Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei pysty yhtä kertaa tulemaan kylään ilman että alkaa meillä järjestellä kaikkea. Mikä sitä vaivaa?

Vierailija
13.09.2018 |

Kertokaa viisaammat, mitä hänen kanssaan pitäisi sopia? Vai rankemmat toimet? Anoppi on siis lasten mummo myös, ja siksi tulee meille noin kerran kuussa lapsenvahdiksi ja muulloinkin esim. viikonloppuna voi tulla kylään muutamaksi tunniksi. Minulla meni sukset ristiin keväällä hänen kanssaan, koska joka kerta hän alkaa järjestää leluja, vaikka on sanottu, että meidän lapset on jo niin isoja, että niiden pitää vaatia tekemään se itse. Keittiössä laittaa astioita kaapissa omaan järjestykseen. Tavaroiden lisäksi järjestelee asioita. Vuotavan hanan takia oli tilannut korjaajan. Kun oltiin miehen kanssa reissussa, anoppi oli vaatinut poikaa valitsemaan, kumpaan harrastukseen menee, kun eihän herranjestas voi kahta olla samana iltana. Oli pojan kanssa sovittu, että tekee koulun jälkeen läksyt ja syö ja lähtee harrastukseen ja sieltä suoraan toiseen, ja olisi ollut kotona klo 20. Tämä järjestely oli kuitenkin vain parilla viikolla, kun urheiluharrastuksen päivää joutuivat salitilanteen takia muuttamaan. Minä ja mieheni emme nähneet siinä ongelmaa, joten meistä mummon tehtävä ei ole alkaa laatia omia sääntöjään ja järjestellä asioita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et itse olelastesi kanssa, jos anopin toimet ärsyttävät? Tai osta lapsille hoitajaa, erilaisista kotiapupalveluista sellaisen saa hintaan 35-60 e/h.

Jotenkin en nyt ymmärrä sitä, että asiaan on kymmeniä erilaisia ratkaisuja, mutta sinä tuijotat itsepintaisesti sitä, että "anoppi siivoaa meidän sotkuja, siitä en tykkää yhtään".

Vierailija
2/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ota sinne hoitajaksi, vain vieraaksi kun olette itse paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraavan kerran lähdette miehen kanssa reissuun, otatte lapset mukaan! Silloin ei kuvaamaasi ongelmaa synny. Anopin luona voitte käydä kylässä koko perhe.

Vierailija
4/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ongelma, jonka iso osa perheistä ratkaisee sillä, että vanhemmat eivät reissaa tai juhli yhdessä, vaan toinen on lasten kanssa. Onhan se ankeaa ja syö parisuhdetta, mutta silloin ei anoppi aiheuta kertomiasi ongelmia.

Vierailija
5/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Toki vaikeeta vissiin sanoa kun auttaa teitä, eikä ilmeisesti ymmärrä puhetta.

Vierailija
6/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tuo kysymys anopilta,hän siihen osaa parhaiten vastata,täällä se on vain arvailua

Vierailija
7/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo on aika pientä siihen lastenhoitoapuun verrattuna.Toivottavasti seuraavalla reissullanne anoppi jättää korjaajan kutsumatta ja keittiönne tulvii kun tulette ;)

Vierailija
8/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voi mummoa kutsua kuin ihan vaan kahvipöytään. Muuten tunkee naapureihin, availee postit, soittelee lapsille lääkäreitä jne. Täysin rajaton.

Vierailija
9/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omaa anoppia jättäisi kotiini ilman valvomista.

Kun palaisimme reissulta olisi anoppi penkonut joka paikan ja lukenut kaikki henkilökohtaiset asiat läpi.

Vierailija
10/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli myös anoppi ja hänellä oli läpi elämän joku siivousvimma ja ammattiinsa liittyi tiiviinä osana puhtaus ja hygienia ja luulen että järjesteli siskoni luona tavaroita ihan vaan hyvää hyvyyttään ja avuksi yksinhuoltaja siskolleni jotta helpottaisi vähän siskoni 'taakkaa'. Lisäksi ihan ajankuluksi kotonaankin jynssäsi paikkoja kun ei ollut muuta tekemistä.

Kumppanini äiti taas on siistijä jolla koti on kuin pommin jäljiltä, hamstrausta jne. Hän kun on tullut kylään olen nähnyt hänen kurkkivan telkkarin taakse jne eli onko pölyjä ja kerran kuvasi tahraa jääkaapin ovessa kännykällä. Hänellä touhu on siis ilkeämielistä jotenkin. Kova puolustelu omaa asuntoaan kohtaan jonne ei voi viedä edes vieraita mutta esim. meillä sitten syynää paikkoja ja kokee oikeudekseen arvostella jotakin likatahraa kun ottaa valokuvaa niin se tahra on sitten siinä kuvassa 'keskiössä'. 

Eli sanoisin että näissä tapauksissa mitä yllä esitin on kyse hyvin erilaisista anopeista. Toinen auttaa hyvää hyvyyttään ja toinen taas ilkeilee minkä ehtii vaikkei varaa ole moiseen ollenkaan.

Vierailija
11/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ongelmat. Jos anopilta kerran ilmaista lastenhoitopalvelua on valmis ottamaan vastaan, niin samalla voisi olla rennompi sen suhteen, että kupit saattaa olla kaapeissa eri järjästyksessä tai vuotava hana on korjattu vastoin tahtoasi tai lapsella on jäänyt yksi harrastuskerta väliin.

Vierailija
12/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lelujen järjestelystä en hermostuisi, saa kai mummo vähän lapsenlapsia hemmotella.

Sen sijaan lasten harrastuksiin puuttuminen ei ole mummon tehtävä. Varsinkin kun järjestely ei ilmeisesti aiheuttanut vaivaa mummolle. Korkeintaan olisi voinut kysyä teiltä, onko tosiaan ok mennä kahteen harrastukseen.

Vierailija
13/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun seuraavan kerran lähdette miehen kanssa reissuun, otatte lapset mukaan! Silloin ei kuvaamaasi ongelmaa synny. Anopin luona voitte käydä kylässä koko perhe.

En pysty ottamaan lapsia mukaani, kun olen työn takia matkoilla. Näitä työmatkoja on kuitenkin vain 4-6 kertaa vuodessa ja harvoin sattuu niin, että miehellä olisi meno samaan aikaan. Miehen kanssa ollaan kahdestaan matkustettu vain hääpäivänä, yleensä lyhyt kaupunkiloma Euroopassa tai risteily. Tietenkin meillä on lapset mukana kaikilla muilla vapaa-ajan matkoilla.

-ap

Vierailija
14/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa varmaan keksityltä, mutta valitettavasti on totta... Viimeksi kun anoppi oli kylässä, minä lähdin käyttämään koiraa nopeasti ulkona ja kun tulin takaisin, kuulin jo ulko-ovelle mieheni ärtyneen tiuskimisen, että anna nyt niiden kuppien jo olla, riittää jo se järjestely. Vaikka anoppi tulee kyläänkin, hänellä tuntuu olevan jokin vimma tyhjentää tai täyttää astianpesukonetta, järjestää keittiön kaappeja tai sitten niitä lasten leluja. Ikinä ei usko, ettei tarvitse auttaa.

-ap

Vierailija
15/15 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei voi mummoa kutsua kuin ihan vaan kahvipöytään. Muuten tunkee naapureihin, availee postit, soittelee lapsille lääkäreitä jne. Täysin rajaton.

Tunkee naapureihin? Siis mitä? Soittaa ovikelloa vai ja sanoo, että päivää, olen naapurissa vieraisilla oleva mummo, saako tulla kylään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme