Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muille käynyt neuvolassa näin (monikulttuurisen perheen asiaa):

Vierailija
04.05.2006 |

kävin ekaa kertaa neuvolassa, olen siis viikolla 10. lapsi on ensimmäisemme ja minua ainakin jännitti kovasti käynti terveyskeskuksessamme.

siinä aikamme rupateltuamme kävi ilmi että mieheni on kotoisin eräästä afrikan maasta. neuvolantädin asenne muuttui vielä enemmän neuvovaan suuntaan: " olethan varma että miehesi on hyvä isä?" , " miten miehesi aikoo elättää teidät?" , " mieti nyt vielä tarkkaan mitä elämältäsi haluat, ei suomessa ole mikään häpeä kasvattaa lasta yksin" jne..nämä ovat siis ihan suoria lainauksia tältä henkilöltä.

olen ihan maassa. kysytäänkö muilta naisilta miehen isyyskelpoisuutta ja palkkatietoja kun käy neuvolassa? olen oikeasti ihan rikki, sillä menin sinne todella iloisin ja luottavaisin mielin. olisiko minun pitänyt jättää mainitsematta että mieheni ei ole alun perin suomalainen (vaikka onkin suomen kansalainen)? :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi tekisin valituksen ja vaatisin neuvolatädin vaihtoa.

Vierailija
2/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa mies Afrikasta eikä mulle ainakaan päin naamaa ole tullut tuollaisia kommentteja.

Yritä jättää nuo kommentit omaan arvoonsa ja nauttikaa raskaudesta=). Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli ihan sellainen olo, että tietääköhän kaikki naiset tekevänsä lapsen " hyvän isän" kanssa?! minun miehelläni ei ainakaan ole omia lapsia joten vaikeaa mennä sanomaan mitään varmaa..toivoahan aina voi!

mulla tuli kyllä itku kun harmitti niin..

Vierailija
4/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin mm. neuvolassa että olenko tulossa aborttiin vai neuvolaan. Ikää silloin 24v.

Ja neuvolatäti myös totesi että " saathan sä sittenlapsen isältä ainaskin ne minimi elatusmaksut" . Elimme siis mieheni kanssa avoliitossa ja ihan yhteisessä taloudessa.

Eli jos on vähän tyhmä neuvolatäti, niin se saattaa olla tympeä ja epäasiallinen kansallisuudesta tai alkuperää katsomatta :-(

Vierailija
5/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palautetta joko neuvolantädille itselleen tai hänen esimiehelleen. Hänellä on selvästi aikamoisia ennakkoluuloja, eikä tuollainen kysely ja huomauttelu ole ammattimaista, eikä asiallista käytöstä. Eri asia on huolehtia näistä sosiaalipuolen asioista silloin, kun aihetta ilmenee. Tässä tilanteessa ei ollut mitään aihetta.

Vierailija
6/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tämä ensimmäinen raskauteni! jotenkin vaan tuntuu että kun yli kymmenen vuotta on kuunnellut ympäristön kommentteja niin tämä oli jo vähän liikaa!

- ap -

Vierailija
7/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kans neuvolatäti sano et oonko varma et haluun tän lapsen ja kuinka kauan meidän suhde on kestänyt ym. Toista lasta kun odotin niin kyseltiin et onko tämä lapsi samalle isälle kuin edellinen. Lähinnä siinä vaiheessa kävi naurattamaan kun oltiin naimisissa oltu jo 8v. Kyllä akalla meni suu suppuun kun sanoin et nää asiat ei mitenkään liity tähän raskauteen, et tutki sinä vaan sitä vauvaa ja jätä nää muut asiat minun huolekseni. Tiukkana pitää vaan olla ja antaa niiden kuulla kunniansa.

Vierailija
8/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää, kymppi! ihan oikein latasit takaisin. minullekin tuli pari hyvää repliikkiä mieleen näin jälkikäteen mutta ehkä sitten ensi kerralla kun olen jo varautunut.

Vierailija
9/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kysyttiin että " onko lapsi toivottu" . Kyllä siinä hitusen leuka loksahti...

Vierailija
10/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkytti mulle mahdollisuutta antaa vauva pelastakaa lapset ry:n kautta rakastaville vanhemmille...

En ole teini, narkkari, alkoholisti tai muutenkaan mitenkään epäilyttävä. Mieskin vielä suomalainen. Kyllä noita tätejä löytyy...

Vierailija
11/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rutiinikysymys! (jotta tiedetään mihin se aika annetaan, kesketyksen kanssa kun on aika kiire jos sen meinaa tehdä!) muutenhan aika annetaan viikolle 8-10.

Vierailija
12/12 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhetyöntekijä, saanut koulutuksen sekä terveys, että sosiaalipuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan