Mopon teoriakoe 2018 -ei läpi
Eka teoriakoe ei menny läpi ja vaikka jäi 3 kysymyksestä niin, tuntuu että ei mee seuraavallakaan läpi ja en haluais hukata vanhempien rahoja ku ei oo mitää itse luottamusta siihen että menis läpi. Tosin rahaahan siinäkin menee hukkaan, jos en korttia saa. Uskollan kyllä ajaa ilman korttia mutta jos jotain käy eihän vakuutus korvaa? Ainakin olettaisin näin. Onks muilla epäonnistunut tää teoriakoe ite kokoajan vaa mietin sitä et ois kiva saada pois alta mut sit en haluais heittää rahaa vanhemmilta hukkaan jos ei mee läpi, kuten luulen.
Kommentit (23)
Vakutuus ei korvaa mitään onnettomuustilanteessa. Tai korvaa, mutta perii sinulta takaisin korkoineen. Ja vaikka olisit syytön kolariin voi vastapuolen vakuutus kieltäytyä korvaamasta mitään. Jos jäät kiinni, kortti siirtyy aina vuodella eteenpäin, ja vaikuttaa myös autokorttiin.
Onko sinulla mopokirjallisuutta? Käy kirjastossa ja tee netissä niitä harjoituksia, jos et löydä tarpeeksi mopokorttia varten, katso autokortille tarkoitettuja harjoituksia.
Muitan, kuinka autokoulussa menin itse teoriakokeeseen lukematta yhtään. Eihän se läpi mennyt, mutta toisella kerralla sitten luin kunnolla, ja läpi meni heiluen.
Tsemppiä!
Pyydä sellainen suullinen koe jossa tutkinnon vastaanottaja kuulustelee sinua suullisesti. Se kyllä maksaa hieman enemmän mutta todennäköisesti saat sen läpi.
Ei se voi niin vaikea olla, etteikö sitä selviäisi. Tytär meni kesällä 0-virheellä läpi.
Oletko henkisesti jälkeenjäänyt? Jos kokeesta ei pääse läpi, kannattaa kulkea bussilla. Polkupyöräkin saattaa olla liian riskialtis.
Vierailija kirjoitti:
Oletko henkisesti jälkeenjäänyt? Jos kokeesta ei pääse läpi, kannattaa kulkea bussilla. Polkupyöräkin saattaa olla liian riskialtis.
Itse taidat olla, sillä haukut täällä nuorta.
En tiedä, millainen teoriakoe nykyään on, mutta sitähän on tiukennettu huomattavasti. Itse sain mopokortin siihen aikaan, kun oli vain teoriakoe, jossa oli muutama ulkoaopeteltava asia ja pari kuvaa. Ne kuvat, joita ilmeisesti nykyään on lisätty, on aika hankalia ja epäselviä, ja niissä on aina joku "jekku", kuten autokortissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taidat olla, sillä haukut täällä nuorta.
En tiedä, millainen teoriakoe nykyään on, mutta sitähän on tiukennettu huomattavasti. Itse sain mopokortin siihen aikaan, kun oli vain teoriakoe, jossa oli muutama ulkoaopeteltava asia ja pari kuvaa. Ne kuvat, joita ilmeisesti nykyään on lisätty, on aika hankalia ja epäselviä, ja niissä on aina joku "jekku", kuten autokortissakin.
Liikenteessä näkee tänä päivänä aivan liian paljon nuoria mopoineen, skoottereineen ja mopoautoineen ilman minkäänlaista käsitystä liikennesäännöistä. Täysin holtitonta ajamista, joka vaarantaa heidän oman ja muiden turvallisuuden. Jos oikeasti ajokorttivaatimusten täyttäminen tuottaa paljon ongelmia, niin ei ole mitään asiaa muun liikenteen sekaan. Se on nuoren itsensä parhaaksi, eikä ole mitään haukkumista.
Tsemppiä ensinnäkin. Vanhemmat kyllä ymmärtää. Jos oisit mun poika niin maksaisin kyllä mielelläni ylimääräistä että saisit kokeen läpi. Mopolla ajaminen ja liikennesääntöjen ymmärtäminen auttaa tulevaisuudessa ajokorttia ajaessa. Rahaa säästyy sitten siinä kohtaa jos riittää ne minimitunnit
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ensinnäkin. Vanhemmat kyllä ymmärtää. Jos oisit mun poika niin maksaisin kyllä mielelläni ylimääräistä että saisit kokeen läpi. Mopolla ajaminen ja liikennesääntöjen ymmärtäminen auttaa tulevaisuudessa ajokorttia ajaessa. Rahaa säästyy sitten siinä kohtaa jos riittää ne minimitunnit
Kiitos ja toivottavasti omat vanhemmat ajattelevat samalla tavalla.
Mopon teoriakoe vaikeutui huomattavasti 1.7. Kysymyksiä tuli enemmän, tällä hetkellä 70, jos oikein muistan.
Kysymykset myös erilaisia kuin harjoittelukysymykset.
Eipä auta muu kuin "harjoitella" siinä oikeassa kokeessa, että tulevat tutuiksi. Oma lapsi meni neljännellä yrityksellä vasta läpi, kuten myös muutama tuttu, osa tosiaan kolmannella ja osa neljännellä. Osa ei neljännelläkään, joten viidettä yritystä pukkaa. Mopokoulu halpeni, mutta jostainhan ne rahat on tultava. Vaikka sitten vaikeuttamalla teoriakoetta. Vaikeutumisen myönsi myös autokoulu.
Tsemppiä! Älä luovuta.
Tsemppiä. Lue ja harjoittele vain enemmän vielä ensi kertaa varten. Kyllä vanhemmatkin varmaan ymmärtävät toisen kokeen - onhan se heidänkin etunsa, että sinä opettelet asiat kunnolla ja niin hyvin, että osaat sitten noudattaa sääntöjä oikeasti moponkin päällä liikenteen seassa.
Sitähän varten ne kokeet ovat, että säännöt todella jäävät päähän muistiin, ihan oikeaa käyttöä silmälläpitäen.
Ja on sinunkin etusi, että muistat ne liikennesäännöt - yllättävissä äkkitilanteissakaan ei sitten mene aivot niin äkkiä lukkoon eikä lähde.. öh.., mopo keulimaan ihan heti. ;).
Vierailija kirjoitti:
Mopon teoriakoe vaikeutui huomattavasti 1.7. Kysymyksiä tuli enemmän, tällä hetkellä 70, jos oikein muistan.
Eipä auta muu kuin "harjoitella" siinä oikeassa kokeessa, että tulevat tutuiksi. Oma lapsi meni neljännellä yrityksellä vasta läpi, kuten myös muutama tuttu, osa tosiaan kolmannella ja osa neljännellä. Osa ei neljännelläkään, joten viidettä yritystä pukkaa. Mopokoulu halpeni, mutta jostainhan ne rahat on tultava. Vaikka sitten vaikeuttamalla teoriakoetta. Vaikeutumisen myönsi myös autokoulu.
Tsemppiä! Älä luovuta.
70 kyssäriä? Vähemmän kuin meillä seiskaluokan historiankokeissa (siis joista otoksella kokeet pidettiin).
Täähän taas liittyi asiaan. Mistä teitä urpoja sikiää? :)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Älä luovuta.
Oikeesti?
Paljonko siinä saa tulla virheitä? Tytölle tuli mopoautokokeessa virheitä 8/70 ja läpi meni.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko siinä saa tulla virheitä? Tytölle tuli mopoautokokeessa virheitä 8/70 ja läpi meni.
Riskientunnistamisessa 1 virhe niitä kysymyksiä 5.
Luokkakohtaisia 15 kysymystä 11 pitää mennä oikein.
Kuvakysymyksiä 50, 43 pitää olla oikein.
Poika yrittää nyt kolmatta kertaa. Kotona harjoittelukokeet menneet jo 11 kertaa peräkkäin muutamalla virheellä läpi ja kokeessa aina tökkää. Nyt 10 virhettä kun 7 saa olla, jotenkin tässä nyt vaikuttaa olevan pientä rahastuksen makua. Vaikka olenkin sitä mieltä, että törpöt joutaa pois liikenteestä ja hyvä kun asioita ja valvontaa kiristetään.. mutta jotain rajaa!
Vierailija kirjoitti:
Ootko itse tehtnyt sen kokeen, kun osaat noin kommentoida? Ei ole meinaan samanlainen kun 30v sitten... nimim. vieressä katsoin, kun poika teki sitä...
Jokainen tervejärkinen selvittää teoriakokeen päivän opiskelulla.
Olisit vaaraksi muille ja ennenkaikkea itsellesi.
Älä ryhdy minkään ajoneuvon kuljettajaksi. Toivomme ja pyydämme.
Kyllä vanhemmat ymmärtää. Harjoittele paljon, kyl se siitä . Jos et jotain ymmärrä,pyydä ikää tai äitiä selittämään asia auki. Tsemppii,kyl susta vielä bensalenkkari tulee