Ohje kaikille varatuille: älä kysy sinkulta sen seksielämästä
Ei sinkutkaan kysele varattujen petipuuhista.
Olen eronnut 3 vuotta sitten ja olen aivan tympääntynyt kun aikuiset ihmiset kyselee, et onks mitään (vink vink).. ootko käynyt treffeillä ja niin eteenpäin.
Minun sinkkuelämäni on hyvin tavallista ja rauhallista. En deittaile kuin sinkkuelämässä enkä mieti seksiä edes viikottain.
Minulla ei ole mielenkiintoista kerrottavaa teille pariskunnille. Ette pääse mässäilemään yksityiskohdilla.
Kommentit (31)
Pitäskö itsekin piristää omaa arkea kysymällä työpaikan kahvihuoneessa näiltä 45 v naisilta, että ”Onko Jarmon kans ollu kiihkeetä?!”
Ärsyttää myös. Mutta siksi että itseäkin ottaa aivoon kun en löydä kivaa seuraa ja muut kääntää veistä haavassa. Paskiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö itsekin piristää omaa arkea kysymällä työpaikan kahvihuoneessa näiltä 45 v naisilta, että ”Onko Jarmon kans ollu kiihkeetä?!”
Olisi kyllä mahtava nähdä kuinka itse suhtautuvat kysymyksiin? Samaan aikaan kaikki muut kahvihuoneessa olijat miettivät että miltä Minna näyttää sängyssä Jarmon kanssa.
Ei tarvitse kysyä kun on sinkkukavereita jotka kertovat asennoista lähtien ihan kaiken. En edes halua tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yksi varattu kerran selitti että kyselee siksi kun oma elämä on niin tylsää...
- Onkohan meillä sinkuilla samanlaista tylsyyttä kun osa meistä kyselee parisuhteessa ja lapsettomilta kavereiltaan, että koskas ovat ajatelleet lapsia "tehdä"? - Kysymys jota en ymmärrä. - Tosin sinkkuna olen itse saanut myös kuulla, että jään pian lapsettomaksi, jollen pian hankin itselleni kumppania ja pistä toimeksi. Miten sitä onkaan keskuudessamme aina näitä, jotka tietävät muita paremmin miten olla ja elää..
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös. Mutta siksi että itseäkin ottaa aivoon kun en löydä kivaa seuraa ja muut kääntää veistä haavassa. Paskiaiset.
Voin kertoa ettei varatuillakaan ole jatkuvaa sutinaa sängyssä. Lähinnä kuorsausta joka herättää.
Joo, toi on hassua. Olen itse ollut sinkku nyt kahdeksan vuotta ja niistä kuusi täysin ilman mitään kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. Silti ihmiset viittaavat muhun jatkuvasti ”villinä sinkkuna” ja olettavat, että mulla olisi meneillään joitain irtosuhteita. Mitä ihmettä. Oikaisu ei auta, koska ei jotenkin mene perille se, etten ole kiinnostunut mistään kevyestä - koskaan ollut.
Huvittavinta on se, että mulla on kaveripiirissä näitä ns sarjaseurustelijoita, siis tyyppejä, jotka ovat aina suhteessa mutta kumppani vain vaihtuu parin vuoden välein. Panoluku alkaa näillä jo näin kolmekymppisinä olla melkoinen, koska tosiaan vaihtavat miestä lennossa uuteen ihan säännöllisesti. Kuitenkin, koska heillä seksi tapahtuu aina suhteessa, he pitävät itseään kunnollisina ja viittaavat minuun (joka en siis pane ketään) ”villinä sinkkuna” ja irtosuhteilijana. Koska jos en olisi, minähän olisin suhteessa, kuten he.
En tajua tätä logiikkaa. Sinkkuus on yksinäistä, ei panemista.
Parempi vielä kun ehdottavat että vielähän lapsia ehdin... No ei, olen 38v. ja sinkku. Ennen kun olen tutustunut tarpeeksi mieheen, taidan olla niin vanha ettei enää onnistu. Turhaa sellaista utelemaan.
Miksi minä haluaisin kysellä jonkun seksielämästä? Tai joku minun?
Nimenomaan!
Olen usein ihmetellyt nimenomaan varattujen moraalia ja parisuhdekuvioita. Hyväksytään pikkusen pettämistä ja vaihdetaan lennosta kumppania. Ja sitten oletetaan, että kaikki toimii näin; seksi on tärkein asia elämässä.
Itse juttelisin mielelläni kaikesta muusta. Matkustelusta, lapsista, ajankohtaisista asioista ym. Ystävyys ja kuulumisten vaihto on kaikkea muuta kuin seksin saloja.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vielä kun ehdottavat että vielähän lapsia ehdin... No ei, olen 38v. ja sinkku. Ennen kun olen tutustunut tarpeeksi mieheen, taidan olla niin vanha ettei enää onnistu. Turhaa sellaista utelemaan.
Turhaa ja tylsää "lapsien tekemisestä" on kysellä keneltä tahansa, kun koskaan ei voi tietää mikä om lapsettomuuden syynä. Ja vain tällä palstalla olen kohdannut heitä, joilla on tiedossa se, miten saada heidän itsesä kaltaisia täydellisen virheettömia ja onnistuneita lapsia ja jotka eivä pysty tajuamaan, että joillekin toisille lapsettomuus tai kumppanin löytäminen ja kohtaaminen ei luonnistu ja tapahdu vaivattomasti ja luontevasti. Ja kun avaudut, että et ole onnistunut kumppanin löytämisessä ja kohtaamisessa, vaikka olet nähnyt asian eteen hieman vaivaakin, niin aloittavat valistuksen siitä, kuinka ei saisi olla ni-in nirso ja kuinka pitäisi laskea rimaa...
Vierailija kirjoitti:
Tässä sevästi joku kertoi käänteisesti motiivinsa kysyä sinkkujen sutinoista: ilkeys.
Tulee hyvä mieli kun ei olekaan löytynyt ketään ja itsellä on kumppani.
Ja vinkkinä sinkuille: Älä kysy yli 3 vuotta samassa parisuhteessa eläneen seksielämästä. Sellaista ei ole, toisin kuin sinkuilla.
Ai. Minä en ole koskaan ajatellut, että tuossa kysyttäisiin seksistä, vaan deittailuista ja seurusteluista tai sutinoista. Ai kauheeta, mitähän minustakin töissä ajatellaan, kun olen leikkisästi kertonut, että minulla on ollut miehiä ympäri Suomea, kun olen tarkoittanut ihan vain, että olen käynyt treffeillä ja viestitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä en ole koskaan ajatellut, että tuossa kysyttäisiin seksistä, vaan deittailuista ja seurusteluista tai sutinoista. Ai kauheeta, mitähän minustakin töissä ajatellaan, kun olen leikkisästi kertonut, että minulla on ollut miehiä ympäri Suomea, kun olen tarkoittanut ihan vain, että olen käynyt treffeillä ja viestitellyt.
En minä ole koskaan käynyt treffeillä tai viestitellyt jonkun miehen kanssa ilman, että harrastaisin seksiäkin.
Minusta taas ajatellaan, että olen joku aseksuaali vanhapiika, vaikka ulkoinen olemukseni ei vihjaa siihen. Kai siksi, kun ei tule mieleen raportoida tuttaville sutinoista. Työpaikan kahvipöydässä oli erikoinen tilanne, kun iäkäs kollega vitsaili omasta seksittömästä parisuhteestaan ja totesi olevansa samassa tilanteessa kuin minä. Seurassa istui mies, jonka kanssa olin harrastanut seksiä edellisenä päivänä.
Minulle töissä joskus vitsaillaan "kyllähän nyt sinkkunainen...". Siis eivät utele vaan olettavat että sinkulla on villi elämä. Niinkö mulla välillä onkin mutten asioistani kerro töissä.
Mutta ovat sanoneet rehellisesti että ovat vain kateellisia mulle :)
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ei ole edes deittailua, seurustelua tai sutinoita ja se voi olla hyvinkin kipeä asia. Tilannetta ei auta kun muistutetaan siitä, miten epäkelpo on. Välttämättä kysyjä ei niin ajattele, mutta kyllä se välillä mielessä välähtää, varsinkin jos lähipiirissä solmitaan suhteita / käydään paljon treffeillä tms.
Mulla ainakin eräs tuttu muistaa joka tapaamisen yhteydessä asiasta kysyä, ärsyttää.
Ei tulisi mieleenikään. Ihmiset avautuvat seksielämästään ihan liikaa kysymättäkin - TMI
Tiedän tämän ihmistyypin. Kaikkien seksielämä mietityttää ja on varmaan jotenkin jännää ja perverssiä, jos joku ei ole pitkäaikaisessa heteroparisuhteessa. Niin sinkuissa, homoissa kuin trans-ihmisissä kiinnostavinta ja tärkein määrittelevä ominaisuus on, että mikä menee mihinkin reikään ja millaiset vehkeet joillakin on.
Diagnoosiin kuuluu myös taipumus miettiä, mikä sinkussa on vikana. Kaikki parisuhteeseen ”päässeet”, kun ovat tunnetusti täydellisen normaaleja ja keskivertoja henkilöitä. Kumppanin vaihto lennostakin on heille normaalimpaa kuin olla hetkeäkään yksin. Moraalista ylemmyyttä saattaa tuntea vaikka sellainenkin, joka vaihtaa suhteesta toiseen ja tekaisee ensi töikseen lapsen uuden hoitonsa kanssa.
Mulle yksi varattu kerran selitti että kyselee siksi kun oma elämä on niin tylsää...