniimmalla ilmalla. Nyt jotenkin olivat niin synkän harmaita että pilasvat mun fiiliksen niin etten mene edes näytölle. Eivät kyllä imarrelleet tota maisemaa tai asuntoa🌞
Ihan totta! Kyllä olisin jonain kesäiltana nähnyt sen verran vaivaa että ehdottomasti napsinut uudet kuvat ilmotukseen.
Tuolla maisemalla ei ole eikä tule kovin montaa kämppää myyntiin.Voi olla 100 varma ettei eteen rakenneta toisin kuin monessa muussa paikassa.
Kämppä on 3 kerroksinen ja kyllä voitaneen puhua lähes omakotitalosta.Monessa on pääkaupunkiseudun "omakoti talossa" on pienempi piha kuin tuon terassit.Kohde ryhmä tuskin on 6 lapsinen perhe joten makuuhuoneidein määrä tai koko ei ole oleellista.
Onko hinta kohdallaan ,on jos joku ostaa.
LOL! Häpeilemätön pitää tosiaan olla, koska kämppähän on kuin akvaario! 😂😂 Vessassakin isot ikkunat! 👌
No, en minä ostaisi tuolla hinnalla kerrostaloa. Kerrostalossa on naapurit kiinni ja yhteisiä tiloja. Ultralaadukkaaseen elämään kuuluu tietty hajurako ympäristöön. Siksi kaikki superrikkaat asuukin omissa palatseissaan pääosin. Tottakai hieno kerrostalo voittaa tämään meidänkin peruslähiötalon, mutta jos rahaa olisi kuin roskaa, niin ihan se paras asumismuoto löytyisi isolta tontilta, vesistön ääreltä.
Noin yleisesti ottaen okt:t on kalliimpia, on omaa maata ympärillä ja naapureiden panoäänet ei kuulu ilmastoinnin kautta sisään. Makuasioita haluaako oman talon vai asunnon, mutta tuossa on kyllä miljoonia muutama liikaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille omakotitalo ole se pyhin asumisen muoto!
Typerää verrata, että ”tolla rahalla saisi sellaisen ja tällaisen omakotitalonkin”. Niin? Joku on tehnyt ihan oman tietoisen valinnan ja valinnut kerrosataloasunnon omakotitalon sijasta.
Jotkut pitävät enemmän kaupungissa asumisesta, eivät ole kiinnostuneet puutarha/lumitöistä jne. Jokainen tietää itse, mihin haluaa rahansa laittaa :)
Ihan sama, onko kerrostalo vai okt - onkohan noita miljoonia hinnassa hiukan liikaa?
Viittasin otsikkoon. ”Kuka maksaa kerrostalokämpästä?”. Joku maksaa, joku ei. Fakta on se, että harvalla suomalaisella varaa näin kalliiseen, oli se sitten kerrostalo, omakotitalo tai oma saari. Tai vaikka olisikin pari miljoonaa vähemmän, varaa on silti vain hyvin harvoilla.
Ymmärrän kyllä, että miksi hinta halutaan pitää korkealla. Ei kaikkeen tarvitsekaan olla kaikilla varaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh. No musta se kyllä on. Vaikka Suomessa onkin tuhansia järviä, niin faktahan on se, että suurin osa niistä on keskellä ei mitään. Tai siis, että asutusta on hyvin harvakseen niiden rannoilla. Kaupungeissa järvi/merinäköala on kyllä luksusta, vaikka (kerros)talo sijaitsisikin järven rannalla, ei kaikilla silti välttämättä ole sitä järvinäköalaa :)
Joten vähän ontuva toi sun logiikkas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille omakotitalo ole se pyhin asumisen muoto!
Typerää verrata, että ”tolla rahalla saisi sellaisen ja tällaisen omakotitalonkin”. Niin? Joku on tehnyt ihan oman tietoisen valinnan ja valinnut kerrosataloasunnon omakotitalon sijasta.
Jotkut pitävät enemmän kaupungissa asumisesta, eivät ole kiinnostuneet puutarha/lumitöistä jne. Jokainen tietää itse, mihin haluaa rahansa laittaa :)
Jos jollain on varaa panna 9 milliä omakotitaloon, niin sillä on taatusti myös varaa maksaa huoltoyhtiölle, joka tekee ne lumi- ja puutarhatyöt. Huoltoyhtiöt näet eivät ole kerrostaloasukkaiden yksinoikeus.
Ei kukaan. Jos maksaisi, tuo ei olisi ollut tuolla kaupan jo kuukausikaupalla vai peräti vuosia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan maksaisi 90000€ 300m2 omakotitalosta muuttotappiokunnassa, josta palvelut katoavat pikkuhiljaa olemattomiin?
Valintojen maailma.
Täh?! ja varmaan suurinosa jos tohon hintaan saa ton kokosen lukaalin.
Etuovi.comissa pilvin pimein halvempiakin myynnissä. Miksi kukaan ei osta?
No ei tunnu kelpaavaan. Ollut myynnissä jo vaikka kuinka kauan.