Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä autismista

Vierailija
15.09.2018 |

Voisko joku asiaa tunteva kertoa autismista tärkeimmät asiat. Odotamme lasta ja kaikenlaista tietenkin pyörii mielessä. Suvuissamme ei tietääkseni ole kehitysvammaisuutta, isäni pikkuserkuista osa tosin oli sokeita. Skitsofreniaa on sitten sitäkin enemmän, muttei miehelläni tai minulla ja ikääkin on onneksi jo lähemmäs 30 v.

Mutta autismi on minusta aika pelottavakin sairaus, jota varmasti kukaan ei toivo lapselleen.
Kuinka vahasti se on periytyvää tai onko edes?
Kuinka todennäköistä on, että lapsi sairastuu autismiin? Mikä lisää riskiä sairastua?
Mitä eri autismin muotoja on?
Miten sitä hoidetaan?
Vielä en kysu kuinka suhtautua jos lapsella todetaan autismi kun ei ole itselle ajankohtaista. Siitäkin kyllä voi kertoa kokemuksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota.. nyt en ymmärrä. Jos suvussanne ei kerran autismia ole, miksi pelkäät sen periytyvyyttä? Kai tiesit että skitsofrenia voi periytyä..?

Vierailija
2/3 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.. En koe tarvetta vastata sinulle. Jos autismi kiinnostaa tuossa määrin niin googleta. Oletko täysin varma tuosta skitsofreniasta kohdallasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota.. nyt en ymmärrä. Jos suvussanne ei kerran autismia ole, miksi pelkäät sen periytyvyyttä? Kai tiesit että skitsofrenia voi periytyä..?

Nimenomaan sitä mietin onko se kuinka periytyvää vai voiko ihan kuka tahansa sairastua geeneistä huolimatta, entä vaikuttaako ympäristötekijät. Ja tiedän, että minulla on 10% todennäköisyys sairastua skitsofreniaan (tosin olen jo 28-vuotias, joten sairastumisen kannalta pahimmat vuodet on jo onneksi ohitettu). Kai näistä asioista saa olla kuka tahansa kiinnostunut. En mielestäni ole hysteerinen kuitenkaan enkä oikeastaan pelkää, että juuri meidän lapsi sairastuisi. Kuitenkin autismi on yleisempää nykyään, johtuuko se paremmasta diagnosoinnista vai onko länsimaisilla elintavoilla yhteys? Sitä mietin, vieläkin saa vastata, muttei ole pakko jos ei kiinnosta tai tiedä mitään aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi