Lapsi on täynnä pieniä punaisia näppylöitä!
Huomasin tänä aamuna, että lapseni (2v1kk) keho on täynnä pieniä punaisia näppylöitä. Niitä on siis käsissä, jaloissa, vatsassa, selässä ja pyllyssä.. Ihan joka paikassa. Ne eivät ilmeisesti kutise, koska tyttö ei niitä raavi, mutta ei kai tuo ihan normaaliakaan ole. Mitä ne voisivat olla ja mistä ihmeestä johtua? Mitään uutta ruokaa ei ole syönyt ja mitään muutakaan erikoista ole tapahtunut.. Tai no.. Tyttö sai viikko sitten antibioottikuurin korviinsa (ensimmäinen koko elämänsä aikana). Voisiko nuo näppylät johtua siitä antibiootista? Että tyttö olisi siis jotenkin allerginen sille tai jotain?.. Aion kyllä soittaa terveyskeskukseen huomenna ja vaatia päästä näyttämään tyttöä, mutta osaisiko joku kertoa kannattaako noista näppylöistä olla edes huolissaan ja onko jollain kokemusta vastaavasta. Lämmin kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kommentit (6)
niiden keskellä valkoista, kuin pieniä näppyjä. Meillä tytöllä tuli sulfasta samanlainen reaktio, eli pieniä punaisia näppyjä joka puolelle.
Kysyinkin juuri nokkosihottuman oireista toisessa paikassa. Kuulostaa tutulle nuo oireet ja yhtä ihmeissään ollaan täälläkin. Onko sinun lapsella punaisten näppyjen lisäksi punaisia läiskiä? Sinun viestistä on näkjöjään jo muutamia päiviä - onko tilanne yhtään helpottanut, ja jos on, niin jollain lääkkellä vai itsekseen?
Itse sain ihan kunnon paukamia, sellaisia hyttysenpistoksia vieri vieressä ja koko yläkroppa täynnä. Aloitin e-pillerit pari pv ennen muistaakseni polio-rokotetta. Sitten pukkasi näpyt ihan yllättäen.
Tällä hetkellä koivun siitepölyä runsaasti ilmassa. Mutta ensimmäisenä epäilisin lääkettä.
Niin, unohdin mainita, että myös meidän pojalla oli ensimmäinen antibioottikuuri meneillään, kun oireet ilmaantuivat. Aluksi ajattelin, että kyseessä olisi hikinäppylöitä, mutta läiskät ja paha punoitus ei oikein sovi " taudinkuvaan" .
olen käyttänyt aina lääkärissä kaikesta huolimatta, varsinkin jos lämpö on koholla nokkosrokon yhteydessä
minulle on lastenlääkäri selittänyt, että jos korvatulehdus on ollut virusperäinen, antibiootti voi helposti laukaista nokkosrokon