Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kammottavia/koomisia lääkärikokemuksia teillä on?

Vierailija
14.09.2018 |

Tuli mieleen, kun lueskelin tuossa omakantaa..

Eräs lääkäri päivystyksessä väitti minun oleva raskaana (vyötärölihava) ja lähetti lopulta ultraan, "kun täällä on joku sekaisin oleva nuori nainen joka kiistää olevansa raskaana". Eihän siellä ultrassa mitään näkynyt ja seuraavana aamuna leikattiin UMPISUOLI. Lääkäri punotti pahasti, kun törmäsimme myöhemmin sairaalan kahviossa.
Ja ulkomaalainen lääkäri yksityisellä lääkäriasemalla puhui sellaista siansaksaa ja kiekaisi välillä ihmeellisesti ettå huolimatta korkeasta kuumeesta ja korvakivusta olin revetä nauruun.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäistä kertaa gynekologilla, ja jännitin tilannetta ihan suunnattomasti. Lääkäri vaikutti vähän flunssaiselta, eli ääni oli käheä ja hän yskähteli välillä puhuessaan. Sitten hän aivasti todella voimakkaasti, ja samalla häneltä pääsi kovaääninen pieru. Lääkäri meni ihan punaiseksi, ja yritti selitella jotakin että kylläpä tämä tuoli nyt narisee. Minua alkoi vaan naurattaa, ja se pahin jännityskin meni ohi.

Vierailija
22/39 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa kun oli leikattu kohtu ja munasarjat. Oli komplikaatio ja jouduin olemaan siellä viikon.Vuoti verta (normaalia) ja yhtenä päivänä kun pyysin siteitä hoitajalta joka oli joka päivä nähnyt minut niin tuli viereen ja supatti : 'Ai sulla on menkat. Nytkö alkoi?'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te rakastavaiset voitte tässä välissä vaikka mennä kahville".  Siskollani oli näkemisen arvoinen ilme, niin varmaan minullakin ja lääkäri  meni noloksi kun rääkäisin " se on mun sisko !"  Ja olemme siis naisia molemmat.

Vierailija
24/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vatsakipujen takia ultrattavana. Löytyikin sappikivet jota epäiltiin... ensin olin siellä hämärässä huoneessa makuulla ilman rintsikoita tietysti kun lääkäri ultraa. sitten se hauska osuus... lääkäri oli tosiaan löytänyt sapesta kiviä ja sanoi että nyt pitäisi hyppiä niin hän näkee että ovatko ne kiinnittyneet sappeen vai ei. Siinä minä sitten hypin tissit paljaana ( pidin kiinni niistä kyllä häveliäästi ) ja lääkäri pitää ultralaitetta vatsan päällä...  tuli olo että on jossain piilokamerassa. Nauratti ja nolotti samaan aikaan. 

Vierailija
25/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Menin yksityiselle pissatulehduksen vuoksi, lääkäri totesi että tulehduksen lisäksi selkäni on jumissa, komensi minut vatsalleni ja rusautti kyynerpäillä selkään ennenkuin ehdin kissaa sanoa .D 

Mutta selkä tuntui todella hyvältä sen jälkeen, eli positiivisessa mielessä erikoinen kokemus.

- Atooppisen lapsen ihottuma oli tulehtunut ja meidät otti vastaan Jopet-shown ylilääkäri Kaikkoiselta näyttävä mies  joka toisteli "oletko nyt hiljaa? Sanotko sen painon vielä? Ammattitaitoinen  sekä asiallinen tyyppi muuten, näki heti käden tulehtuneen mutta jestas kun oli pettää pokka !

- Eräs hoitaja  huusi sormesta otettavaa verikoetta pelkäävälle lapselle, että häneltä loppuu työpäivä kohta ja kusihätäkin on joten pitäisi nyt saada se  koe otettua ! Jäin sanattomaksi.

- Vahvasti meikattu, punaisilla korkkareilla sipsuttava ja venäläisittäin murtava  vanhempi naislääkäri otti kiinni kasvoistani huudahtaen "kultapieni kun näytät kipeältä!" Olin 36v, en 6v.

Asun pikkukaupungissa ja tuntuu, että täällä kaikki lääkärit/hoitajat ovat jostain Twin Peaksista karanneita...

Kajaani 🤔?

Vierailija
26/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Muistan kun olin 8-vuotias ja kävin jatkuvasti esim. lastenurologilla ja suolilääkärillä kun tutkimme syitä anemiaan. Hauskin juttu oli kuitenkin ehkä se, kun lääkäri otti kumihanskan käteensä ja valeli sen paksulla paakulla vaseliinia. Lääkäri sanoi: "Joudumme ensin rentouttamaan sulkija lihasta ja sitten hieman venyttämään sitä, jotta saisimme tarpeelliset näytteet otettua perasuolen kautta". Hän antoi minulle jotain outoa nestettä, joka oli sellaisessa pienessä lasipurkissa ja sitä piti sitten haistella. Imppasin siinä sitten sitä nestettä ja vähän oudoltahan se haisi. Kuin napinpainalluksella koko kehoni muuttui veltoksi ja jos en olisi maannut sängyllä, olisin varmaan kaatunut lattialle. Lääkäri sitten veti housuni hieman alas ja kertoi, että oli laittanut sormet sisään, mutta itse en tuntenut juurikaan mitään. Tutkimuksessa menikin yllättävän kauan, mutta ei se mitään. Lopulta saatiin kuitenkin kaikki tarvittavat näytteet kerättyä, joten tutkimus oli onnistunut.

Vierailija
27/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että ei tartte leikata ja tuli sit hetken päästä sanomaan että kiireellä täytyy leikata. Ei ollut luottamus oikein korkealla ton jälkeen :D

Vierailija
28/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti poistaa tikit, mutta haava tihkui vielä.  Hoitaja kutsui lääkärin katsomaan.  Lääkäri kysyi milloin tämä on leikattu, ja kun sanoin, että heti pääsiäisen jälkeen ensimmäisenä arkena, niin lääkäri parkaisi "mikä päivä", vaikka seinällä oli iso kalenteri.  Olisi pitänyt kysyä, etteikö lääkiksessä opeteta kalenteria.

Ei. Lääkiksessä opetetaan vaan lääketiedettä ja ylimielisyyttä

Ja sairaanhoito-, lähihoitaja-, sosiaalihoitajakoulussa.

Vierailija
29/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi että ei tartte leikata ja tuli sit hetken päästä sanomaan että kiireellä täytyy leikata. Ei ollut luottamus oikein korkealla ton jälkeen :D

Enttententten... :'D

Vierailija
30/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin gynekologilla joka on ihan hulvaton vanhempi mies. Tehtiin sisätutkimus ja ekana lekuri sanoi et "on ihan normaalia jännittää, jos ei jännitä niin on psykopaatti!" ja nauroi päälle ja minä myös. Sitren ultrattiin munasarjat ym. näytti sitten mullekki miltä siellä näyttää (joku pieni kysta löyty) ja kysyin, että saanko kuvan. "Saat vaikka niin monta ku haluat!"

No sitten piti koittaa saada se kuva ulos koneesta jota vasta oli käynyt joku asentaja säätämässä. "Katotaan toimiiko tämä, kun tää on nyt vähä sekoillu ja aina kun koittaa tulostaa kuvan niin siihen tulee semmonen herja... noin." Odotettiin ja mitään ei tapahtunu. "Kokeillaans uudestaan... no nyt se tallentunu kovalevylle... ja taas.... mitä... jaa nyt me otettiin vähän videokuvaaki. Onneksi tätä ei oo yhdistetty nettiin niin eivät sentään sinne mene!" :D Sain lopulta kuvani. Hauska ukkeli. 😂

Vierailija
31/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin virolaisen lääkärin vastaanotolla (Suomessa). Hänen tapansa puhua suomea oli kuin jostain sketsistä (Kari Hietalahti), että oli vaikea pidätellä naurua. Muuten oli ihan hyvä lääkäri.

Vierailija
32/39 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne ronkki alapäätä ja naurahteli samalla, mutta ei sanonut mitään. Lopulta veti hanskat kädestään ja totesi täysin vakavana että "kaikki on kunnossa, voit pukea päälles".

Vierailija
33/39 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa suunniteltuun sektioon, ja leikkaussaliin tultaessa leikkaustiimi katsoi vielä paperini, varmisti että olen oikea henkilö jne. Lääkäri sitten papereitani lukiessaan "varmisti" että "niin, sulta on siis leikattu aivokasvain vuonna x". Joo, öö, ei todellakaan ole ollut eikä leikattu mitään kasvainta päästä tai muualtakaan. Homma sitten kuitattiin teknisenä virheenä, sattuuhan noita kuulemma. Vähän mietitytti että tietäväthän nuo nyt, mitä tässä ollaan leikkaamassa tällä kertaa :D

Terkkuja tutuille :)

Vierailija
34/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipuin karusellista ja lopputuloksena OmaKannassa lukee että tipuin  kamelin selästä :D

Vierailija
35/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gyne kysyi minulta mitä ehkäisyä käytän. Sanoin naureskellen ettei ole kohtua eikä munasarjoja enää 4v. Hämmastyneenä kysyi miksi leikattu ja kuka päätti siitä. Itse oli minut leikkaukseen lähettänyt ja olin käynyt tarkistuksessa puolen vuoden välein. Ja kaikki tietoni näki koneelta jonka edessä istui. Ja muutenkin tunsi minut ja mieheni todella pitkään. Muutenkin oli alkanut tuntua jo aiemmin ettã ehkä on dementiaa...vaihdoin toiseen sen käynnin jälkeen.

Miksi velaihmiset rehvastelevat asiallaan? Ettekö tiedä ettei ketään kiinnosta teidän kieltäytymisenne ja ideologianne?

Vierailija
36/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei osannut mitata verenpainetta. Pisti sen lärpäkkeen ihan vinoon ja jututti mua mittauksen aikana, vaikka amatöörikin tietää, että puhuminen vaikuttaa tulokseen. 

Vierailija
37/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vei minut päivystykseen. Makasin odotusaulassa pää hänen sylissään ja kun pääsin vuodepaikalle,isä silitti hiuksiani ja piti kädestä.  Eräs  sh oli ihmeen tyly,lähes vihamielinen. Kunnes kuuli minun kysyvän "Iskä tuotko vettä?" ja parahti,että "ettekö te olekaan aviopari!" Käytös muuttui välittömästi  ystävällisemmäksi.

Olin 21,iskä 48.

Vierailija
38/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gyne kysyi minulta mitä ehkäisyä käytän. Sanoin naureskellen ettei ole kohtua eikä munasarjoja enää 4v. Hämmastyneenä kysyi miksi leikattu ja kuka päätti siitä. Itse oli minut leikkaukseen lähettänyt ja olin käynyt tarkistuksessa puolen vuoden välein. Ja kaikki tietoni näki koneelta jonka edessä istui. Ja muutenkin tunsi minut ja mieheni todella pitkään. Muutenkin oli alkanut tuntua jo aiemmin ettã ehkä on dementiaa...vaihdoin toiseen sen käynnin jälkeen.

Miksi velaihmiset rehvastelevat asiallaan? Ettekö tiedä ettei ketään kiinnosta teidän kieltäytymisenne ja ideologianne?

Tiedoksi sinullekin idarille että kohtu ja munasarjat leikataan aivan muista syistä. Velalle riittää steri. 

Vierailija
39/39 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas 'ei ketään kiinnosta' täti täällä vähättelee naisia. 🥳

Ei muuten minulta, kohtu ja munasarjat löytyy. Taisit luulla mun kommentiksi, läpeensä kade kiusaajatantta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän