Outo kipu pohkeessa
Hei! Minulla siis keskiviikkon ja torstain välisellä aamuyöllä heräsin todella kovaan kipuun pohkeessa. En pystynyt liikuttamaan jalkaa ja kipu kesti muutamia minuutteja. Ikinä en ole kokenut sellaista kipua jalassa. Nyt pohje on ollut kipeä ja liikkuessa sattuu. Mistä voi johtua? Olen siis vasta 15 vuotias, että melko nuori.
Kommentit (23)
Silloin kun sain noita kramppeja usein öisin jompaan kumpaan pohkeeseen niin alkon nukkumaan säärystimet jalassa :) Auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskramppeja voi aiheuttaa myös se että ei ole juonut tarpeeksi vettä tai on syönyt/juonut tosi sokerista paljon.
Suolan ja mineraalien puute saattaa myös aiheuttaa.
Epäilen tässä tilanteessa sitä että pohje on saanut kylmää yön aikana. Olen kuullut joka aikuisen miehen karjuvan tuon samaan kivun takia yöllä, nimittäin niin hurja se on. Tavallinen suonenveto vaan nykii sitä jalkaa eri suuntiin mutta tuommoinen on ihan helvetistä. Opettelin aikoinani venyttelemään kunnolla ennen treenejä, koska sain niitä itsekin jos lihakset eivät olleet lämmenneet ennen liikuntaa.
Totta, itsellänikin oli joku vuosi sitten usein pohjelihaksen totaali kramppeja ja kaksinkäsin piti puristaa hampaat irvessä ettei yöllä olisi huutanut ja herättänyt muita. Tosi tuskallista ja päivä menikin sitten nilkuttaessa. Ei ollut itkukaan kaukana krampin aikana, niin kipeetä kävi.
Normi suonenvetoon voi auttaa mutta tuohon äkkikramppiin ei. Se ottaa niin kipeää että meinaa taju lähteä ja pohje on niin herkkä ettei siihen pysty koskemaan.