Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta? Tuttava valittaa, että 5000 €:n palkasta jää vain 2500 € käteen!

Vierailija
14.09.2018 |

Kyllä, verotuksen progressio on minulle ihan tuttu käsite, mutta silti tuntuu vähän liioittelulta että jo tuossa tuloluokassa netto olisi enää puolet bruttopalkasta.

Voiko olla totta?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen veroprosentin itse säätää niin korkeaksi, jos haluaa lainata valtiolle ilmaista rahaa. Mahdollista siis on, mutta jättää vain mainitsematta ne valtavat veronpalautukset, mitä saa joulun alla.

Se on aika helvetin tyhmää, koska valtio ei maksa niistä rahoista korkoa. Ennemmin sijoittaisin ne. Toki on niitäkin hyvätuloisia joilla ei rahat kertakaikkiaan pysy näpissä, eli elävät yli varojensa.

Puoli pinnaa saa korkoa, kyllä se tilillä makuuttamisen voittaa :)

Vierailija
42/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 2500€??? Ja vieläpä nettona, toki saa varmasti vielä enemmänkin käteen, mutta olisin ihan riemuissani jos saisin edes bruttona tuon. Käteen kun jää verojen ja kiinteiden kulujen jälkeen noin 800-900e :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000€ - käteen 3400€.

Kyllä saa diskoläpsyttelijät iPhoneja.

Menot auto 300€ + vastike + vesi + sähkö 300€.

Pääkaupunkiseutu, parivuotta vanha sikakallis kämppä. Nyt tonni - kaks jää säästöön kuussa, riippuu sikailusta. En sijoita, makuutan rahoja pankeissa. Soittelevat kyllä usein ja mankuvat tapaamista. Ei kiinnosta.

Fyrkka menee viheltäen samaan syssyyn, rikkinäiset vaatteet ja renttu 44v DI, eronnut ja porsastelen baareissa ja syön nieriää.

Elämää pitää elää, eikä raha enää näyttele osaa elämässä. On vakuutuksia sun muuta höpönpöppöötä vanhoille päiville, jotka ei kiinnosta ollenkaan. Mennään näillä.

Vierailija
44/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 4984 e/kk ja minulle maksetaan 2793,17 e/kk. Valtiolla palkasta voidaan vähentää ns. järjestelyerä, joka pienentää tilille maksettavaa summaa. Tätä rahaa ei saa koskaan itselleen.

Vierailija
45/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen palkka on 4700€ ja aika tarkkaan 2700€ kilahtaa tilille tilipäivänä. Ei työllä ainakaan rikastumaan pääse!

Kyllähän tuolla rahalla jo rikastuu, saa nettona lähes saman kuin puolet suomalaisista saa bruttona. Tuosta elää aika ruhtinaallisesti vaikka laittaisi tonnin asuntolainaan tai johonkin muuhun sijoittamiseen kasvattamaan omaisuutta.

Vierailija
46/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kovatuloista väkeä... 4000 - 5000 euron kuukausipalkka tuntuu monella olevan.

Itse olen pienituloinen, joten lähden täältä. En kuulu joukkoonne.

Vierailija
47/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possu_olen kirjoitti:

6000€ - käteen 3400€.

Kyllä saa diskoläpsyttelijät iPhoneja.

Menot auto 300€ + vastike + vesi + sähkö 300€.

Pääkaupunkiseutu, parivuotta vanha sikakallis kämppä. Nyt tonni - kaks jää säästöön kuussa, riippuu sikailusta. En sijoita, makuutan rahoja pankeissa. Soittelevat kyllä usein ja mankuvat tapaamista. Ei kiinnosta.

Fyrkka menee viheltäen samaan syssyyn, rikkinäiset vaatteet ja renttu 44v DI, eronnut ja porsastelen baareissa ja syön nieriää.

Elämää pitää elää, eikä raha enää näyttele osaa elämässä. On vakuutuksia sun muuta höpönpöppöötä vanhoille päiville, jotka ei kiinnosta ollenkaan. Mennään näillä.

:D :D :D Tämä on kyllä kunnon sketsihahmokamaa :D

Vierailija
48/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potaskaa. Voi olla mahdollista, jos tuo 5000e sisältää auto- tai asuntoedun, jolloin rahaa tulee käteen vain 2500e.

Vierailija
49/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potaskaa. Voi olla mahdollista, jos tuo 5000e sisältää auto- tai asuntoedun, jolloin rahaa tulee käteen vain 2500e.

Tai sitten brutto onkin 4000 eikä 5000. Suomalaisilla on kova tarve liioitella palkkajuttujaan.

Vierailija
50/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä ennakonpidätyksessä mennä noin paljon veroa mutta lopullisessa verotuksessa ei mahdollista vaikka asuisi Suomen kalleimmassa kunnassa ja kuuluisi kirkkoon.

Sitten jos on jotain lisäansioita tuon palkan lisäksi, niin se tietysti muuttaa tilanteen.

Kyllä viidestä tonnista pitäisi jäädä yli 3000e käteen.

Pitää tienata jotain 7000-8000 ennennkuin rupeaa menemään 50% veroa.

Keneltäkään ei mene palkkatuloista 50% veroa.

Menee moniltakin, kymppitonnin korvilla vero on 52%

Sada tonnin vuosituloilla jää keveästi alle 50% veroasteen. 200 tonnin tuloilla veroaste alkaa olla 50%

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskurit/palkansaajan-tuloverolaskur…

Vierailija
51/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että näin monella on 5000€/kk palkka!?! Minkä ikäisiä oikein olette??

Vierailija
52/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää 4500 € käteen 3100€. Kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa, ei vähennyksiä.

Tämä ei kyllä voi pitää paikkaansa.

Joo ei. Mulla brutto 5180, käteen 3300. Samat speksit: kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa. Ei merkittäviä vähennyksiä (pieni jäljellä olevasta asuntolainasta vuosikorko n. 200 euroa eli se vähennys ei kuukausitasolla ole montaa euroa).

Näin nyt vain on. Juuri eilen arvioin, että joulukuussa palkasta taitaa mennä 60% veroa. Nyt veroprosentti taisi olla 25.

Vierailija
53/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Esim. 4000 eurosta jää noin 2600 käteen, jos ei ole sen kummempia vähennyksiä käytettävissä. 

Minulla jää 5000 brttopalkasta 2800 nettoa, puhelinetu 20€/kk menee.

Ilman mitään vähennyksiä pitäisi jäädä n. 3300 eli veroprosentti n. 34 (kirkkoon kuulumaton). Jos pitää veroprosenttiaan liian korkeana niin ylimääräisen saa palautuksena ja se toki pitäisi kyetä huomioimaan kun ulisee kuinka vähän jää käteen.

Vierailija
54/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Esim. 4000 eurosta jää noin 2600 käteen, jos ei ole sen kummempia vähennyksiä käytettävissä. 

Minulla jää 5000 brttopalkasta 2800 nettoa, puhelinetu 20€/kk menee.

Ilman mitään vähennyksiä pitäisi jäädä n. 3300 eli veroprosentti n. 34 (kirkkoon kuulumaton). Jos pitää veroprosenttiaan liian korkeana niin ylimääräisen saa palautuksena ja se toki pitäisi kyetä huomioimaan kun ulisee kuinka vähän jää käteen.

En ole ap, enkä ole ulissut, kunhan kerroin omat tuloni ja olihan tuolla toinen ihan samoilla brutto/netto tuloilla. En kuulu kirkkoon, ehkä kuntavero sitten vaikuttaa. En saa palautuksia.

Vierailija
55/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu unohtavan ne pakolliset työeläke- jne maksut, jotka tekee vielä sen noin 8% veroprosentin päälle. Jos veroprosentti on vaikka se 32, niin käteen jää vain 60% tuloista. Tämä on tilanne sillä noin viiden tonnin palkalla - Keskikalliissa kunnassa ilman sen kummempia vähennyksiä käteen jää kolmisen tonnia.

Jos veroprosentti on taas se 52, jää käteen vain 40% brutosta.

Vierailija
56/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää 4500 € käteen 3100€. Kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa, ei vähennyksiä.

Rupeen tekeen puolikasta työaikaa. Mulla brutto 8000e ja käteen 4500e. Ei tuu koskaan palautuksia!

Vierailija
57/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 4720, netto 2890, kirkollisvero ja ammattiliittomaksu (vakuutusten takia lähinnä) menee.

Ei tule palautuksia, ellei kotitalousvähennyksiä aika ajoin.

Vierailija
58/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 tienaavat on pahimpia väliinputoajia.

Vierailija
59/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, paskaa puhuu. Noin pienestä palkasta menee veroihin vain kolmannes.

Vierailija
60/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on joko auto- tai asuntoetu (jonka arvoa hän ei ole laskenut mukaan nettotuloihinsa) tai sitten veroprosentti on väärin laskettu. Muuten tuo ei ole mahdollista.

N53, DI, brutto 5100 eur / kk, käteen jää 3300 eur / kk. Kuulun kirkkoon, ei ole vähennyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi