Lääkärin soitti labratuloksista
Noniin viisaat!
Olin lääkärissä yksityisellä joku aika sitten ja kävin labrassa. Sovittiin, että lääkäri soittaa tulokset. Näin kävi, ja pari pvää sen jälkeen sain laskun tosta soitosta. Siis häh?
Onko teille tullu tällaisesta lasku?
Kommentit (12)
Tottakai kaikki on maksullista yksityisellä.
Mua ei ole koskaan ennen laskutettu tollasesta ja siks oon ihan ihmeissäni. Puhelinvastaanotto on eri asia, kuin siis se, että hoidetaan alkanut hoitosuhde loppuun ja kerrotaan tulokset.
No, en mene tuonne enää. :(
Tottakai. Lasku tehdystä työstä siihen käytetyn ajan mukaan. Lääkäri soittaa monta puhelua peräkkäin. Hän valmistautuu jokaiseen lukemalla sairauskertomukset, etsimällä laboratoriovastaukset, tulkitsee tulokset ja päättää jatkotoimenpiteistä. Nämä kaikki ennen puhelua. Maksat asiantuntijan työstä ja hänen ajastaan.
Eli onko täällä siis monia, jotka saaneet laskun siitä, että lääkäri soittaa tulokset?
Käsi ylös!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Lasku tehdystä työstä siihen käytetyn ajan mukaan. Lääkäri soittaa monta puhelua peräkkäin. Hän valmistautuu jokaiseen lukemalla sairauskertomukset, etsimällä laboratoriovastaukset, tulkitsee tulokset ja päättää jatkotoimenpiteistä. Nämä kaikki ennen puhelua. Maksat asiantuntijan työstä ja hänen ajastaan.
Miksi sitten nyt tuli ekaa kertaa, eikä koskaan aiemmin ole tullut?
Käyn julkisella ja ei oo tullut laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vedätystä.
Kiitti :D niin munkin mielestä.
En mene tuonne enää koskaan, enkä maksa laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedätystä.
En mene tuonne enää koskaan, enkä maksa laskua.
Lasku kannattaa maksaa tai se menee perintään ja jos ei sittenkään maksa menettää luottotiedot. Ei kannata luottotietoja menettää sillä sitten elämä on tosi hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedätystä.
En mene tuonne enää koskaan, enkä maksa laskua.Lasku kannattaa maksaa tai se menee perintään ja jos ei sittenkään maksa menettää luottotiedot. Ei kannata luottotietoja menettää sillä sitten elämä on tosi hankalaa.
Tietysti huomautan laskusta ja sen jälkeen kiistän. Ja jos menee perintään, kiistän edelleen laskun perusteen.
Soitin tutulle yksityislääkärille kysyäkseni erään uuden lääkkeen yhteensopivuudesta krooniseen sairauteeni. Lääkäri ei ollut paikalla, keskus yhdisti toiselle, joka kuulema oli pro. Hän ei osannut vastata, mutta lupasi lähettää "tästä konsultaatiosta pienen laskun".
Lasku tuli, eikä se ollut pieni ottaen huomioon, että puhuimme 3 min. eikä keskustelusta ollut mitään hyötyä.
Eiran sairaala. En mene tän koommin.
Ei oo tuollaisesta kokemusta, mutta yksityisellä ne voi kai itse määritellä laskuttaako puhelinajoista ja minkä verran. Mä taas olen tosi hämmästynyt kun mun lääkäri ei ota mitään maksua reseptinuusimispuheluista.