En tajua vaatekokoja ollenkaan
Tilasin tytölle juhlamekkoa. Otettiin varmuuden vuoksi oikein mitat, että tulisi oikean kokoinen, sillä hän on aika isorintainen.
Mittojen mukaan olisi ällistyksekseni pitänyt ottaa kokoa 42-44, mikä tuntui aika oudolta, kun hän yleensä käyttää kokoa 38, eikä näytäkään kovin isokokoiselta.
No näin sitten päädyin tilaamaan koon 40 eli isomman kuin yleensä. Mekossa oli kuitenkin nauhoitus takana, joten pitäis mennä 38-42 kokoiselle.
Mutta nyt se mekko on sitten iso! Kiristysvara loppuu kesken.
Miten tää on mahdollista?
Kommentit (7)
Pakkohan oli huomioida että rinnat mahtuu. Mutta se oli iso myös siltä kohdalta.
Itse en uskalla tilata netistä vaatteita lainkaan, koska koot eivät ikinä ole luotettavia. Nytkin on kaapissa viittä eri kokoa housuja, ja kaikki ovat kuitenkin saman kokoisia.
Tilaan itse vain sen mukaan, mitä vaatekokoa normaalisti käytän. Toki voi vähän katsoa mitoista, onko vaate jotenkin normaalia pienempää kokoa.
Olen myöskin isorintainen ja muutoin 36-kokoa, joten sovitan ennemmin paikanpäällä, koska eivät usein istu. Suosittelisin teillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se rinnanympärys sitten on?
97 tai 99, en muista kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan itse vain sen mukaan, mitä vaatekokoa normaalisti käytän. Toki voi vähän katsoa mitoista, onko vaate jotenkin normaalia pienempää kokoa.
Olen myöskin isorintainen ja muutoin 36-kokoa, joten sovitan ennemmin paikanpäällä, koska eivät usein istu. Suosittelisin teillekin.
Voi kun olisikin mahdollista, mutta täällä tuppukylässä ei ole juhlavaatteita
Tilasitte pelkän rinnanympäryksen mukaan?
Vaatteen malli usein kertoo paljon, jos on kiristysvaraa, on vaate auttamatta isohko.