Palkintolennot varattu, mukava matkustaa ilmaiseksi
Olen käyttänyt kohta kaksi vuotta Norwegianin luottokorttia ja nyt varasin ensimmäiset ilmaiset lennot ulkomaille. Mahtava fiilis lähteä ilmaiseksi matkalle. Onko sinulla tätä korttia käytössä jo? Ellei ole niin suosittelen!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
norwegian luottokortti ei ole mitenkään erityisen edullinen tai hyvä. älkää ottako sitä
Mikä kortti on ilmaista edullisempi tai parempi?
S-luottokortti on myös ilmainen, mutta sillä saa maksutapaetua S-kaupoista.
Maksutapaetu on 0,5% kun taas Norwegianilla saat 1% takaisin. Kannattaa siis unohtaa S-kortti ja käyttää Norwegiania sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
norwegiania ei kannata ottaa
finnairin plus pisteet on ok, ne kannattaa käyttää
Asia on juuri päin vastoin ellei matkusta Finnairilla työkseen. Norwegian on tällä hetkellä kaikista kannattavin luottokortti tavikselle joka haluaa kerätä lentopisteitä.
No on finskilläkin Finnair Plus Mastercard, jolla saa kerrytettyä pisteitä. En kyllä keksi mitä niillä tekisi. Lennän työkseni niin paljon ettei kiinnosta enää vapaalla lähteä minnekään tuulipukukaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
me käytetään bonuspisteet yleensä loungeen tai matkustusluokan korotukseen (economy-->business).
Kerros mulle se loungen idea, kun en koskaan ole tajunnut mikä siinä on niin kivaa. Sen tunnin ennen koneen lähtöä mä saan ihan hyvin kulumaan normaalissa odotustilassakin.
Loungessa saa syödä, käydä suihkussa yms ilmaiseksi. Tilat on avarat, rauhalliset ja mukavat. Jos on monta vaihtoa tai pitkä lento edessä, menen ana loungeen! Jos lentämistä tekee vähänkin enemmän, se alkaa puuduttaa. Useat vaihdot ärsyttää. Ennen pitkää lentoa on myös hyvä syödä, ja lentokenttäruoka on tosi kallista! Lennän melko paljon (en työn puolesta) ja minulla on ilmainen pääsy loungeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
norwegiania ei kannata ottaa
finnairin plus pisteet on ok, ne kannattaa käyttää
Asia on juuri päin vastoin ellei matkusta Finnairilla työkseen. Norwegian on tällä hetkellä kaikista kannattavin luottokortti tavikselle joka haluaa kerätä lentopisteitä.
No on finskilläkin Finnair Plus Mastercard, jolla saa kerrytettyä pisteitä. En kyllä keksi mitä niillä tekisi. Lennän työkseni niin paljon ettei kiinnosta enää vapaalla lähteä minnekään tuulipukukaupunkiin.
Meille taviksille Finskin mastercard on huomattavasti kannattamattomampi kortti pisteiden keräykseen kuin Norwegian.
Olen käyttänyt norjalaista reilun vuoden ja ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.
Sama täällä, lennotkin olleet normaalisti hyvin ajoissa. Kerran odotutettiin lontoossa 20min ei kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
me käytetään bonuspisteet yleensä loungeen tai matkustusluokan korotukseen (economy-->business).
Kerros mulle se loungen idea, kun en koskaan ole tajunnut mikä siinä on niin kivaa. Sen tunnin ennen koneen lähtöä mä saan ihan hyvin kulumaan normaalissa odotustilassakin.
Ihan sama. Diplomaattina ja tiettyjen muiden sidosten takia pääsisimme moniin loungeihin. Mutta emme ikinä mene. Kävelemme ja katselemme, jos on ylimääräistä aikaa, istumaan joutuu koneessa joka tapauksessa.
En jaksa ihan koko keskustelua käydä läpi, mutta onko otettu huomioon että Norwegianin kortissa tulee tavallaan mukana ilmainen matkavakuutuskin jos olikohan puolet maksaa kyseisellä kortilla? Säästöä se on sekin kun ei tarvitse itse maksella vakuutusta turhaan.
Kaikki speksit olikin koottuna tässä:
https://tuulipuku.fi/norwegian/
Minulla on tapana säästösyistä varata lentoja niin, että liput tulevat usein erikseen jos on vaihtoja. Huomatkaa että jos jostain syystä myöhästyt vaihtolennolta esimerkiksi edellisem lennon myöhästymisen johdosta, sitä vakuutus ei taida korvata.
Jotkin matkamyyjät kuten kiwi tarjoavat omaa vakuutustaan näitä tilanteita varten joka on ihan kätevää.
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Mukavat tuolit, on hiljaista, päivän lehdet, syötävää ja juotavaa jos jonkinlaista, rauhalliset wc:t jne.
Juntit ja örveltäjät loistavat poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Mukavat tuolit, on hiljaista, päivän lehdet, syötävää ja juotavaa jos jonkinlaista, rauhalliset wc:t jne.
Juuri näin ja voi olla kiireettömästi eikä tavallinen rahvas pyöri jaloissa levittämässä kaikenlaisia kansainvälisiä pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa istua, jos edessä on kohta vaikka 9h istumista? Ja minusta on turha tulla kentälle niin aikaisin, että joutuu oikein odottelemaan. Juntteja saati sitten örveltäjiä ei oikeasti kentillä ole häiriöksi. Itse asiassa ainoa tuntemani alkoholisti on miljonääri, joka nimenomaan on noissa loungeissa ja aloittelee juomaan ennen lentoa.
Miehen työmatkoista kertyneet Finnairin pojot on käytetty surutta lomamatkoihin. Ei ole kukaan kysellyt niiden perään koskaan.
Onko täällä menossa joku Norskin mainoskampanja? Norski on ihan ok. Lennän sillä Pariisiin ja Tukholmaan sekä Dubliniin. Viimeisestä 8 kerrasta on ollut myöhässä 6 kertaa.
rahvas/örveltäjät menee economyssä
parempiväki buneksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa istua, jos edessä on kohta vaikka 9h istumista? Ja minusta on turha tulla kentälle niin aikaisin, että joutuu oikein odottelemaan. Juntteja saati sitten örveltäjiä ei oikeasti kentillä ole häiriöksi. Itse asiassa ainoa tuntemani alkoholisti on miljonääri, joka nimenomaan on noissa loungeissa ja aloittelee juomaan ennen lentoa.
Jos on herännyt aamuyöllä ja matkustanut jo monta tuntia päästäkseen kentälle, on ihan mukava loikoilla rennosti loungessa ja nauttia hintaan kuuluvia ruokia ja juomia lukien aamun lehtiä, ilman meteliä ja ihmismassoja. Kaikki kun ei asu siellä pääkaupunkiseudulla, ja pitkään ajomatkaan on varattava löysiä, kaiken varalta, joten siellä kentällä ollaan toivottavasti hyvissä ajoin.
Vaihdot voivat myös olla pitkiä ja rasittavia, jolloin lounge on kyllä ihan mukava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Jos on herännyt aamuyöllä ja matkustanut jo monta tuntia päästäkseen kentälle, on ihan mukava loikoilla rennosti loungessa ja nauttia hintaan kuuluvia ruokia ja juomia lukien aamun lehtiä, ilman meteliä ja ihmismassoja. Kaikki kun ei asu siellä pääkaupunkiseudulla, ja pitkään ajomatkaan on varattava löysiä, kaiken varalta, joten siellä kentällä ollaan toivottavasti hyvissä ajoin.
Vaihdot voivat myös olla pitkiä ja rasittavia, jolloin lounge on kyllä ihan mukava juttu.
Työn puolesta lennän välillä myös yksityisillä lennoilla, joita odotellaan täysin erillisessä VIP-loungessa. En sielläkään istu, eikä muutkaan istu. Tervehdimme kollegoiden kanssa, tutustumme sellaisiin, joita emme tunne, ja kaikki seisovat. Tarjoiluja on, mutta lähinnä pahimmat kahvinhimoiset juovat mitään, koska koneessa kuitenkin on parin tunnin välein tarjoiluja. Itse lentäessäni on tosiaankaan vaivaudu loungeen vaikka niihin pääsisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Työn puolesta lennän välillä myös yksityisillä lennoilla, joita odotellaan täysin erillisessä VIP-loungessa. En sielläkään istu, eikä muutkaan istu. Tervehdimme kollegoiden kanssa, tutustumme sellaisiin, joita emme tunne, ja kaikki seisovat. Tarjoiluja on, mutta lähinnä pahimmat kahvinhimoiset juovat mitään, koska koneessa kuitenkin on parin tunnin välein tarjoiluja. Itse lentäessäni on tosiaankaan vaivaudu loungeen vaikka niihin pääsisinkin.
Seiso sitten ihan vapaasti. Toiset arvostavat loungen rauhaa ja mukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettaja_N32 kirjoitti:
Koneen vaihto voi kestää ties miten monta tuntia. Loungessa voi välillä seistäkin, kukaan ei kiellä.
Ja juntteja kyllä kentillä pisaa, lougeissa ei juurikaan.
Elämä on sellaista kun se itselleen tekee: minä vietän aikaa mieluummin loungessa kuin karvalakkipuolella.
Lounge on välillä ihan kiva, etenkin jos on pitkät lennot ja vaihtoväli seuraavaan lentoon hieman pidempi. Silloin on ihan kiva käydä suihkussa (jos siihen on mahdollisuus), vaihtaa puhtaita vaatteita ja rentoutua loungessa.
Euroopan parin,kolmen tunnin pompuilla en välttämättä loungea aina käytä. Aika usein loungen ruokatarjonta on mitä on, kenttien rafloista saa parempaa. Ja kun en ole perso tuolle alkoholille, niin ei tule tankattua sitäkään loungessa.
Ja läheskään aina Euroopan kenttien lounget eivät ole mielestäni kovinkaan kummoisia tai viihtyisiä. Aasiassa ja P-Amerikassa käytän kyllä loungea mielelläään. Siellä on rima yleensä aika korkealla kaiken suhteen.
Ja aiheeseen liittyen. Työmatkoista kertyvät pisteet pitää käyttää ns. "firman piikkiin", eli niillä pisteillä pitäisi silloin tällöin hoidella työmatkat palkintolentoina. Suomessa verottaja on ollut aika lepsu vielä tämän suhteen, mutta tulevaisuudessa tod.näk. terhakoituu.
Nythän esimerkiksi Ranskassa ja Itävallassa verottaja on ottanut nämä erityiseen tarkkailuun.
S-luottokortti on myös ilmainen, mutta sillä saa maksutapaetua S-kaupoista.