Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingissä (mantereella) missään tulistelu-/nuotiopaikkaa?

Notskille kaipaava
13.09.2018 |

Olen yrittänyt etsiskellä onko Helsingissä, eli helppojen julkisten yhteyksien päässä tulistelupaikkaa, mihin voisi mennä syysiltana grillaamaan makkaraa ja metsäntynkää katselemaan. Kaikki paikat mitä löydän tuntuvat olevan Kirkkonummella / Espoossa tai saarissa. Onko niin ettei Helsingin alueella (esim. Keskuspuistossa tai Uutelassa) ole tulistelupaikkoja? Tai että jos Helsingissä ei ole, niin onko olemassa tulistelupaikkaa jossain sellaisessa paikassa mihin pääsee helposti julkisilla, eli ettei ole 40km matkaa ja bussi joka menee kerran päivässä? Jos joku osaa vinkata niin kiitos :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulistelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasaaressa on "puugrilli", ajaakohan se saman asian? Kuulostaa ainakin että voi polttaa puuta, ja grillata :) Seurasaareen taitaa päästä ratikalla / bussilla?

Vierailija
4/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastilassa on. Metrolla pääsee metsänreunaan.

Vierailija
5/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulistelu?

Istua tulen ääressä, istua nuotiolla, tulistella. Varsin yleisesti käytetty termi ainakin patikoijien keskuudessa.

Vierailija
6/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren Uutelassa

Vierailija
7/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tarvitaanko siihen joku erityinen paikka? Mulle ainakin riittää sopiva kallio vaikka jossain metsikössä. NIitä löytyy vaikka Keskuspuistosta (esim. sieltä Suomen Ladun majalta lähtevien reittien laitamilta), Itä-Helsingistä monestakin paikkaa esim. Viikki ja Herttonimi ja niiden väliset metsät, Vuosaari jne.

Vierailija
8/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-Rastilassa on. Metrolla pääsee metsänreunaan.

Jes, kiitos! :) -ap

Vierailija
9/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tarvitaanko siihen joku erityinen paikka? Mulle ainakin riittää sopiva kallio vaikka jossain metsikössä. NIitä löytyy vaikka Keskuspuistosta (esim. sieltä Suomen Ladun majalta lähtevien reittien laitamilta), Itä-Helsingistä monestakin paikkaa esim. Viikki ja Herttonimi ja niiden väliset metsät, Vuosaari jne.

Näissä ei toki ole valmiina mitään erityisiä tulisijoja tai puuta, mutta esim. kertakäyttögrilli jossa on hiiletkin valmiina tai pieni pallogrilli kulkee mukana.

Vierailija
10/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulistelu?

Istua tulen ääressä, istua nuotiolla, tulistella. Varsin yleisesti käytetty termi ainakin patikoijien keskuudessa.

Kiitos. Ihan uusi sana minulle.

Vierailija
11/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutelassa on montakin paikka. Tuomarinkylän kartanolla oli ennen . En ole muutamaan vuoteen käynyt.

Ramsinniemessäkin oli ennen, mutta en tätä aikaa tiedä.

Vierailija
12/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä ei toki ole valmiina mitään erityisiä tulisijoja tai puuta, mutta esim. kertakäyttögrilli jossa on hiiletkin valmiina tai pieni pallogrilli kulkee mukana.

Onni grillaaminen sallittu ihan joka paikassa?

Vierailija
13/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko, piti kirjoittaa.

Vierailija
14/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutelassa on montakin paikka. Tuomarinkylän kartanolla oli ennen . En ole muutamaan vuoteen käynyt.

Ramsinniemessäkin oli ennen, mutta en tätä aikaa tiedä.

Siis.Haltialan kotieläintilan pihalla. Mistä tuon Tuomarinkylän kartanon sain sen tilalle??

Vierailija
15/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Haltialassa on myös, ei ehkä ihan metsän lähellä mutta maaseudun tunnelmaa on :)

(wanhapehtoori.org)

Vierailija
16/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillillä jopa.Helsingin puistoissa. Avotulta ei saa tehdä kaupungin alueella.

Vierailija
17/17 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärrykseni on (asiaan sen kummemmin perehtymättä) että jos haluat istua nuotiolla niin siihen tarvitaan maanomistajan lupa tai virallinen tulistelupaikka (grillikatos tms.) Eli että Helsingissä et noin vaan voi bygata nuotiota mihin tahansa niemennokkaan. Toki en sano ettei jotkut niin tekisi, näkyyhän Mustikkamaallakin esim. vanhoja notskinpohjia. Mutta itse en ole ihan niin reipas että uskaltaisin sytyttää nuotion tuosta noin vaan johonkin. Siksi etsin luvallista paikkaa mahd läheltä :-) -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi