Sairauslomalla ostoksilla?
Viitsiikö mennä ostoskeskukseen, jossa on ruokakauppa ja siitä ohimennen hakisin suomalaisesta kirjakaupasta pari tarviketta, jotka olen etukäteen netistä katsonut? Kunto ei kestä pitkää shoppailukierrosta, vaan haen tavarat hyllystä ja maksan.
Kaikki ymmärtää, että ruokakaupassa on pakko päästä käymään, mutta takaraivossa on pelko, että joku näkisi minut kulkevan ostoskeskuksessa tai menevän suomalaiseen. Suomalaisesta kirjakaupastakin ostaisin kalenterin, jota olen ajatellut nyt sairauslomalla täytellä ja esim.koettaa parantaa olotilaa ja henkistä valmiutta tulevaan synnytykseen.
Minulla on tällä hetkellä raskauspahoinvointi ja flunssa, sen takia olen sairauslomalla. Mutta mielessä pyörii, että voiko tästä tulla sanomista jos joku vaikka näkee? Vaikka lääkäri on määritellyt, etten ole työkuntoinen, enkä itse koe pystyväni olemaan tällä hetkellä 8h tikkana.
Kommentit (28)
Heh, nyt kävin siellä! En törmännyt tuttuihin. Sain tarpeelliset ostettua. Otinpa vielä pienen Arnoldin donitsinkin mukaan!
T. Onnellinen ap
Tuohan nyt on pientä. Edes tubettava rouvashenkilö esimerkiksi juoksentelee ympäri kaupunkeja kahveilla, lounailla ja kuvaa IG storyyn. On uupumuksen takia sairauslomalla. Tuntuu aika arveluttavalta. Mitähän työnantaja sanoisi, jos näkisi?
Ruokakaupassa, apteekissa käynnit menisi
Mä oon ollut kohta 2v. sairaslomalla. Oon shoppaillu -paljon.
Kyllä voit hyvin mennä kaupassa käymään. Ihan normaalia toimintaa sairauslomallakin. Olisi eri asia jos törmäisit johonkin töistä kymmenien ostoskassien kanssa. Silloin voisi tulla olo, että täällä sitä ollaan koko päivä kierrelty. Toki riippuu, myös sairausloman syystä. Burn outissa tuulettuminen voi tehdä hyvää.
Px kirjoitti:
Tuohan nyt on pientä. Edes tubettava rouvashenkilö esimerkiksi juoksentelee ympäri kaupunkeja kahveilla, lounailla ja kuvaa IG storyyn. On uupumuksen takia sairauslomalla. Tuntuu aika arveluttavalta. Mitähän työnantaja sanoisi, jos näkisi?
Mä teen ihan samaa, vaikka sairasloman syy melko samanlainen.
a) jo hoidossa suositellaan oman jaksamisen mukaan tekemään asioita, jotka tuovat iloa; käymään "ihmisten ilmoilla"; SYÖMÄÄN ja olemaan yhteydessä läheisiin
b) lounaan syöminen yhdessä ystävän kanssa kaupungilla ei kerro siitä, että pystyisi vaativaan (minun tapauksessani) työhön viitenä päivänä viikossa, 8h tuntia kerrallaan. En edes pysy pystyssä kuin pari tuntia kerrallaan
c) yleensä uupumuksesta paranee pikku hiljaa ja tällöin kyky tehdä asioita monesti kasvaa sitä mukaan, hiljalleen. Siitä täytyy napata koppi ja tehdä kanssa niitä asioita
d) et tiedä toisen tilanteesta kaikkea. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta saan opiskella samalla. Niinpä monesti menen johonkin kahvilaan tai muuhun mukavaan paikkaan opiskelemaan. Saatan pitää siinä sivussa lounastauon esim. ystäväni kanssa.
Px kirjoitti:
Uupuneelle, masentuneelle tms. pahin mitä voi tehdä on jäädä vaan kotiin makaamaan. Jos yhtään on voimia lähteä ulos niin ehdottomasti kannattaa. Se on sitä hoitoa tuollaisessa tilanteessa. Maattuani useamman päivän sängyssä itkien viimeinen asia mitä kaipaan on tuomio siitä että kehtasin raahautua lounaalle. Siksi en kyllä päivitäkään sosiaalista mediaa.
T: masennuksen takia sairauslomalla
Ei sairausloma tarkoita että pitää olla kotona 24/7!