Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakollisten menojen jälkeen jää käytettäväksi 1200 e/kk mihin käyttäisitte?

Vierailija
12.09.2018 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Vierailija
2/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin jälkipolville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksiin menee nyt koska jää tuon verran ylimääräistä.

Vierailija
4/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää aina vähemmän kuin tuon verran pakollisten menojen jälkeen.

Olen sairaanhoitaja. Olen kuullut että meillä on liian kova palkka.

Vierailija
5/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksiin.

Vierailija
6/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut esim. matkailua pakolliseksi menoksi. Toisaalta tuo raha siis jää itselleni ylimääräiseksi.

Ap

Vierailija
7/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollisilla menoilla tarkoitan vuokraa, lainanlyhennystä, sähkö- ja puhelinlaskuja. Eli tuosta sitten maksan ruuat, harrastukset, vaatteet ja muut juoksevat kulut. Sijoitukseen ja säästöön ei juuri mitään jää.

Vierailija
8/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakollisilla menoilla tarkoitan vuokraa, lainanlyhennystä, sähkö- ja puhelinlaskuja. Eli tuosta sitten maksan ruuat, harrastukset, vaatteet ja muut juoksevat kulut. Sijoitukseen ja säästöön ei juuri mitään jää.

Siis mitä ihmettä? Kai se ruokakin on pakollinen meno? Itse lasken pakollisiin siis: asumiskustannukset, ruoka, auto (koska tarviin töissä), vaatekustannukset, no puhelinlaskut ja netti. No harrastuskulut meillä ei valtavat ole, niihin voisi arvioida 50 €/kk. Kyllä kampaajakin on pakollinen meno, etenkin teinipojalla, mutta siihen ei kauheasti meillä mene, n. 30€/kk.

Ap

Vierailija
9/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lainanlyhennys sulla on SH?

Vierailija
10/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää opettajan palkasta lainan, laskujen, ruuan, vaatteiden, terveydenhoitokulujen, autokulujen ja lapsen päivähoito- ja harrastusmaksujen jälkeen hyvänä kuuna säästöön 300 euroa. Voisi jäädä enemmänkin, jos olisin nainut rikkaan miehen, joka maksaisi kaiken, ja saisin pitää kaikki tuloni pelkkinä säästöinä, mutta tulin naineeksi huonopalkkaisen duunarin.

Minä laittaisin "turhat" 1 200 euroa säästöön ja ostaisin parin vuoden päästä uuden auton. Sen jälkeen säästelisin ja ostaisin sijoitusasunnon, jota voisi hyödyntää sitten joskus lapsen opiskelija-asumisessa.

Vierailija
11/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin säästöön. Olisi ihanaa jos joskus saisi jotain kunnolla säästöön kun elämä on taistelua tilistä toiseen että saisi pidettyä edes parin tonnin vararahastoa.

Vierailija
12/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 e kulutukseen (matkat, äkilliset tarpeet jne.) 200 e lasten rahastot, 400 e omat rahastot (esim autoa varten), 200 e ylimääräisenä lainan lyhennyksenä. Järkeä?

Ap

Vierailija
13/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää opettajan palkasta lainan, laskujen, ruuan, vaatteiden, terveydenhoitokulujen, autokulujen ja lapsen päivähoito- ja harrastusmaksujen jälkeen hyvänä kuuna säästöön 300 euroa. Voisi jäädä enemmänkin, jos olisin nainut rikkaan miehen, joka maksaisi kaiken, ja saisin pitää kaikki tuloni pelkkinä säästöinä, mutta tulin naineeksi huonopalkkaisen duunarin.

Minä laittaisin "turhat" 1 200 euroa säästöön ja ostaisin parin vuoden päästä uuden auton. Sen jälkeen säästelisin ja ostaisin sijoitusasunnon, jota voisi hyödyntää sitten joskus lapsen opiskelija-asumisessa.

Mitenkäs teillä esim. matkailu vai ettekö käy ollankaan?

ap

Vierailija
14/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirrän 500 €/kk matkatilille, 150 € säästötilille ja loput makaa käyttötilillä, ei toki kauan kun talossa on teinityttöjä..

Pidän matkustelusta, samoin perhe ja haluan käyttää rahaa siihen. Materiasta en niin välitä. Ja uutta autoa en ikinä ostaisi.

Vierailija
15/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi säästää ja sijoittaa?? Entä jos sairastut ja elinaikaa vaikkapa vuosi?? Tuleekohan sitten mieleen, että olisi pitänyt nauttia rahoista, kun vielä pystyi. Itsellä jää rahaa paljon, mutta paskat säästelen elän makeasti ja matkustelen. Elämä on tässä ja nyt!!

Vierailija
16/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirrän 500 €/kk matkatilille, 150 € säästötilille ja loput makaa käyttötilillä, ei toki kauan kun talossa on teinityttöjä..

Pidän matkustelusta, samoin perhe ja haluan käyttää rahaa siihen. Materiasta en niin välitä. Ja uutta autoa en ikinä ostaisi.

Mekään ei uutta autoa ostettaisi, mutta järkevää varmaan tuohonkin säästää etukäteen, jotta ei tarvitse rahoitusta siihen ottaa. Ap

Vierailija
17/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitäisi säästää ja sijoittaa?? Entä jos sairastut ja elinaikaa vaikkapa vuosi?? Tuleekohan sitten mieleen, että olisi pitänyt nauttia rahoista, kun vielä pystyi. Itsellä jää rahaa paljon, mutta paskat säästelen elän makeasti ja matkustelen. Elämä on tässä ja nyt!!

Kyllä itsekin haen tämän balanssia, olihan tuossakin mietittynä se kulutus. Entä jälkipolville säästäminen?

Vierailija
18/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin joka kuukausi ulkomailla.

Vierailija
19/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin haen tämän balanssia, olihan tuossakin mietittynä se kulutus. Entä jälkipolville säästäminen?

Miksi pitäisi säästää jälkipolville? Kaikki rahani olen itse hankkinut ja vanhemmilta ei ole tippunut yhtään.

Vierailija
20/40 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin joka kuukausi ulkomailla.

Onko sinulla lomaa joka kk? Vai viikonloppureissujako tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän