Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta? Tuttava valittaa, että 5000 €:n palkasta jää vain 2500 € käteen!

Vierailija
14.09.2018 |

Kyllä, verotuksen progressio on minulle ihan tuttu käsite, mutta silti tuntuu vähän liioittelulta että jo tuossa tuloluokassa netto olisi enää puolet bruttopalkasta.

Voiko olla totta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi veroprosentti alkuvuodesta?

Vierailija
22/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, verotuksen progressio on minulle ihan tuttu käsite, mutta silti tuntuu vähän liioittelulta että jo tuossa tuloluokassa netto olisi enää puolet bruttopalkasta.

Voiko olla totta?

Mulle jää 4.000:n palkasta 2650, niin pakko jäädä enemmän 5000:sta.

Ilmeisesti autoetuja sun muita etuja, niin jää varsinaista rahaa vähemmän kännyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen jonkun euron alle 3000e saman kokoisesta bruttopalkasta. 3 lasta ja ihan hitosti asuntovelkaa....

Vierailija
24/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Esim. 4000 eurosta jää noin 2600 käteen, jos ei ole sen kummempia vähennyksiä käytettävissä. 

Minulla jää 5000 brttopalkasta 2800 nettoa, puhelinetu 20€/kk menee.

Miksi maksat liikaa veroa?

Vierailija
25/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen veroprosentin itse säätää niin korkeaksi, jos haluaa lainata valtiolle ilmaista rahaa. Mahdollista siis on, mutta jättää vain mainitsematta ne valtavat veronpalautukset, mitä saa joulun alla.

Eipä se valtiolle ilmaista rahaa ole, koska korko pitää maksaa. Parempaa tuottoa saanee muualta, mutta onhan tuossa pieni riskiin.

Vierailija
26/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä ennakonpidätyksessä mennä noin paljon veroa mutta lopullisessa verotuksessa ei mahdollista vaikka asuisi Suomen kalleimmassa kunnassa ja kuuluisi kirkkoon.

Sitten jos on jotain lisäansioita tuon palkan lisäksi, niin se tietysti muuttaa tilanteen.

Kyllä viidestä tonnista pitäisi jäädä yli 3000e käteen.

Pitää tienata jotain 7000-8000 ennennkuin rupeaa menemään 50% veroa.

Keneltäkään ei mene palkkatuloista 50% veroa.

Vierailija
27/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uusimmassa tilinauhassa lukee brutto 5144 ja netto 3099.

Ja asun ns. kalliissa kunnassa ja kuulun kirkkoon. Vähennykset on aika lailla minimaalisia. Asuntolainaa on, mutta korot on niin alhaalla, että ei se montaa euroa vaikuta. Kaksi lasta. 

Kaverisi tilannetta en tunne. 

Vierailija
28/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 4000 euron palkasta jää käteen 2700. On alhainen kunnallisvero, halpa ammattiliitto, enkä kuulu kirkkoon.

Ei ole mitään etuja, ylitöitä enkä saa veronpalautuksia.

Vierailija
29/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä ennakonpidätyksessä mennä noin paljon veroa mutta lopullisessa verotuksessa ei mahdollista vaikka asuisi Suomen kalleimmassa kunnassa ja kuuluisi kirkkoon.

Sitten jos on jotain lisäansioita tuon palkan lisäksi, niin se tietysti muuttaa tilanteen.

Valtion verotus kovimmassa luokassa on 31,25%. Kunnalliverotus on ka. 20% ja jos sattuu kuulumaan kirkoon, se on vielä sellainen 1,7% päälle. Mun laskujen mukaan tuosta jo tulee, ilman YLE-veroa, 53,95%. Joka taas, mun käsityksen mukaan, on enemmän kuin 50%. Mutta miten vaan, kun sä näytät näköjään tietävän...

Vierailija
30/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5100 euron palkasta jää käteen n. 3100 - 3200.

Vierailija
31/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee moniltakin, kymppitonnin korvilla vero on 52%

Vierailija
32/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen veroprosentin itse säätää niin korkeaksi, jos haluaa lainata valtiolle ilmaista rahaa. Mahdollista siis on, mutta jättää vain mainitsematta ne valtavat veronpalautukset, mitä saa joulun alla.

Se on aika helvetin tyhmää, koska valtio ei maksa niistä rahoista korkoa. Ennemmin sijoittaisin ne. Toki on niitäkin hyvätuloisia joilla ei rahat kertakaikkiaan pysy näpissä, eli elävät yli varojensa.

Vierailija
33/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika helvetin tyhmää, koska valtio ei maksa niistä rahoista korkoa. Ennemmin sijoittaisin ne. Toki on niitäkin hyvätuloisia joilla ei rahat kertakaikkiaan pysy näpissä, eli elävät yli varojensa.

Kyllähän valtio maksaa niille 0,5% korkoa, josta ei tarvitse edes maksaa veroa. Tuo on näin matalien korkojen aikana ihan kilpailukykyinen korko riskittömälle sijoitukselle. Jotkut ihmiset eivät osaa säästää rahaa muuten kuin verotuksen kautta, joten sallittakoon heille se suurempi ennakonpidätysprosentti ja veronpalautuksen joulun alla.

Vierailija
34/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 4500 € käteen 3100€. Kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa, ei vähennyksiä.

Vierailija
35/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotimaksujen jälkeen on totta!

Vierailija
36/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Esim. 4000 eurosta jää noin 2600 käteen, jos ei ole sen kummempia vähennyksiä käytettävissä. 

Minulla jää 5000 brttopalkasta 2800 nettoa, puhelinetu 20€/kk menee.

Miksi maksat liikaa veroa?

Muuten tulee mätkyjä, palautuksia ei tule

Vierailija
37/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää 4500 € käteen 3100€. Kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa, ei vähennyksiä.

Tämä ei kyllä voi pitää paikkaansa.

Vierailija
38/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kyllä voi pitää paikkaansa.

Joo ei. Mulla brutto 5180, käteen 3300. Samat speksit: kunnallisvero 18%, ei kirkollisveroa. Ei merkittäviä vähennyksiä (pieni jäljellä olevasta asuntolainasta vuosikorko n. 200 euroa eli se vähennys ei kuukausitasolla ole montaa euroa).

Vierailija
39/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka on 4700€ ja aika tarkkaan 2700€ kilahtaa tilille tilipäivänä. Ei työllä ainakaan rikastumaan pääse!

Vierailija
40/61 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäähän siitä, kun sen veroprossan laittaa tarpeeksi ylös. Nostaa sitten joulukuussa ne fyffet. Tai sitten liioittelee, tai laskee päältä pois asunto- ja autolainan yms. kuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän