Avioliitot ulkomaalaisten kanssa
Suomalaisnaisten puolisot ovat useammin EU-maista kuin miesten ja seurusteluhistoria on pitempi kuin miehillä ja heidän ulkomaalaisilla puolisoillaan. Naiset ovat keskimäärin 31-vuotiaita avioituessaan, miehet 41-vuotiaita. Arabiankielisten ja turkkilaisten miesten suomalaisvaimot ovat usein miehiään vanhempia, mutta yhtälailla suomalaisten miesten ja ulkomaalaisten naisten kesken isot ikäerot ovat tavallisia. Iltalehdelle tyypilliseen tapaan artikkelissa kommentoidaan vain suomalaisnaisten ja ulkomaalaisten miesten ikäeroja.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201809122201192807_rk…
Kerro omista ihastuksistasi tai rakastumisistasi ulkomaalaisiin!
Itse olen aikoinani ollut parin vuoden parisuhteessa ruotsalaismiehen kanssa. Itse olin kaksi vuotta häntä vanhempi. Lyhyempiä juttuja ei lasketa ;-)
Kommentit (17)
Olen onnellisesti avioliitossa yhdysvaltalaisen miehen kanssa. Lapsiakin löytyy.
19. avioliittovuosi menossa filippiiniläisnaisen kanssa. Ikäeroa on 7 vuotta.
Seurustellu sekä suomalaisten että ulkomaalaisen kanssa. Naimisissa 12 vuotta 4 kk nyt ulkomaalaisen kanssa. Ja yhteen on ajateltu jäädä.
Maailma muuttuu Eskoseni. Meitä asuu paljon suomalaisia ulkomailla ja löydämme puolisomme ja elinkumppanimme täältä. Se pikkuinen tynnyri ei katsos ole koko maailma!
Nuorena minulla oli lukuisia suhteita ulkomaalaisten naisten kanssa. Nyt naimisissa suomalaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti avioliitossa yhdysvaltalaisen miehen kanssa. Lapsiakin löytyy.
Minkälaisia näin yleisesti ottaen amerikkalaiset miehet ovat?
Olen seurustellut nyt 11 vuotta intialaisen miehen kanssa. Naimisissa ollaan oltu reilu 6 vuotta. Lapsiakin on. Mies on minua muutaman vuoden vanhempi.
Verratkaapa näitä kahta artikkelia:
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201809122201188046_rk…
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201808302201150140_rk…
Kun kirjoitetaan suomalaisnaisten liitosta ulkomaalaismiehen kanssa, niin lähtökohtana on aina rakastuminen. Kun kirjoitetaan suomalaismiesten liitosta ulkomaalaisnaisen kanssa, niin puolet artikkelista on suomalaisten naisten haukkumista. Sama näkyy tällä palstalla. Naiset rakastuvat ulkomaalaisiin, koska ulkomaalaiset miehet ovat ihania. Miehet käyttävät suurimman osan viestistään siihen, kuinka vastenmielisiä suomalaiset naiset ovat ja kuinka heidän on sen takia pitänyt hakea puoliso ulkomaalaisilta. Miksi he eivät kerro rakastumisesta? Ihan ilman että mainitsisivat suomalaisia naisia edes sivulauseessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus. Miten joku voi edes kysyä tuollaista kysymystä? Tuohan olisi sama kuin kysyisi millaisia yleisesti ottaen eurooppalaiset miehet ovat. No, Pohjanmaan Jussi ja Rhodoksen Mikis ovat tunnetusti samanlaisia, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso maa kaikkea löytyy. Omani on itärannikon korkeakoulutettu liberaali. Hyvät tavat, varakas ja herrasmies.
Olen itse ulkomaalainen nainen,enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani suomalaisen miehen kanssa. Minä en pidä heistä eivätkä he minusta. Jos en löydä toista ulkomaalaista,niin olen yksin. Simple as that.
23 vuotta naimisissa englantilaisen miehen kanssa. Siellä tavattiin. M u s l i m i a en ikinä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Verratkaapa näitä kahta artikkelia:
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201809122201188046_rk…
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201808302201150140_rk…
Kun kirjoitetaan suomalaisnaisten liitosta ulkomaalaismiehen kanssa, niin lähtökohtana on aina rakastuminen. Kun kirjoitetaan suomalaismiesten liitosta ulkomaalaisnaisen kanssa, niin puolet artikkelista on suomalaisten naisten haukkumista. Sama näkyy tällä palstalla. Naiset rakastuvat ulkomaalaisiin, koska ulkomaalaiset miehet ovat ihania. Miehet käyttävät suurimman osan viestistään siihen, kuinka vastenmielisiä suomalaiset naiset ovat ja kuinka heidän on sen takia pitänyt hakea puoliso ulkomaalaisilta. Miksi he eivät kerro rakastumisesta? Ihan ilman että mainitsisivat suomalaisia naisia edes sivulauseessa?
"Outi oli 16-vuotias ja Rachid 19, kun he tapasivat ... Siitä alkoi tiivis seurustelu."
"Ei enää ikinä suomalaista naista, Jussi, 44, päätti kuuden vuoden suhteen kariuduttua. Kuuden vuoden suhteen lisäksi hänellä oli takanaan yksi avioliitto suomalaisen naisen kanssa. Ero oli kipeä.
- Kävelin lentokentän ovista ulos ja olin pihalla kuin lumiukko. Ensin ajattelin, ettei hän ollutkaan minua vastassa. Kun näin hänet ja halasimme, koin, että rakkaus oli siinä.
Rosa vei Jussin kotiseudulleen vuoristokylään ja Jussi pääsi kysymään 33-vuotiaan naisen vanhemmilta, hyväksyvätkö he suomalaisen vävyn."
Toinen oli vielä sinisilmäinen lapsi aloittaessaan seurustelun ulkomaalaisen miehen kanssa. Eihän tuolla lapsella ollut edes mitään vertailukohtia tai historiaa mitä mainita.
Toinen oli elänyt vuosia aikuisen elämää ja pettynyt pahasti parisuhteisiinsa. Hänellä on historia ja syyt siihen miksi vaimoa lähdettiin hakemaan ulkomailta. Ja hän puhuu rakkaudesta uuden vaimonsa kanssa.
Eivät siis ihan suoraan vertailukelpoisia.
Olen 12 v. vanhempi ja mies oli aasialainen.
Turhapa noita on tilastoida, lähentelee ns. nollatutkimusta, kun ihan kotomaastakin löytyy yllin kyllin parisuhteen irvikuvia.
En ole erityisesti pyrkinyt suhteeseen ulkomaalaisten kanssa, mutta kaikkea sattuu ja tapahtuu, kun on ulkomailla. 16-vuotiaana oli lomaromassi israelilaisen tytön kanssa. Kolmekymppisenä oli ensin pari suhdetta englantilaisiin naisiin ja lopulta ihastuin nykyiseen vaimooni, joka on japanilainen.
Rakastunut olen ollut ulkomaalaiseen ja seksiä on ollut muutaman kanssa, mutta avioliittoon en mene enää kenenkään kanssa. Avoliitossa suomalaisen miehen kanssa.