Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te-toimiston työtarjous. Sain työtarjouksen paikasta, joka on määräaikainen 31.12.2018 saakka

Vierailija
12.09.2018 |

ja minulla on työsuhde voimassa 31.5.2019. Älkää kysykö miksi olen työkkärin kirjoilla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä ottaa yhteyttä TE-toimistoon asian selvittämiseksi, vaan ihmetellä täällä!

Vierailija
2/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten pitäisi kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin ilmoittanut, että olet valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä ja sait siksi työtarjouksen. Ei siellä voi laittaa järjestelmään tietoa, että nykyinen työsuhteesi päättyy 31.5.2019 eli yli 8 kk kuluttua. Mutta koska olet töissä etkä työtön työnhakija, ei työtarjous ole millään tavalla velvoittava ja voit todeta (itsellesi), että tuota paikkaa en hae.

Vierailija
4/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. 

Vierailija
5/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on voimassa oleva työsuhde, ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Viisaillekin tapahtuu virheitä, joten onko ihme että niitä sattuu työkkärillekin?

Vierailija
6/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osa-aikatyössä ja haet soviteltua työttömyysetuutta? Jos tarjolla on kokoaikatyö, pitää sitä hakea. Muuten voi napsua karenssia.

Vierailija
7/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai tuosta karenssia napsua, en tiedä. Mutta mitäpä sillä olisi väliä kun olet töissä.

Vierailija
8/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei se varmaan niiden vika ole että olet siellä kirjoilla työnhakijana? 

Vierailija
9/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai tuosta karenssia napsua, en tiedä. Mutta mitäpä sillä olisi väliä kun olet töissä.

On sillä sillä tavalla väliä, että jos aloittaisin uudessa työpaikassa, mutta jos tulisi koeajan purku ja sitten tarvitsisin korvausta.

Vierailija
10/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun et avauksessa kertonut, oletan, että olet osa-aikatöissä ja saat lisäksi päivärähaa. Eli siinä tapauksessa tietenkin haet tätä työtä tai muuten karenssi napsahtaa.

Vierailija
11/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla miten paljon tunteja siinä osa-aikaisessa?

Ota yhteyttä sinne pöpilään.

Ihan naurettavaahan tuollainen ihmisten kiusaaminen on.

Vierailija
12/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin ilmoittanut, että olet valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä ja sait siksi työtarjouksen. Ei siellä voi laittaa järjestelmään tietoa, että nykyinen työsuhteesi päättyy 31.5.2019 eli yli 8 kk kuluttua. Mutta koska olet töissä etkä työtön työnhakija, ei työtarjous ole millään tavalla velvoittava ja voit todeta (itsellesi), että tuota paikkaa en hae.

Toki voi laittaa milloin työsuhde päättyy jos kyse on määräaikaisesta työsuhteesta. Itse olin viime vuonna kirjoilla työkkärissä saadakseni soviteltua työttömyystukea määräaikaisen osa-aikaisen työsuhteen aikana ja heti alussa merkitsin mihin asti työsuhde kestää. Jos kokoaikaista työtä olisi tarjottu olisi sitä pitänyt hakea tai olisin menettänyt sovitellun työttömyystuen karenssin ajaksi.

Vierailija
13/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan selittää tilanne te-toimistolle. Voi olla, että joudut hakemaan joka tapauksessa tuota kokopäivätyötä jos et halua menettää etuisuuksia.

Vierailija
14/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osa-aikainen työsikin on määräaikainen, niin ethän edes voi lähteä sieltä koska tahansa.

Vierailija
15/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää toimia niinkuin työkkäristä määrätään, jos haluaa päivärahaa eli sinun tapauksessa haet paikkaa, et sinä sitä edes saa.

Vierailija
16/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyössä olen, muuten vaan jätin työnhaun voimaan. Ap

Vierailija
17/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla miten paljon tunteja siinä osa-aikaisessa?

Ota yhteyttä sinne pöpilään.

Ihan naurettavaahan tuollainen ihmisten kiusaaminen on.

Pöpiläsi toimii lakia noudattaen ja niin pitäisi pöpilän asiakkaidenkin tehdä.

Vierailija
18/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Kuormitat systeemiä turhaan. Ja eipä tuosta työtarjouksesta sitten mitään seuraamuksia tule.

Vierailija
19/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä edes tällaisen ketjun avasit? Ei mitään järkeä. Vai nostatko työkkärikorvausta vaikka olet töissä? Se onkin sitten rikollista puuhaa.

Vierailija
20/20 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kiva. Jollekin muulle voisi kelvata tuollainen työtarjous ja sinä hirnut täällä? ?