Miten konetta nopeammaksi?
Mun HP Pavilion läppäri on jo viis vuotta vanha ja kai siksi alkanut sekoilla. Sivujen ja kansioidenkin aukeaminen kestää yli 5 minuuttia ja välillä netissä sivut vaan jumittavat (Firefox ei vastaa) ja pyörii latausympyrä.
Toinen selain ei auta, nettiyhteydessä ei vikaa. Olen jo tyhjentänyt välimuistin ja poistin jopa MalwareAntibytesin jos se hidastaa. Ei apua.
Mitään ohjelmia en ole päivittänyt tähän 3 vkoon. Paitsi että Adobe Flash Player oli päivittynyt tiistaina 11.9. jotenkin - pitäisikö se poistaa? Ongelmat alkoivat silloin. Syysykuun päivityksiäkään en ole vielä asentanut.
Onkohan kovalevy posahtamassa? Eilen koneen sammuttaminen kesti 20 minuuttia.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Hei kysymys tähän väliin: voiko liian vähäinen RAM hidastaa nettiyhteyttä? Mulla on 1Gb valokuituyhteys mutta saan 6v vanhalla koneella (4GB RAM)siitä irti vain n. 500M. Uudella tehokkaalla läppärillä irtoaa yli 900M. Onko 4GB RAM tosiaan liian vähän vai mistä voisi johtua? Prossu 2,1 Ghz. Putsaan konetta säännöllisesti roskasta, myös virustarkistukset ajan viikoittain.
millä testasit nopeuden? ei muisti lähtökohtaisesti netin vauhtiin vaikuta, se saattaa näyttää hitaammalta muistin hitauden takia.
todennäköisesti se johtuu siitä ettei kone pysty käsittelemään niin paljoa dataa niin vähässä ajassa. prosessori, verkkoohjain tai verkkokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kysymys tähän väliin: voiko liian vähäinen RAM hidastaa nettiyhteyttä? Mulla on 1Gb valokuituyhteys mutta saan 6v vanhalla koneella (4GB RAM)siitä irti vain n. 500M. Uudella tehokkaalla läppärillä irtoaa yli 900M. Onko 4GB RAM tosiaan liian vähän vai mistä voisi johtua? Prossu 2,1 Ghz. Putsaan konetta säännöllisesti roskasta, myös virustarkistukset ajan viikoittain.
millä testasit nopeuden? ei muisti lähtökohtaisesti netin vauhtiin vaikuta, se saattaa näyttää hitaammalta muistin hitauden takia.
todennäköisesti se johtuu siitä ettei kone pysty käsittelemään niin paljoa dataa niin vähässä ajassa. prosessori, verkkoohjain tai verkkokortti.
Eri kysyy jos sinulla on kotona wlan minkä yli testasit? Se nimittäin on pullonkaula tuossa tapauksessa.
Iso kiitos!