Kysy kolmekymppiseltä työkyvyttömyyseläkeläiseltä!
Uskomattoman tylsä ja tyhjä päivä tänäänkin. Haluatko kysyä minulta jotain, vastaan parhaani mukaan. :)
Kommentit (37)
Löysin kirpparilta jonkun itsetekemän kattilan. Kukahan sen on mahtanut tehdä ja mistä mahdollisesti löydän siihen kannen...?
Yritätkö antaa itsestäsi fiksunkin vaikutelman lähettelemällä hymiöitä palstalle?
Millä diagnoosilla eläkkeelle? Käytkö ollenkaan töissä, esim. vapaaehtoistyötä?
Olen itsekin ollut tk-eläkkeellä kolmekymppisestä asti. Elämä mennyt lopulta ihan mukavasti. Sain vielä yhden lapsenkin lisää, eikä tylsiä päiviä ole tullut vastaan.
Masennuksesta toipuneena osaan arvostaa elämääni.
Oletko päässyt pysyväiselle eläkkeelle vai määräaikaiselle kuntoutustuelle? Ennätitkö olemaan työelämässä laisinkaan? Mikä koulutus sinulla on?
Olen sinua huomattavasti vanhempi henkilö enkä ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka lääkäreiden ja työvoimaviranomaisten mielestä minun pitäisi eläke saada. En ole ollut työelämässä juuri ollenkaan (vain 19 vuotta) ja viimeiset 15 vuotta olen ollut yhteenputkeen työttömänä. Kuusikymppisenä, puolikuntoisena pitkäaikaistyöttömänä on täysi mahdottomuus saada enää töitä.
Olisi mielenkiintoista tietää miten "onnistuit" pääsemään työkyvyttömyyseläkkeelle? Yleensä sinun ikäiset pyritään kouluttamaan tai kuntouttamaan työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit pääsemään työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä olen yrittänyt jo vuosia ja olen koko aikuisikäni ollut työkyvytön ja/tai sairas, mutten ole päässyt, aina tulee kelasta hylky ja olen kuulemma työkykyinen vaikka kaikki lääkärit ja viranomaiset ovat eri mieltä kuin tämä kelalääkäri, joka ei ole mua koskaan edes tavannut.
Miten se sinulta onnistui, vielä noin nuorena?
47vee
Olen sairastanut ja oireillut 12-vuotiaasta lähtien, ja minulla kävi viime keväänä tuuri, kun lopulta 8 vuoden määräaikaisen kuntoutustuen jälkeen pääsin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kirpparilta jonkun itsetekemän kattilan. Kukahan sen on mahtanut tehdä ja mistä mahdollisesti löydän siihen kannen...?
Ei hajuakaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö antaa itsestäsi fiksunkin vaikutelman lähettelemällä hymiöitä palstalle?
En pyrkinyt hymiöllä minkäänlaiseen vaikutelmaan. Tai ehkä viestin olevani vastaanottavainen kaikenlaisille kysymyksille.
Ap
Miksi sinulla on tylsää? Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä ja tuntuu siltä, etten siltikään ehdi ikinä tehdä kaikkea mitä haluaisin, vaikkei minulla ole edes kavereita, joiden kanssa viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä diagnoosilla eläkkeelle? Käytkö ollenkaan töissä, esim. vapaaehtoistyötä?
Olen itsekin ollut tk-eläkkeellä kolmekymppisestä asti. Elämä mennyt lopulta ihan mukavasti. Sain vielä yhden lapsenkin lisää, eikä tylsiä päiviä ole tullut vastaan.
Masennuksesta toipuneena osaan arvostaa elämääni.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö.
En käy ollenkaan töissä. Vapaaehtoistyö eläinten parissa kyllä houkuttelee toisinaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko päässyt pysyväiselle eläkkeelle vai määräaikaiselle kuntoutustuelle? Ennätitkö olemaan työelämässä laisinkaan? Mikä koulutus sinulla on?
Olen sinua huomattavasti vanhempi henkilö enkä ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka lääkäreiden ja työvoimaviranomaisten mielestä minun pitäisi eläke saada. En ole ollut työelämässä juuri ollenkaan (vain 19 vuotta) ja viimeiset 15 vuotta olen ollut yhteenputkeen työttömänä. Kuusikymppisenä, puolikuntoisena pitkäaikaistyöttömänä on täysi mahdottomuus saada enää töitä.
Olisi mielenkiintoista tietää miten "onnistuit" pääsemään työkyvyttömyyseläkkeelle? Yleensä sinun ikäiset pyritään kouluttamaan tai kuntouttamaan työelämään.
Olen pysyvästi tk-eläkkeellä. En ehtinyt opiskella ammattia, luin vain ylioppilaaksi. En siis ole tehnyt töitä laisinkaan, ellei nuoruuden kesätöitä lasketa.
Virkailija kai vain sattui olemaan sellaisella päällä että teki päätöksen, etten tule koskaan olemaan työkykyinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on tylsää? Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä ja tuntuu siltä, etten siltikään ehdi ikinä tehdä kaikkea mitä haluaisin, vaikkei minulla ole edes kavereita, joiden kanssa viettää aikaa.
En tiedä. Toisinaan tylsistyn, kun olen niin näpsäkkä hoitamaan hoidettavat hommat alta, ja sitten loppupäivä on luppoaikaa. Tänään(kin) kävi niin.
Kiva, ettei sinulla tekeminen lopu! :)
Ap
Paljon teillä työkyvyttömyyseläkeläisillä on tulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit pääsemään työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä olen yrittänyt jo vuosia ja olen koko aikuisikäni ollut työkyvytön ja/tai sairas, mutten ole päässyt, aina tulee kelasta hylky ja olen kuulemma työkykyinen vaikka kaikki lääkärit ja viranomaiset ovat eri mieltä kuin tämä kelalääkäri, joka ei ole mua koskaan edes tavannut.
47vee
Olen sairastanut ja oireillut 12-vuotiaasta lähtien, ja minulla kävi viime keväänä tuuri, kun lopulta 8 vuoden määräaikaisen kuntoutustuen jälkeen pääsin eläkkeelle.
Onneksi olkoon, olet kuin lottovoittaja meidän joukossa jotka ei ole päässeet.
Toivon sulle mukavaa syksyä. :)
47vee
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä saan eläkettä vähän vajaa 800 euroa kuussa, ja lisäksi asumistukea noin 450 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta 35-vuotias tk-eläkeläinen, ja "tulot" on 1300€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Saan takuueläkkeen eli minimin, joka on 775,27 €/kk. Lisäksi asumistuki minun tapauksessani 466,48 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan takuueläkkeen eli minimin, joka on 775,27 €/kk. Lisäksi asumistuki minun tapauksessani 466,48 €.
Tämä oli Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47vee
Onneksi olkoon, olet kuin lottovoittaja meidän joukossa jotka ei ole päässeet.
Toivon sulle mukavaa syksyä. :)47vee
Mukavaa syksyä sinullekin, ja toivotan onnea hakemusten parissa! :)
Ap
Oliko diagnosoitu tauti lorvikatarri?
47vee