Mitä lahjaksi itsepäiselle äidille 78v
Mitä lahjaksi sellaiselle joka kieltäytyy monesta? Ei käy missään harrastamassa, ei halua tulla kylään eikä hirveästi välitä että kylässä käydään muuta kuin kahvittelemassa. Vaatteet ovat vanhoja ja tohvelit jesarilla korjatut, mikään tavara ei ole viime aikoina hajonnut ja jossei mikään ole rikki niin uutta ei halua. Ihan kaikkien tilaisuuksien lahjoiksi eli syntymäpäivä, äitienpäivä ja joulu.
Arkielämään hänellä kuuluu puutarhanhoito ja pihan putsaus, kaupassa pyörällä käyminen, uutisten seuraaminen lehdestä, radiosta ja televisiosta, naapurien kanssa lyhyesti rupatteleminen ja sukkien kutominen lähinnä tarpeeseen. Pyörä ostettiin 10v sitten ja sen käyttöön ottamisessa kesti useampi vuosi koska vanhakin oli ehjä. Toissatalvena ostettiin neutraalit kengät nastoilla ja niitä yritti ojentaa takaisin pitkään kun ei halua käyttää. Kaikki ideat otetaan vastaan!
Kommentit (35)
Nyt tulee täysin OT, mutta suokaa anteeksi: en pysty enää pitämään tätä sisälläni 😆. Tässä ketjussa, kuten hiljan eräässä toisessakin ketjussa mollattiin Erittäin Hienoa Suomalaista shampoota. Ihan turhaan. Käytettyäni vuosikymmeniä kalliita kampaamosampoita ostin marketista pullon juuri tuota parjattua Erittäin Hienoa, lähinnä siksi, että kauniinvärinen pullo sopii niin nätisti meidän kylppäriin. Ja surprise, surprise! Sehän on ihan hyvää! En minä huomaa mitään eroja kalliimpien sampoiden hyväksi. Joten aion jatkossakin käyttää tuota Erittäin Hienoa.
Lähes saman ikäisenä mummona (70v.) en toivo mitään lahjoja merkkipäivinä, lasten ja lastenlasten vierailu on paras lahja. Jos nyt tuntuu, että jotain pitää välttämättä tuoda, niin sitten kukkia tai suklaata. Lastenlasten kuvat, piirustukset ja omatekoiset kortit ovat kyllä mieluisia.
Onko pakko ostaa yhtään mitään? Jos hän ei halua mitään, et osta mitään. Vai onko hän sitä tyyppiä, joka kuitenkin sitten loukkaantuu, jos lahjaa ei tule? Minä olen 73-v. ja pystyn kyllä itse ostamaan ihan kaiken mitä tarvitsen ja pääsen sitäpaitsi näin valitsemaan oman makuni mukaisen tavaran. Olen myös sanonut lapsilleni, etten halua mitään, enkä todellakaan sitten loukkaannu, kun en saa lahjaa. Yleensä tätä toivettani noudatetaan, toisinaan taas saan jotain pientä, suklaarasian tms. ja sen otan tottakai kauniisti kiittäen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa sukkalankaa voisi viedä, mietin onko se tylsä lahja koska hän ei ole erityisen kiinnostunut sukkien kutomisesta, kunhan kutoo. Pitää tehdä visiitti johonkin erikoistuneeseen lankakauppaan ja kysyä myyjiltä apua!
Suostuisikohan käyttämään uusia keittiöpyyhkeitä, vanhat ovat 70-luvun väreissä.
Kasi, eikö ole mitään mitä haluaisit?
Ap
Myös hyvälaatuiset sukkapuikot olisi kiva lahja. Esim. koivua tai ruusupuuta. Sukkia ja lapasia on kiva neuloa, myös lyhyemmillä sukkapuikoilla n. 15cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa sukkalankaa voisi viedä, mietin onko se tylsä lahja koska hän ei ole erityisen kiinnostunut sukkien kutomisesta, kunhan kutoo. Pitää tehdä visiitti johonkin erikoistuneeseen lankakauppaan ja kysyä myyjiltä apua!
Suostuisikohan käyttämään uusia keittiöpyyhkeitä, vanhat ovat 70-luvun väreissä.
Ap
Myös hyvälaatuiset sukkapuikot olisi kiva lahja. Esim. koivua tai ruusupuuta. Sukkia ja lapasia on kiva neuloa, myös lyhyemmillä sukkapuikoilla n. 15cm.
Mä oon taas sitä mieltä, ettei todellakaan mitään sukkalankaa lahjaksi kyseiselle ihmiselle. Ap mainitsee, että äitinsä tekee sukkia tarpeeseen eli ei välttämättä edes neulo omasta halustaan vaan esim.velvollisuuttaan tai pihiytttään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee täysin OT, mutta suokaa anteeksi: en pysty enää pitämään tätä sisälläni 😆. Tässä ketjussa, kuten hiljan eräässä toisessakin ketjussa mollattiin Erittäin Hienoa Suomalaista shampoota. Ihan turhaan. Käytettyäni vuosikymmeniä kalliita kampaamosampoita ostin marketista pullon juuri tuota parjattua Erittäin Hienoa, lähinnä siksi, että kauniinvärinen pullo sopii niin nätisti meidän kylppäriin. Ja surprise, surprise! Sehän on ihan hyvää! En minä huomaa mitään eroja kalliimpien sampoiden hyväksi. Joten aion jatkossakin käyttää tuota Erittäin Hienoa.
Olen samaa mieltä, olen siis se sen maininnut, en mollannut. Se on hyvä shampoo, mutta kuten arvasin, äiti jo käyttää sitä. Siksi vähän tylsä lahjaksi, siksi ehdotin jotain pikkaisen laadukkaampaa. Mutta olet oikeassa, kun se kerran on hyvä ja lahjan saaja valmiiksi tykkää, niin mikäs siinä.
Vaikka saunasetti, ämpäriin Erittäin Hienoa, pesuaine ja laudeliina.
Miten olisi joku kasvovoide, lahjakortti kampaajalle, jota käyttää ja siihen yllätykseksi esim. päähieronta yms.
Marimekon yöpaita, kyntilä, joku kiva valokuva lapsista/ lapsenlapsista tai vaikka vuosikalenteri kuvilla.
Lukeeko hän kirjoja? Joku uusi kiva kirja.
20, ostettiin sellainen kymmenisen vuotta sitten, ei ole ollut käyttöä sille
Off topiccina, Erittäin Hienossa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se pelkilleen käytettynä vanhaan hiukseen ei varmaan ole paras mahdollinen vaihtoehto. Ja onhan se vähän tylsää käyttää kymmeniä vuosia samaa jos muitakin olisi, mutta en tuomitse, varmaan ihan hyvää samppoota. Toisaalta mikä shampoo nyt huonoa olisi, sehän on vain pesuainetta ja ei monien tukat mitenkään likaisia ole, mutta jos kaipaa tukkaan silkoisuutta, tuuheutta tai kiiltoa niin valitsisin varmaan jonkin toisen.
23, Lastenlapsista yksi on teini- ikäinen ja loput aikuisia, joten askartelut näyttävät samankaltaisilta kuin kaupasta saadut. Voisi sitä miettiä vaikka jotain kasveilla painettua keittiöpyyhettä.
24, tämä henkilö ei käy kaupungilla, ei osaa käyttää nettiä eikä ystäviä oikein ole joten kyllä olisi todella kiva ilahduttaa edes jollain kun vain tietäisi mikä ilahduttaa. Ei ikinä ole ilmaissut loukkaantuvansa mistään muusta kuin siitä että yritämme suvun kanssa auttaa, koitamme saada käyttämään turvallisempia kenkiä, kuulolaitetta, senioripuhelinta mukanaan jne.
25, Bambuisia sukkapuikkoja ajattelin ja ne voisikin ostaa vaikka ei ikinä käyttäisi, käyttää sitten ne vaikka kukkien tukikeppeinä. ja 26, on tuossakin pointtinsa, ajattelin että katson jos löytäisin jonkin kivan langan erikoisliikkeestä kun hän on varmaan peruslankoja jo kaikkia värejä käyttänyt. Ehkä olisi sitten mukavampi suorittaa "kutomisvelvollisuutta".
28, Kasvovoidetta voisi ostaa ja tosiaan jonkin shampoo-hoitoaine setin. Vuosikalenteri kuvilla voisi myös olla hyvä. Kirjojen luku on ajanhaaskausta hänen mukaan.
Kukkasipulit tai siemenet olisi hyvä idea. Olisiko kellään suositella lajiketta? Nyt puutarhan valikoimasta löytyy marjat, omenat ja salaatit, ruusut, pionit, auringonkukat ja muutamat tavalliset puutarharehut. Löytyisiköhän jostain kevyt tai ergonomisempi harava, sitä saattaisi käyttää. Kiitoksia taas ehdotuksista, laitetaan _kaikki_ korvan taakse
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla kävi sama mielessä. Hyvät puikot tekevöt neulomissesta paljon kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei, ainakaan lahjaksi. Kuten muutamassa kommentissa on sanottu, jossain iässä huomaa, että turha tavara ei kiinnosta. Viisikymmenluvun lapsena mitään käyttökelpoista ei heitä pois, joten tavaraa riittää myyntiin ja lahjoitettavaksi.
Fiskarssilla on kevyet haravat ja talikot
31, totta, ja nyt sitä elämäntapaa yritän kunnioittaa mutta on se surullista kun toinen antaa lahjoja ja suurensuuria rahasummia mutta mitään ei voi antaa takaisin, yksinäiselle ihmiselle
32, Kiitos vinkistä. Pitääpä käydä katselemassa sellaisia
Osta jotain laadukasta ja kallista, mikä sopisi äidille, mutta mistä itsekin tykkäisit. Kun sitten ei huoli ja työntää takaisin, ei lahja mene hukkaan, mutta äidille ei kuitenkaan tule tunnetta, etteikö hänestä välittettäisi. Lahja on ostettu ja annettu, itse vaan ei huolinut.
Ostakaa lankaa niin saa kutoa niitä sukkia. Älkää ostako mitä hän ei tarvitse tai haluaisi.
Kukka ja lahjakortti esim. S- tai K-ryhmän myymälöihin. Voi ostaa ruokaa, vaatteita, kosmetiikkaa tai mitä tarvitsee.