Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kauneudenhoidosta tuli näin vaikeaa ja aikaavievää?

Vierailija
13.09.2018 |

Otetaan vaikka ihonhoito:
Ennen riitti, että pesi kasvonsa saippualla ja laittoi perusvoidetta päälle. Oikein kovasti panostavat saattoivat käyttää puhdistusemulsiota, kasvovettä ja kosteusvoidetta.

Nykyään ihanteena on 10-portainen korealainen ihonhoitorutiini. Siis kymmenen työvaihetta ja saman verran eri tuotteita vaativa rutiini, jolle pitäisi vielä löytää aikaa aamuin illoin.

Kynnet. Ennen riitti, kun muotoili kynnet ja lakkasi ne. Nykyään tarvitaan ainakin aluslakkaa ja päällyslakkaa ja kovetinta ja pikakuivainta...

Entä hiukset sitten?
Ennen oli muutama leikkaustyyli. Muotoiluna permanentti tai suoristus. Värin sai koko päähän tai raitoina. Pesuun riitti shampoo ja hoitoaine. Letti saattoi olla ranskalainen tai tavallinen.

Entä nykyään? On balayagea, hombrea, Olaplexiä. Hiusnaamiota, puuteria, seerumia, lämpösuojaa. No poo -rutiinia ja curly girl -metodia. Lettitekniikoita on ehkä miljoona boxer braidistä tuplahollantilaiseen, kalanruotoon ja sinne tavalliseen lettiin.

Ja meikkaaminen sitten... Hetki sitten meikkaamiseen tarvittiin meikkivoide, puuteri, peitekynä, kulmakynä, ripsiväri, eyeliner, luomiväri ja huulipuna rajauskynän kera. Tämä siis niillä, jotka meikkasivat oikein huolella.

Ja nykyään? Tarvitaan noin kymmenen tuotetta meikkipohjan tekemiseen: on punaisuuden tasoittajaa, primeria, contouria, highlighteria... Meikkivoiteen sijaan voit valita BB:n tai CC:n (kuka edes tietää, mitä ne ovat?). Kulmiin tarvitaan kulmageeliä ja kuituväriä ja microbladingiä. Luomiväriä ei kannata laittaa ollenkaan, jos ei omista myös seitsemän sortin häivytyssiveltimiä. Ja ripset: tekoripsistä on tullut uusi normaali.

Milloin näin oikein pääsi käymään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ole pakko mennä mukaan. Ja kaikki ne muoviputelit on pahaksi ympäristölle. T. Ex-kosmetiikka-addikti.

Nimenomaan tämä sotii tuota toista suurta nuorisomuotia, ekologisuutta, vastaan.

On kaiken maailman purkkeja ja niissä myrkkyjä, jotka päätyvät lopulta vesistöön. Joko pesuveden tai kaatopaikan kautta.

Kunpa ihmiset tajuaisivat katsoa niitä sisällysluetteloita. Itsekin olin kosmetiikka-addikti ja sain siitä palkinnoksi yliherkän, punoittavan ja allergisen ihon. En enää ikinä voi käyttää esim. mitään meikkivoiteita.

Ja kun syynään niitä INCI-listoja, niin todellakin inhottaa, mitä kosmetiikkafirmat ihmisille tyrkyttävät. Nekin muka luonnolliset Korea-tuotteet... osassa on muualla syöpää aiheuttavina kiellettyjä aineita. Täällä niitä markkinoidaan jonain luonnollisina ihmeaineina, joilla aasialaiset naiset ovat hoitaneet ihojaan vuosisatojen ajan. Jos näin, pelottavaa.

Vierailija
22/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ihan samalla hyväksi todetulla kaavalla mennään. Veikkaisin, että tuollainen kauneudenhoito on hyvin marginaalista. Muutamien somevaikuttajien hommaa.

Vierailija
24/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluuttahan se on. Säästää valtavasti rahaa sekä aikaa, ja näyttää paremmalta (ei muoviselta), kun pysyy luomuna.

Vierailija
25/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ole pakko mennä mukaan. Ja kaikki ne muoviputelit on pahaksi ympäristölle. T. Ex-kosmetiikka-addikti.

Nimenomaan tämä sotii tuota toista suurta nuorisomuotia, ekologisuutta, vastaan.

On kaiken maailman purkkeja ja niissä myrkkyjä, jotka päätyvät lopulta vesistöön. Joko pesuveden tai kaatopaikan kautta.

Kunpa ihmiset tajuaisivat katsoa niitä sisällysluetteloita. Itsekin olin kosmetiikka-addikti ja sain siitä palkinnoksi yliherkän, punoittavan ja allergisen ihon. En enää ikinä voi käyttää esim. mitään meikkivoiteita.

Ja kun syynään niitä INCI-listoja, niin todellakin inhottaa, mitä kosmetiikkafirmat ihmisille tyrkyttävät. Nekin muka luonnolliset Korea-tuotteet... osassa on muualla syöpää aiheuttavina kiellettyjä aineita. Täällä niitä markkinoidaan jonain luonnollisina ihmeaineina, joilla aasialaiset naiset ovat hoitaneet ih

Etelä-Koreassa ei piitarq ekologisuudesta muutenkaan. Esim muovipussissa myytävät keksit pakataan vielä pieniin yksittäisiin muovipusseihin.

Vierailija
26/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osittain samaa mieltä AP:n ja muiden ketjuun vastanneiden kanssa. Toisaalta ei kaikki ole mennyt vain huonommaksi. Valmistuin itse kosmetologiksi 90-luvulla eli aikana, jolloin ei ollut esim. primereita (Suomessa ns. kuluttajakäytössä siis).  Jos halusi meikkinsä pysyvänsä hyvin, huokoset piiloon ja kiillon pois esim, jossain isossa juhlassa, piti maksaa hurja summa kosmetologilla tehdystä kasvohoidosta, jossa naamaan hoidon yhteydessä imeytettiin "tuhkimo"ampulli. Lasisissa kerta-annos pulloissa olevaa tavaraa sai muistaakseni ostaa myös kotiin, mutta hinta oli sellainen, että harvalla oli varaa. Nyt joka jaanalla on mahdollisuus ostaa lähimarketista halvimmillaan alle kympin hintaisia primereita, jotka blurraavat huokset ja pitävät kiillon kurissa.

Itselläni on nuoresta asti ollut rasvainen, samean värinen ja paksu iho. Käytin oikeasti paljon aikaa ja rahaa siihen, että kasvot olisivat olleet kiillottomat, huokoset pienemmät ja iho he

Mitä maitohapposeerumia käytät? Mulla voisi olla tarvetta tuollaiselle tuotteelle myös, joten kiitos jos vinkkaat.

Vierailija
27/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
28/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa. Pakkasilla nivea softia naamaan ja käsiin, kun iho kuivuu. Joskus juhliin meikkaan, mutta ne meikitkin vanhenee sitten.

Ihailen kyllä heitä, jotka laittautuvat, mutta ei minun hommaa. 

Vierailija
30/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, mua ei ole koskaan hetkauttanut muodit, pakkelit tai se että kulkisin laitettuna jopa kauppaan.

Meikkaan vain juhliin jos sinnekään (perhejuhlat naturellina, isommissa ripset, kulmat ja luomet + korkeintaan poskipuna), kasvoihin joudun kuivaihoisuuden takia satsaamaan 3 krt/vuodessa kosmetologikäynnin ja sen lisäksi kosteusvoidetta ja seerumia kuluu. Pesuun vain vesi.

Hiuksia raidoitutan kampaajalla pari krt/vuodessa, sekin on asia josta voisi halutessaan luopua. Vaatteet käytän loppuun asti ja ostan vain tarpeeseen.

Olen siis huono kuluttaja! :D

Vierailija
31/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vaikealta ja kalliilta touhulta..

Voit tosin itse valita mihin kosmetiikka markkinoiden bisnesrientoihin lähdet mukaan.

Omat kauneudenhoitorituaalit ovat seuraavat;

Aamulla pari suihkausta laventelivettä tai ruusuvettä kasvoille, sitten laitan hampunsiemenöljyä tai arganöljyä.That's it.

"Meikkinä" käytän ainoastaan bb tai cc voidetta.

Harjaan hiukset ja pistän ponnarin tai niska/ ylänutturan.

En ole koskaan värjännyt hiuksiani. Niissä on luonnostaan kaunis sävy vielä näin nelivitosenakin ja ovat edelleen pitkät ja tuuheat. Pesen ainoastaan shampoolla, en käytä hoitoainetta.

Joten jokainen tappaa tyylillään

Vierailija
32/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ihmettelemät BB ja CC voiteissa tarkoittavat: Blemish Balm ja Color Corrector. Tiedoksi jos joku sitä miettii...

Vierailija
33/33 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub