Idols 2018 -keskusteluketju
Kommentit (1928)
Onko kukaan muu katsonut Idolsin instastorya, jossa Noora kertoi ensi jakson biisien olevan koelaulukappale ja klassikko!
Muistanko väärin, vai lauloivatko Patrik ja Jere koelauluissa saman Ed Sheeranin kipaleen?
Jere osaa kyllä laulaa, mutta edellisen esityksen jälkeenkään en ole hänestä mitenkään vaikuttunut. Mielestäni hänen esityksensä ovat alkuperäisten esittäjien kopioita, enkä näe millainen artisti hän itse on. Mikään tunne ei myöskään itselleni ole hänen esityksistään välittynyt, varmaan samasta syystä. Jos Jere voittaa, saadaan varmaan taas yksi pian unohdettu voittaja lisää. Toivon että joku muu jäljellä olevista voittaisi, vaikka lopullisen menestyksen kannalta ei niin merkittävää olekaan kuka tässä kisassa mitenkin sijoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ei ole muita kuulemassa, kuuntelen Soundcloudista Leon alkuperäisen version tämän päivän biisistä: https://m.soundcloud.com/leo-pakarinen/loppuviikko-pt-2-mustakeisari
Kuuntelin. En huomannut lyriikoissa mitään eroa. Kaikkia sanoja en tosin edes ymmärtänyt.
Tuomas75 kirjoitti:
Mikähän juttu tällainenkin on kun täällä ja monessa muussakin paikassa on puhuttu, että " tuomarit antoi patrikille huonon hectorin biisin jne " . Siis asiahan on nyt niin, että patrik ei vain osannut laulaa sitä. Ja nuotin vierestä menee ihan kaikki muutkin biisit! Tuoreimpana esimerkkinä silkkii. Itseasiassa asiasta ei edes voi väitellä.
Kuka vain kenellä on vähänkin nuottikorvaa kyllä kuulee tämän. Olen itse laulunopettaja ja tiedän mistä kirjoitan. Voidaan laittaa vaikka nuotintunnistin viereen joka kertoo meneekö oikein vai väärin. Väärin menee, suurinosa tai ainakin liian moni nuoteista. Että tällä tasolla ollaan Suomessa Idolsissa! Hohhoijjaa. Siis varsinkin tuo silkkii ja hectorin biisihän oli ihan kamalaa kuunneltavaa itseasiassa! Oletteko kuuroja!!!!?
Oliko tämä laulu vai jokin esittämis/mallikilpailu? Mutta toisaalta kertoohan sekin jo jotain, että tuomaristossa on päättämässä asiasta 4 ihmistä, joista yksikään ei ole edes oikea laulaja, saati hyvä sellainen. Onko elastinen laulaja, mites nikula? Vilkkumaa on varmasti makuasia, ja jannika b THE Tonin vaimo entinen idols kilpailija, eikä todellakaan mikään erityinen laulaja. Jos rehellisesti sanotaan niin paras laulaja noista on Noora, sitten Jere. Leo on hyvä räppäri, ja patrik ei osaa edes laulaa. Piste. Väärin, että moni paljon paremmin laulanut tippui jo aiemmin, kuten Sara.
Tajuatko ollenkaan että tämä on IDOLS eikä Voice of Finland? Suomessa ykkösartisteista ei nykyään kovinkaan moni osaa laulaa yhtään vireessä, lähes kaikki korjataan studiossa, esimerkkinä Sanni, Eveliina, Antti Tuisku, Janna. Livenä eivät osu nuottiin. Ei Idolsissa haeta hyvää laulajaa vaan IDOLIA.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas75 kirjoitti:
Mikähän juttu tällainenkin on kun täällä ja monessa muussakin paikassa on puhuttu, että " tuomarit antoi patrikille huonon hectorin biisin jne " . Siis asiahan on nyt niin, että patrik ei vain osannut laulaa sitä. Ja nuotin vierestä menee ihan kaikki muutkin biisit! Tuoreimpana esimerkkinä silkkii. Itseasiassa asiasta ei edes voi väitellä.
Kuka vain kenellä on vähänkin nuottikorvaa kyllä kuulee tämän. Olen itse laulunopettaja ja tiedän mistä kirjoitan. Voidaan laittaa vaikka nuotintunnistin viereen joka kertoo meneekö oikein vai väärin. Väärin menee, suurinosa tai ainakin liian moni nuoteista. Että tällä tasolla ollaan Suomessa Idolsissa! Hohhoijjaa. Siis varsinkin tuo silkkii ja hectorin biisihän oli ihan kamalaa kuunneltavaa itseasiassa! Oletteko kuuroja!!!!?
Oliko tämä laulu vai jokin esittämis/mallikilpailu? Mutta toisaalta kertoohan sekin jo jotain, että tuomaristossa on päättämässä asiasta 4 ihmistä, joista yksikään ei ole edes oikea laulaja, saati hyvä sellainen. Onko elastinen laulaja, mites nikula? Vilkkumaa on varmasti makuasia, ja jannika b THE Tonin vaimo entinen idols kilpailija, eikä todellakaan mikään erityinen laulaja. Jos rehellisesti sanotaan niin paras laulaja noista on Noora, sitten Jere. Leo on hyvä räppäri, ja patrik ei osaa edes laulaa. Piste. Väärin, että moni paljon paremmin laulanut tippui jo aiemmin, kuten Sara.
Tajuatko ollenkaan että tämä on IDOLS eikä Voice of Finland? Suomessa ykkösartisteista ei nykyään kovinkaan moni osaa laulaa yhtään vireessä, lähes kaikki korjataan studiossa, esimerkkinä Sanni, Eveliina, Antti Tuisku, Janna. Livenä eivät osu nuottiin. Ei Idolsissa haeta hyvää laulajaa vaan IDOLIA.
Unohdit mainita Isaac Elliotin ja Benjamin Peltosen. Ja tietty kaikki Tubettajat.
Jerestä tuli ny suosikki ku meillä on rockari kerranki idolsissa! :) sen asenne! :) Jerestä toivoisin voittajaa :) Leolla kun taitaa jo sopimus olla valmiina Elan tallissa :D
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaukseni on, että Patrik jää neljänneksi, Noora kolmanneksi, Leo menee joka tapauksessa Elastisen talliin ja Jere voittaa.
Jere laulaa hyvin ja oli videon perusteella pienenä aivan huippu luonteva ja rento. Mun mielestä Jere on ihan kiinnostava, hän vaikuttaa ehjältä ja mutkattomalta ihmiseltä. Hänestä huokuu positiiviset läheiset suhteet ja musiikkikulttuuritausta.
Nooran pitäisi vetää seuraavaksi ihan nappisuoritus. Tämä viimeisin veto oli kyllä innokas ja energinen, mutta hengästynyt ja meni häiritsevästi nuotin vierestä. Patrikin pitäisi pysyä ihan omimmassa tyylissään eikä laulaa surkeita kappaleita suomeksi eikä esiintyä liikaa.
Ei varmana voita Jere. Hän voisi olla se viime vuonna voittaneen isoveli. Rohkeampi ja aavistuksen aikuisempi versio siitä hiirulaisesta. Mutta he on liian samanlaisia. Patrik on vahva voittajaehdokas. Hän on karismaattinen, uniikki ääni ja hänessä on vain sitä_jotain.
Kuulin radiosta Jukka Pojan Silkkii. Kylläpäs se kuulosti todella paljon paremmalta kuin Patrikin versio.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas75 kirjoitti:
Mikähän juttu tällainenkin on kun täällä ja monessa muussakin paikassa on puhuttu, että " tuomarit antoi patrikille huonon hectorin biisin
JOO KATO tajuan aika paljon enemmän varmasti kuin sinä. Ja tajuan myös täten sen, että laulajan pitää osata laulaa! Nykunuori sukupolvi voi kuunnella benjamin peltosia ja kuita jonneja. Katokku mua ei yhtään kiinnosta. En tiedä yhtään biisiä edes noilta sun luettelemilta jonneilta ja janneilta ja benkuilta. Mut sä oot varmastikin sitä ikä polvea kun tulee kertomaan että " hei mä löysin netistä hyvän bändin, se on sellanen yks metallica "... muuten ihan kiva mut katokku tämä Setä on kuunnellut Metallicaa (kin ) jo ennen kun jonnet on syntynytkään ja ollut ympäri maailmaa niiden (kin ) keikoilla ihan Losissa asti! Tiedätkö mikä paikka se on?😂 Tarkista äkkii wikipediasta. Kato ku Setä on tässä nähnyt tätä maailmaa jo yli 40 vuotta ja siihen aikaan mahtuu aika paljon, niin jospa et tulisi selittämään mulle itseasiassa yhtään mitään. Ja kiva, että ääntäkin saa muokattua tänä päivänä ( tiedän kyllä tämänkin ) niin oikeastaan kuka vain voi alkaa laulajaksi, ei tarvii osaa ees laulaa, jee. Tämä kertookin just tarpeeks nyky teini (alle 30 vuotiaiden) sukupolvesta. Ei tarvitse ymmärtääkään mistään mitään, kaikenhan voi tarkistaa aina netistä. Eikö niin? 😂😆🤣🤗🤗🤗
Ps : Kuuntele sinä jonneja niin mä maailmanluokan kovia bändejä ja laulajia, kiitos. Buhahahahahh.... aina yhtä hyvät naurut saa pelle sukupolven kustannuksella, uuh benjamin, uuh råbin, uuh. Aah. Iih. 😁
Pss: ootko kuullut koskaan sanontaa : " älä opeta Isääs naimaan " niin tää sanonta pätee just tähänkin asiaan. Thanks! 😎
Tuomas75 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas75 kirjoitti:
Mikähän juttu tällainenkin on kun täällä ja monessa muussakin paikassa on puhuttu, että " tuomarit antoi patrikille huonon hectorin biisin
JOO KATO tajuan aika paljon enemmän varmasti kuin sinä. Ja tajuan myös täten sen, että laulajan pitää osata laulaa! Nykunuori sukupolvi voi kuunnella benjamin peltosia ja kuita jonneja. Katokku mua ei yhtään kiinnosta. En tiedä yhtään biisiä edes noilta sun luettelemilta jonneilta ja janneilta ja benkuilta. Mut sä oot varmastikin sitä ikä polvea kun tulee kertomaan että " hei mä löysin netistä hyvän bändin, se on sellanen yks metallica "... muuten ihan kiva mut katokku tämä Setä on kuunnellut Metallicaa (kin ) jo ennen kun jonnet on syntynytkään ja ollut ympäri maailmaa niiden (kin ) keikoilla ihan Losissa asti! Tiedätkö mikä paikka se on?😂 Tarkista äkkii wikipediasta. Kato ku Setä on tässä nähnyt tätä maailmaa jo yli 40 vuotta ja siihen aikaan mahtuu aika paljon, niin jospa et tulisi selittämään mulle itseasiassa yhtään mitään. Ja kiva, että ääntäkin saa muokattua tänä päivänä ( tiedän kyllä tämänkin ) niin oikeastaan kuka vain voi alkaa laulajaksi, ei tarvii osaa ees laulaa, jee. Tämä kertookin just tarpeeks nyky teini (alle 30 vuotiaiden) sukupolvesta. Ei tarvitse ymmärtääkään mistään mitään, kaikenhan voi tarkistaa aina netistä. Eikö niin? 😂😆🤣🤗🤗🤗
Ps : Kuuntele sinä jonneja niin mä maailmanluokan kovia bändejä ja laulajia, kiitos. Buhahahahahh.... aina yhtä hyvät naurut saa pelle sukupolven kustannuksella, uuh benjamin, uuh råbin, uuh. Aah. Iih. 😁
Pss: ootko kuullut koskaan sanontaa : " älä opeta Isääs naimaan " niin tää sanonta pätee just tähänkin asiaan. Thanks! 😎
Apua mikä juntti 😂 Hymiöt, kirjoitusvirheet ja keski-ikäisen sedän uho... Priceless.
Mitä uhoa tuossa oli? Kirjoitusvirheitä sattuu helposti esim. Puhelimella kirjoitettaessa. Ihan samoilla linjoilla olen tuon Tuomaksen kanssa. Mene teini kuuntelemaan sitä piipertäjääsi ja muita vinkuvia teinejä. Musiikista et mitään selvästikään ymmärrä.
"Ihquu, iih, uuh ", heh. Just kova kirjoitus! Totta puhut Tuomas, Jotain teiniä nyt ottaa vain koville kun osuit oikeeseen!
Montako kertaa äänestitte omaa suosikki paria?
Todella huono juontaja toi muija en katso
Uho? kirjoitti:
Mitä uhoa tuossa oli? Kirjoitusvirheitä sattuu helposti esim. Puhelimella kirjoitettaessa. Ihan samoilla linjoilla olen tuon Tuomaksen kanssa. Mene teini kuuntelemaan sitä piipertäjääsi ja muita vinkuvia teinejä. Musiikista et mitään selvästikään ymmärrä.
"Ihquu, iih, uuh ", heh. Just kova kirjoitus! Totta puhut Tuomas, Jotain teiniä nyt ottaa vain koville kun osuit oikeeseen!
Kirjoitustyylistä päätellen Tuomas tuli itse omia kirjoitelmiaan puolustamaan. Ihan olen yli 30-vuotias perheellinen (ja btw, teiniksi kutsutaan alle 20-vuotiaita) ja käytöstavat omaan myös silloin, kun netissä kirjoittelen. Myötähäpeä on suuri, kun törmää aikuisiin ihmisiin, jotka rääpivät tuolla tavalla ja siihen ei auta kenenkään puolustelut kun kirjoittaja itse käyttäytyy jopa pahemmin kuin teinit joihin minä olen törmännyt. Kiitos kuitenkin nauruista!
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa äänestitte omaa suosikki paria?
Olen äänestänyt kaksi kertaa, ensimmäisen kerran äänestin Nooraa, Leoa ja Santaa, olikohan ensimmäinen jakso jossa oli äänestys. Toisen kerran olen äänestänyt Santaa, oli se jakso jonka jälkeen sitten valitettavasti tippui.
Teenpähän kyselyn. Kuka tippuu? Osa 1
Peukku ylös
Jere
Peukku alas
Patrik
Vierailija kirjoitti:
Teenpähän kyselyn. Kuka tippuu? Osa 1
Peukku ylös
Jere
Peukku alas
Patrik
Kuka tippuu? Osa 2
Peukku ylös
Noora
Peukku alas
Leo
Leo: Kävi miten kävi pojasta tulee iso nimi Suomessa. Parempi olis kun vaan tippuis pois ja menis Rähinälle missä hänelle ois paikka jo valmiina. Ehdottomasti mielenkiintoisin näistä. Kuitenkin tulevaisuutta ajatellen tarvii ammattilaiset taustalle. Biisit todella paljon parempia idolsissa kuin souncloudissa, koska tuotanto ja biitti parempaa. Leolle ja tuottajalle siis vaan lisää harjotusta ja kokemusta niin hyvä tulee + Leo osaa kyllä sanoittaa loistavasti. :)
Jere: Laulamisessa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta kuulostaa liikaa siltä, että matkii alkuperäisen esittäjän maneereita. Mielenkiintoista olisi nähdä Jereltä joku oma biisi.
Patrik: Jonein sanoin, että Patrikin rikastettu arkisuus on sympatiapisteiden ja samaistuttavuuden ohella asia minkä takia häntä äänestetään. Ehdottomasti Patrikin kannattaa laulaa englanniksi.
Noora: Hyvä laulamaan ehkä hänen kannattaisi ehkä keskittyä enemmän laulamiseen kuin liikkumiseen. Tanssiminenkin onnistui Nooralta moitteettomasti, mutta laulaminen jäi kyllä valitettavasti sen jalkoihin.
Tässä vaiheessa ei ole niin väliä, tippuuko vai onko finaalissa. Voittajista on harvemmin kuultu enää mitään.
Jes, koelaulubiisien ottaminen finaaleihin oli kyllä mainio veto! Kiva nähdä miten esiintyminen on muuttunut ihan ensimmäiseen laulusuoritukseen verrattuna. Toivottavasti näyttävät pätkän koelaulusta ennen esitystä.
Joku Patrik-vihaaja löytänyt palstalle :D
Nooran viime veto meni aivan nuotin vierestä, että "laulunopettajan" kannattaisi itsekin hieman putsata korvia. Patrik ei ole porukan paras laulaja, mutta hieno ääni hänellä on, ja jos kehittyy sitä tahtia, johon on tähän mennessä pystynyt niin jotain hienoa on luvassa. Jere oli viime jaksossa kyllä suurin yllättäjä, makee veto! Sarasta tykkäsin, mutta kaksi viimeistä vetoa olivat auttamatta huonoja.