Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v + 4v miettii; onko Norjassa mukava asua?

14.09.2018 |

Kuinka paljon siellä on sopivan pieniä mutta hyviä alle 200 000 asukkaan kaupunkeja?

Mikä on huonompaa kuin Suomessa?

Olen opiskellut norjaa neljä kurssia, mutta en ole ikinä käynyt maassa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei voi opiskella norjaa koska pakkoruotsi vie kaikki resurssit. Suomessa ei ole norjan kielen taitajia koska kaikki joutuvat opiskelemaan pakolla ruotsia. Miten sitten vielä päätit kumpaa norjaa rupeat opiskelemaan?

Vierailija
22/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus Oslossa puoli vuotta. Elämäni parasta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 9, mukava lukea onnistuneesta muutosta.

Käytkö usein Suomessa ja jos niin mitä tunteita vierailusi herättää (sinussa)?

Vierailija
24/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta vasta nyt tajusin, että Norjaa voi sanoa myös Suomen itänaapuriksi rajan sijainnin takia.

Vierailija
25/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta vasta nyt tajusin, että Norjaa voi sanoa myös Suomen itänaapuriksi rajan sijainnin takia.

Siellä on sitä suomenkielistä asutusta. Kuuluu Suomelle josta voisi sitten saada öljyä.

Vierailija
26/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on sitä suomenkielistä asutusta. Kuuluu Suomelle josta voisi sitten saada öljyä.

Pitäisi rukata uusiksi koko pohjoisraja.

Vierailija
27/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aika usein Norjassa. Useampi kollega ja kaveri on muuttanut sinne Suomesta ja asunut siellä vuosia. Tuskin palaavat takaisin.

Vierailija
28/32 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousukasmainen rikas maa jossa olet köyhä jos sinä et aja Porchella ja omista kesähuvilaa. Pääset sinne siivoamaan heidän kulutusjuhliaan.

Tesla siellä pitää olla.

Vierailija
29/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieno maa. Muuta sinne vaan. Ja etsi joku norjalainen aave-palsta äläkä enää kirjoita tänne.

Monet norjalaiset kirjoittelevat Flashback.orgin ketjuissa ruotsalaisten kanssa.

Eiköhän ne norjalaiset kirjoittele pääasiassa ihan vaan keskenään norjalaisten kanssa jommalla kummalla norjan kielistä.

Vierailija
30/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle 9, mukava lukea onnistuneesta muutosta.

Käytkö usein Suomessa ja jos niin mitä tunteita vierailusi herättää (sinussa)?

Kiitos. Olen kotiutunut täysin ja tämä on nyt kotimaa.

Suomessa käyn harvoin, koska minulla ei enää ole siellä ketään. Vanhemmat kuolleet ja sisar asuu myös muualla. Nyt kesällä tein sellaisen "miniloman" ja kävin Helsingissä! 

Olin odottanut paljon negatiivista näitten nettipalstojen ym. lukemisen jälkeen. En kuitenkaan törmännyt muihin kuin mukaviin ihmisiin ja palvelu oli joka paikassa todella hyvää. Sitähän en tiedä mitä arki sitten on. Olen kuitenkin tänne elämäni perustanut ja tänne jään.

Vierailija
31/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap koskaan ajatellut, että vastasit sinulle esitettyihin asiallisiin kysymyksiin edes joskus? Oletko ajatellut, että seuraavan kerran kun päätät miettiä jotain tällä palstalla, päättäisit osallistua myös itse aloittamaasi keskusteluun ja vastata ihmisille, jotka ovat sinulle kommentoineet ja osoittaneet kiinnostusta ajatuksiasi kohtaan?

Eikö täällä saa pelkästään kysyä jos ei tiedä? Hyvinhän kyselyyn tässäkin tapauksessa muut vastasivat.

Vierailija
32/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin tänä kesänä osan lomastani Norjassa, ja puhuin siellä pääasiassa ruotsia. Ihan hyvin minua ymmärrettiin, ja hyvin ymmärsin heitäkin, mutta toisaalta olen asunut nuoruudessani pitkään Ruotsissa, joten ruotsini on erittäin sujuvaa. Jos muuttaisin Norjaan, uskoisin oppivani kielen aika nopeasti, mutta en oikein tiedä, miksi muuttaisin sinne enkä takaisin Ruotsiin. Ruotsi on kuitenkin ennestään tuttu, ja viihdyin siellä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä