En vain osaa vastata heti ilkeästi takaisin
Ärsyttää se, että 26 vuotiaanakaan, en vain osaa vastata heti "samalla mitalla" takaisin, jos joku yllättäen alkaakin v*ttuilemaan ja sanoo ilkeästi.
Olen erittäin herkkä ihminen ja koska en osaa odottaa tuollaista käytöstä ja sit kun se yhtäkkiä tuleekin kohdalle, niin se tuntuu rinnassa todella pahalta ja viiltävältä, enkä oikein ymmärrä, et mitä tuo ihminen nyt aikoo ja yleensä vain jään tuijottamaan.
Toki jos esim töissä tai muualla tuntuu, että joku käyttäytyy huonosti, niin osaan ja uskallan kyllä sitten sanoa jopa vielä ilkeämmin takaisin.
Mutta se tuntuu niin luonnottomalta minulle, että osaisin jotenkin olla samantien sellainen rääväsuu ja tuskinpa oma luonteeni voi sellaiseksi muuttuakaan.
Välillä vaan yllättää se, miten joku voikin haluta pahaa minulle, ilman mitään syytä.
Kommentit (29)
Ajattelin joskus että riittää kun katsoo halveksuen. Suomessa se ei tehoa. Pitää ilmeisesti karjua ja vastata vielä rumemmin.
Itse olen oppinut että kunnioittaessa itseä alkaa helposti muutkin kunnioittamaan just sua. Jos et alennu heidän touhuihinsa, vaan vastaat aikuisesti eikä kiukuttele niin se toinen huomaa, että tolla on sitä itsekunnioitusta ja hyvä itsetunto, joten sen ei tartte takas ilkeillä. Oon itse oppinut sen kantapään kautta.
Minä taas tajuan vasta jälkikäteen että joku vittuili ja sitten alkaa vituttaa vasta kotona ja fantasioin kyseisen tyypin väkivaltaisesta kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen oppinut että kunnioittaessa itseä alkaa helposti muutkin kunnioittamaan just sua. Jos et alennu heidän touhuihinsa, vaan vastaat aikuisesti eikä kiukuttele niin se toinen huomaa, että tolla on sitä itsekunnioitusta ja hyvä itsetunto, joten sen ei tartte takas ilkeillä. Oon itse oppinut sen kantapään kautta.
Kiitos! Näin mäkin oon toisaalta ajatellut, että se asia on.
Mitä tarkoitat kantapään kautta?
"Välillä vaan yllättää se, miten joku voikin haluta pahaa minulle, ilman mitään syytä."
Tämä. Mä en pysty ymmärtämään tuota. Kohtelen aina kaikkia niin kuten haluaisin itseäni kohdeltavan..
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tajuan vasta jälkikäteen että joku vittuili ja sitten alkaa vituttaa vasta kotona ja fantasioin kyseisen tyypin väkivaltaisesta kuolemasta.
Sähän se voittaja olet. Mieti paljon sitä v*ttuilijaa ottaa päähän, kun huomasi ettet edes ymmärtänyt koko juttua? :D
Neuvo, sano ”sinuna en sanoisi mitään”.
Käytä patenttivastauksia, esim:
Mutsis oli *laita tähän puheenaiheena oleva substantiivi* kun sinua teki!!!!!
Esim jos joku haukkuu sinua töissä laiskaksi, niin silloin nopea vastaus kuuluu:
Mutsis oli laiska lehmä kun sinua teki!!!!
Okei, nyt laitoin vähän värikynää tuohon lisäksi, mutta.. you got the point.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo, sano ”sinuna en sanoisi mitään”.
Musta tuntuu, että ei ole väliä mitä niille sanoo takaisin, koska siitähän ne riemastuu. Riitaahan ne haluaa, niin ei mitkään punchlinet niitä estä, koska ei ne niitä ota tosissaan.
No en mäkään, mutta pidän sitä hyvänä asiana. Jos hoksaisin sanoa jotain yhtä ikävää (tai ikävämpää) takaisin, niin provosoisin toisen ajattelemaan minusta vain negatiivisemmin. Kun en sano mitään, ehkä ilkeilija tulee myöhemmin järkiinsä ja katuu sanoneensa pahasti "viattomalle". Jos olisin yhtä ikävä takaisin, ei toinen varmasti katuisi sanojaan, vaan ajattelisi, että olen ansainnutkin ne.
Mä oon tosi pitkään neutraalilla ja kohteliaalla toisest korvasta sisään jne -linjalla. Mutta jos mä päätän haukkua jonkun ihmisen, osaan olla helvetin ilkeä. Haukkuessani puhun totta, en liioittele, mutta sanansa voi valita sattuvan huolella. Vastaajalla alkaa itkettää nopeesti.
Muistuikin mieleen, miten olen saanut Suomessa kunnioitusta. Olemalla ynseän näköinen, en hymyile enkä tervehdi, olen hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Esim jos joku haukkuu sinua töissä laiskaksi, niin silloin nopea vastaus kuuluu:
Tota.. en mä kyllä halua sanoa noin tai yhtään mitään niin typerää, kuin tollasten tyyppien päässä liikkuu.
Tajusin vasta nyt, että tollanen alentava käytöshän on todella noloa yms. Niin ei kiitos.
Mulla oli vaan tietyt kännisekoilut mielessä, kun urpot aukoneet päätään. :D
Vauvapalsta pelastaa aina!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Napakka vastaus ja to the point! Ei jäädä puhaltelemaan muniin siinä tilanteessa. Sanomaa voi tehostaa vielä kipakalla avarilla. Loppuu se piipitys.
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään, mutta pidän sitä hyvänä asiana. Jos hoksaisin sanoa jotain yhtä ikävää (tai ikävämpää) takaisin, niin provosoisin toisen ajattelemaan minusta vain negatiivisemmin. Kun en sano mitään, ehkä ilkeilija tulee myöhemmin järkiinsä ja katuu sanoneensa pahasti "viattomalle". Jos olisin yhtä ikävä takaisin, ei toinen varmasti katuisi sanojaan, vaan ajattelisi, että olen ansainnutkin ne.
Mä rakastan teitä!
Ajattelen samalla tavalla ja huh mikä helpotus, kun ei mun tarvitsekaan kehittää luonnettani alaspäin.
Todellinen omien puoliensa pito liittyy sit taas muihin asioihin (hyväksikäyttö yms. Kynnysmattoilu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Näin mäkin oon toisaalta ajatellut, että se asia on.
Mitä tarkoitat kantapään kautta?
Ihan oman elämän kokemusten kautta. Takasi vittuilu auttaa joo kyllä hetken, mutta ei se vastapuoli sua ala sitten arvostamaan. Vasta ku näytät että oot kaiken yläpuolella, se on että wow mikä ylijumala. Toimii, trust me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota.. en mä kyllä halua sanoa noin tai yhtään mitään niin typerää, kuin tollasten tyyppien päässä liikkuu.
Tajusin vasta nyt, että tollanen alentava käytöshän on todella noloa yms. Niin ei kiitos.Mulla oli vaan tietyt kännisekoilut mielessä, kun urpot aukoneet päätään. :D
Vauvapalsta pelastaa aina!
T. Ap
Sulta todellakin puuttuu huumorintaju.
Parempi kun et välitä mitään, olet vaan että "ahaa, vai niin..." ja vaihdat puheenaihetta. Tiedän, ettei se ole helppoa.
Haista sinä, Eikka, wittu.