Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen "toksinen maskuliinisuus" ?!!

Vierailija
14.09.2018 |

Itse olen ihan feministi aatteiltani, vaikkei sitä nykyään viitsi ääneen sanoa, kun luullaan sellaseksi hörhöksi, jotka nykyään kutsuvat itseään feministeiksi.. vaikka vaikuttavat lähinnä täysiltä idiooteilta joiota saa myötähävetä.

Ja siis tämä toksinen maskuliinisuus on ilmeisesti näiden hipstereiden keksimä termi? Mitä tällä mahtavat tarkoittaa?
Itse en näe maskuliinisuudessa mitään pahaa, maskuliiniset miehet ovat ihan normaaleja miehiä, ei se tarkota että mies olisi sekopää jos se on maskuliininen.
Itsekään en ole kovin "feminiininen", vaan enemmän maskuliininen nainen, voiko nainen olla "toksisen maskuliininen" vai pystyykö vain mies siihen pisteeseen asti?

Nykyään näkee paljon hyvin feminiinisiä miehiä, olen miettinyt vaikuttaako ympäristömyrkyt tohon kehitykseen. Itse olen kasvanut maskuliinisten miesten parissa, enkä ymmärrä mikä vika olisi normaaleissa miehissä.
Feminiininen mies ei minusta ole mikään ideaali, että miesten pitäisi sellaisksi pyrkiä. Kyllä se tuntuu tapahtuvan ihan itsestään. Kalatkin muuttuvat homoiksi ympäristömyrkkyjen vuoksi, samanlainen ilmiö näkyy ihmisissäkin, vaikkei feminiininen ole tietenkään aina homo, homo voi olla maskuliininenkin. Mutta voikohan nykyhörhöjen mukaan maskuliininen homo olla "toksinen"?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus on yleiskäsite sille, mitkä piirteet tekevät miehistä sikoja. Sitä mitä toksinen maskuliinisuus tarkalleen on tutkitaan mm. yliopistoissa kriittisen miestutkimuksen puitteissa.

Vierailija
2/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko toksinen femiiniinisyys sitä kun äidit ravistelevat vauvojaan ja suurin osa naisista harjoittaa hypergamiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän sen, ronskina puheena ja nyrkillä tehosttettuna määrämisenä. Ronski puhe on esim. kun kutsutaan vaimoa emännäksi tai akaksi. En tiedä mutä toksinen maskuliinisuus oikeasti on.

Vierailija
4/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko toksinen femiiniinisyys sitä kun äidit ravistelevat vauvojaan ja suurin osa naisista harjoittaa hypergamiaa?

Mitä hypergamia tuohon liittyisi?

Vierailija
5/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun tähän LGBT-porukkaan. Aihe vapaalla käymisestäni huolimatta olen ihan perusmaskuliininen mies kuitenkin. Olen huomannut, että mut koetaan tietyissä piireissä jotenkin uhkaavaksi, enkä aina ole tervetullut, vaikka joku feminiinisempi mies olisikin. Sateenkaaripiireissä liikkuu paljon tällaista ideologiaa, että maskuliininen mies on kaiken pahan alku ja juuri, eikä me "perusmiehet" voida ymmärtää mitään ja me ollaan vaan niiiin pelottavia. Olen tutustunut myös transmieheen, joka sanoi samaa.

Uskon kuspäisyyteen ja idiootteihin, mutten toksiseen maskuliinisuuteen tai myrkylliseen feminiinisyyteen. Maskuliinisuus ja feminiinisyys ovat mukavia ja luonnollisia ominaisuuksia. Jos joku ihminen on kuspää, niin ei se johdu hänen maskuliinisuudestaan tai feminiinisyydestään tai muustakaan vastaavasta. Se johtuu siitä, että hän on idiootti kuspää, ja hän todennäköisesti olisi ihan yhtä kuspää, vaikka olisi vihreä ulkoavaruuden olento.

Musta ihmisen pitäisi saada olla, mikä se on, jos se itse antaa muiden olla, mitä ovat. Niin kauan kuin ketään ei vahingoiteta asia on ok.

Vierailija
6/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puhuminen pistää aina miettimään mitä toksinen feminiinisyys on mutta siitä ei ikinä puhuta koska toksinen maskuliinisuus-käsitys ei ole tasa-arvoinen käsite. Feministien maailmankuvassa naiset syntyvät täydellisinä puhtaina olentoina mutta miehet syntyvät alusta alkaen väärin. Sama pätee yhteiskuntiin missä vain ja ainoastaan maskuliinisuus voi aiheuttaa ongelmia mutta naisellisuus ei ikinä ja sen ehdottaminenkin tekee sinusta automaattisesti naisvihaajanatsin.

Annanpa mikrofonin naisille, mitä mieltä olette mitä toksinen feminiinisyys voi olla? Toksinen maskuliinisuus on tätä tuppisuisuutta ja miehekkyyden vaatimista muilta joten mikä on naisten vastaava?

Vierailija
8/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin että toksinen maskuliinisuus on ns. perinteistä ja hyvin ahtaisiin rajoihin määriteltyä maskuliinisuutta, joka antaa miehille hyvin vähän liikkumatilaa olla jotain muuta kuin se ylhäältä määritelty ahdasrajainen maskuliini. Tavallaan sinä sorrut siihen itsekin kertomalla, kuinka mielestäsi feminiiniset miehet eivät ole normaaleja eikä miesten tulisi olla feminiinisiä.

Entä jos luopuisit "oikeanlaisen" maskuliinisuuden määrittelystä ja antaisit miesten olla miehiä juuri sellaisenaan kuin ovat ja sellaisella tavalla kuin haluavat olla? Varsinkin kun itsekin olet oikeutettu olemaan maskuliininen nainen ja silti ihan normaali nainen.

Vierailija
9/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termien tarkoitus on muokata ihmisten ajattelua ideologian mukaiseksi. Salakavalaa propagandaa joka syöpyy yhä syvemmälle.

Vierailija
10/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus on miehelle itselleen haitaksi olevaa maskuliinisuutta. Se on sitä maskuliinisuutta, joka estää miestä hakeutumasta esim. sote -alalle, jolla työllistyisi hyvin ja jäämistä työttömäksi ja syrjäytyneeksi työn ja toimeentulon puutteessa. Tai se estää misteä hakeutumasta masennuksen vuoksi hoitoon ja päätyy sitten itsemurhaan. Tai toksinen maskuliinisuus särkee avioliiton, koska mies ei osallistu kotitöihin tai lastenhoitoon ja keskittyy ropaamaan autoaan. Se on maskuliinisuutta, joka ei hyödytä miestä mitenkään ja estää häntä olemasta onnellinen.

Vierailija
11/59 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tulkintani termistä on, että perinteisesti maskuliinisuus on nähty yksinomaan positiivisena ja yhteiskunnallisesti arvostettuna piirteenä. Ei olla tavallaan siis haluttu ajatella, että tietynlaisessa maskuliinisuudessa voi olla myös huonoja piirteitä vrt. termi naisellisuus johon aina liitetty myös tukku huonoja piirteitä. "toksinen maskuliinisuus" siis on erotuksena sanalle maskuliinisuus, jonka nähdään olevan positiivinen asia. Nämä maskuliinisuuden muodot eivät siis ole samoja asioita.

Vierailija
12/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan feministi aatteiltani, vaikkei sitä nykyään viitsi ääneen sanoa, kun luullaan sellaseksi hörhöksi, jotka nykyään kutsuvat itseään feministeiksi.. vaikka vaikuttavat lähinnä täysiltä idiooteilta joiota saa myötähävetä.

Ja siis tämä toksinen maskuliinisuus on ilmeisesti näiden hipstereiden keksimä termi? Mitä tällä mahtavat tarkoittaa?

Itse en näe maskuliinisuudessa mitään pahaa, maskuliiniset miehet ovat ihan normaaleja miehiä, ei se tarkota että mies olisi sekopää jos se on maskuliininen.

Itsekään en ole kovin "feminiininen", vaan enemmän maskuliininen nainen, voiko nainen olla "toksisen maskuliininen" vai pystyykö vain mies siihen pisteeseen asti?

Nykyään näkee paljon hyvin feminiinisiä miehiä, olen miettinyt vaikuttaako ympäristömyrkyt tohon kehitykseen. Itse olen kasvanut maskuliinisten miesten parissa, enkä ymmärrä mikä vika olisi normaaleissa miehissä.

Feminiininen mies ei minusta ole mikään ideaali, että miesten pitäisi sellaisksi pyrkiä. Kyllä se tuntuu tapahtuvan ihan itsestään. Kalatkin muuttuvat homoiksi ympäristömyrkkyjen vuoksi, samanlainen ilmiö näkyy ihmisissäkin, vaikkei feminiininen ole tietenkään aina homo, homo voi olla maskuliininenkin. Mutta voikohan nykyhörhöjen mukaan maskuliininen homo olla "toksinen"?

T: naisena esiintyvä mies.

Vierailija
14/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maskuliinisuutta ja on toksista maskuliinisuutta. Ihme ahdasmielinen sepustus!

Vierailija
15/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus tarkoittaa ahdasta vanhanaikaista miehen mallia, joka johtaa yleensä siihen että malliin sopimattomat (lyhyet, pienipalkkaiset, ystävälliset, naiselliset) kokevat olevansa vääränlaisia miehiä.

Toksinen feminiinisyys on ahdas vanhanaikainen naisen malli, joka johtaa yleensä siihen, että malliin sopimattomat (itsenäiset, miehekkäät, hyvin toimeentulevat, vapaaehtoisesti lapsettomat) kokevat olevansa vääränlaisia naisia.

Ja molemmat nämä ovat olemassa, mutta onneksi pikkuhiljaa murtumassa. Esim. Tuure Boelius on ihan yhtä lailla mies, kuin vaikkapa Silvia Modig on nainen.

Vierailija
16/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus on sitä maskuliinisuutta, joka ahtaa miehiä siihen yhteen tiettyyn miehen muottiin, että on oltava aggessiivinen, ei saa näyttää tunteita, pitää harrastaa paljon seksiä monien eri naisten kanssa tai on luuseri, miehen pitää olla se perheen elättäjä ja tienata eniten jne. 

Kaikki maskuliinisuus ei ole toksista (vaikka jotkut tuon termin väärinymmärtäjät tykkäävät ajatella niin), se on tämä tietty osa.

Vierailija
17/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus on ihan mitä tahansa mikä termin käyttäjää sillä hetkellä sattuu ärsyttämään - alkaen vaikka liian leveässä haara-asennossa istumisesta. Vastaavasti jos toteat miesten leveämmän haara-asennon johtuvan mm. siitä, että siittiöt tarvitsevat selviytyäkseen matalampia lämpötiloja harrastat "manspailiningiä".

Molempien termien tarkoitus on suoraan nitistää mikä tahansa väärän sukupuolen edustajan argumentti ilman tarvetta kuunnella tai ymmärtää sitä.

Vierailija
18/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksinen maskuliinisuus on miehelle itselleen haitaksi olevaa maskuliinisuutta. Se on sitä maskuliinisuutta, joka estää miestä hakeutumasta esim. sote -alalle, jolla työllistyisi hyvin ja jäämistä työttömäksi ja syrjäytyneeksi työn ja toimeentulon puutteessa. Tai se estää misteä hakeutumasta masennuksen vuoksi hoitoon ja päätyy sitten itsemurhaan. Tai toksinen maskuliinisuus särkee avioliiton, koska mies ei osallistu kotitöihin tai lastenhoitoon ja keskittyy ropaamaan autoaan. Se on maskuliinisuutta, joka ei hyödytä miestä mitenkään ja estää häntä olemasta onnellinen.

Totta joka sana. Toksinen feminiinisyys taas on naiselle itselleen haitaksi olevaa feminiinisyyttä. Se on sitä feminiinisyyttä, joka estää naista hakeutumasta esim. metsuriksi tai rekkakuskiksi, jolla työllistyisi hyvin ja jäämistä työttömäksi ja syrjäytyneeksi työn ja toimeentulon puutteessa. Tai se pakottaa naisen kampittamaan kateellisena muita naisia, jolloin kukaan muukaan nainen ei etene johtotehtäviin. Tai toksinen feminiinisyys särkee avioliiton, koska nainen ei ymmärrä miehen normaalia seksuaalisuutta ja keskittyy vain nalkuttamaan miehelle tämän kaikista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Se on feminiinisyyttä, joka ei hyödytä naista mitenkään ja estää häntä olemasta onnellinen.

Vierailija
19/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksinen maskuliinisuus tarkoittaa ahdasta vanhanaikaista miehen mallia, joka johtaa yleensä siihen että malliin sopimattomat (lyhyet, pienipalkkaiset, ystävälliset, naiselliset) kokevat olevansa vääränlaisia miehiä.

Toksinen feminiinisyys on ahdas vanhanaikainen naisen malli, joka johtaa yleensä siihen, että malliin sopimattomat (itsenäiset, miehekkäät, hyvin toimeentulevat, vapaaehtoisesti lapsettomat) kokevat olevansa vääränlaisia naisia.

Ja molemmat nämä ovat olemassa, mutta onneksi pikkuhiljaa murtumassa. Esim. Tuure Boelius on ihan yhtä lailla mies, kuin vaikkapa Silvia Modig on nainen.

Eikös Marilyn Monroe ja James Bond ole malliesimerkkejä toksisesta feminiinisyydestä/maskuliinisuudesta? Molemmat on fiktiohahmoja, edustavat oikeastaan enemmän persoonallisuushäiriötä kuin koko naista sukupuolta. Silti  vallalla on ajatus, että ne ovat juuri tavoiteltavan arvioisia. Puhumattakaan niiden vastinpareista, James Bondin naisten pitää suorittaa aivokirurgiaakin avonaisessa kaula-aukossa, kun taas Marilynin miesten pitää olla vähintään aatelisia tai miljonäärejä. Tuohon verrattuna stereotypioihin perustuva Simpsonitkin on raikas liberaali tuulahdus.

Vierailija
20/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangeista yli 95 % on miehiä. Ja ap vielä kehtaa ihmetellä "mikä toksinen maskuliinisuus!!??