Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeät naapurit / naapurien lapset

Vierailija
14.09.2018 |

Saimme vuosi sitten uusia naapureita, ovat lähtöisin Venäjältä ja Virosta. Meidän ja heidän lapset ystävystyivät nopeasti, ovat suurin piirtein samanikäisiäkin. Perheiden äidit ovat tosi huoliteltuja ja kauniita, ja ensimmäinen juttu jonka heidän lapsiltaan kuulin, oli että minä en ole oikea nainen kun meikkaa ja käytä hienoja vaatteita. Se on ihan totta, en koe muotia omaksi jutukseni, muttei tässä mitään metsäläisiäkään olla. Sitten alkoi haukkuminen ylipainosta, sekin on ihan todellinen asia, vaikken olekaan mikään Gilbert Grapen sotanorsuäiti. Omat lapset ahdistuivat kun kaverit pilkkasivat miten äitinne on ruma haiseva läskikasa. Hajua ei tosin allekirjoita.

Olen jättänyt jutut huomiotta, mutta ne ovat muuttuneet jatkuvasti brutaalimmiksi. Nyt olemme myös köyhiä, mielenterveysongelmaisia, mieheni kuulemma hakkaa minua, hakkaa lapsiamme ja eroamme pian. Mikään näistä ei pidä paikkaansa, olemme normaali keskiluokkainen perhe. Se on ainoa asia minkä voisin kuvitella naapureita ärsyttävän. Lasten keksimiä nämä kaikki tuskin ovat. Olen keskustellut lasten kanssa siitä, miten minua loukkaa jatkuva läskiksi haukkuminen ja ihmiset ovat erilaisia. Tänään omatkin lapseni sitten heittivät tuon, että miksi äiti olet noin läski ja ruma. Se oli liikaa itselleni ja tuntuu hirveän pahalta. Miten lähtisitte purkamaan tilannetta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa mielessäni olen manaillut, mitä kaikkea voisin heistä idän naisista sanoa, mutta en tietenkään sano. Olen vain kohtelias ja ystävällinen vaikkei mieli enää tekisi, mutten halua heidän ajattelevat minua rasistiksi tms. Tämä on kuitenkin liikaa, aivan kuin naapurit eläisivät toisten haukkumisesta ja alaspainamisesta. Lisäksi nuo keksityt perheväkivaltapuheet ovat sellaisia että levitessään eteenpäin voivat olla vahingollisia.

Vierailija
2/5 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Lasten kanssa voisi keskustella, ettei ketään saa haukkua läskiksi tai rumaksi, koska kaikissa ihmisissä on jotain kaunista. Kuinka vanhoja lapset ovat? Sano lapsille, että kaikenlainen nimittely ja kiroilu ja pahaa puhuminen on pois viikkorahoista/pelaamisesta/harrastuksista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 8-12 -vuotiaita. Omani kyllä ymmärsivät keskustelun jälkeen ettei ketään haukuta, mutta huomaan sen "tyylin" tarttuvan kun ovat yhdessä ja tulevat kotiin. Kaunis puhuminen koko porukalle ei ole tuottanut tulosta, ainoastaan lisänimityksiä. Siitäkään en ole täysin varma kummalta naapureista jutut ovat peräisin, en vain usko lasten pystyvän keksimään tuota kaikkea itse.

Vierailija
4/5 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Vähänpä höristin korviani kun kuulin miten takapihalla naapurin lapsi huuteli omalle, silloin ihan pienelle tytölleni että äitisi on läskimooses ja sulla on rumat halvat vaatteet ja rumat halvat tavarat. Kuulemma tämä ilkeä tyttö meni leikkimään muidenkin itseään pienempien tyttöjen kanssa ja haukkui heitä jatkuvasti. Mielestäni lapsella on jotain pahasti pielessä jos hän kiusaa 4- vuotiaita pieniä.

Kielsin omaa lastani olemasta tämän tytön kanssa, nyt kasvettuaan ei haluaisikaan olla. En puhu naapureille mitään, nyökkään tervehdyksen jos kasvokkain tulen. Ei kiinnosta niiden junttien kanssa seurustella. Koska eivät kaikki haukut ole lapsesta voineet lähteä.

Vierailija
5/5 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen verran topakka tapaus, että menisin sanomaan asiasta ko. naikkosille ja se olisi vakava keskustelun paikka. Jos käytös ei muuttuisi, ei noilla naapurin lapsilla olisi enää asiaa meille leikkimään.