KAUNEUDENHOITOFANIEN oma ketju; Ihonhoitoa, vartalonhoitoa, meikkejä, hiustenhoitoa, tuoksuja....
Suosittele tuotteita, kysy tuotteista, kerro jos olet nähnyt uusia tuotesarjoja jossain liikkeissä tai nettikaupoissa, jaa ihonhoitosuosituksia henkilöille joilla saattaa olla saman tyyppinen iho kuin itselläsi ym. kivaa.
Kaikki fiksut, asialliset tyypit, tervetuloa mukaan :)
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla muiden kolmekymppisten naisten ihonhoitorutiineista - miten hoidatte ihoa viikottain ja miten sitten välillä tehohoidatte? Itselläni on tässä vasta kaikki muotoutumassa, aamuisin käytän Roche Posayn aurinkorasvaa, puhdistan kevyesti ihon joka ilta ACO:n puhdistusvoiteella, kuorin kaksi kertaa viikossa Juice Beautyn Green Apple Peelillä (AHA + salisyylihappo), kostutan iltaisin (tuote vaihtelee), nyt on hakusessa jokin seerumi. Mites te muut?
Ja hyviä vinkkejä kaivataan, miten saatte meikattua ilman vanhentamisefektiä ja keinonne ehkäistä ja poistaa ryppyjä. Onko kukaan käynyt näissä happokuorinnoisa kosmetologilla, onko hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Jo Malonen tuoksut tulleet Stokkalle, aiemmin niitä sai vain Hki-Vantaan lentokentältä.
Tämä Jo Malonen "Wood Sage & Sea Salt" on jo taidettu myydä loppuun monessa maassa ja paikassa, koska se on uusimman muoti-ikonin eli Meghanin (Markle) toinen suosikkituoksu :)
https://us.hellomagazine.com/images/stories/1/2017/12/19/000/467/196/ga…
oho, aiemmin törmännyt että suosikkituoksu olisi Jo Malonen wild bluebell tuoksu
Miten saa vähennettyä kasvojen punaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan sitä kun Suomeen ei olla vieläkään saatu Narsin, Benefitin, Too Facedin ja Stilan meikkejä. Näillä on paljon ns. kulttituotteita.
Mä tilasin Too Facedin Better Then Sex ripsarin, joka käsittääkseni on jonkinlaisessa kulttimaineessa, ja se oli kyllä mun ripsissä ainakin ihan paska. Varisi ja iltapäivästä oli mustat silmänaluset kun levisi. Palasin takasin Sensai38:iin jota olen käyttänyt varmaan kohta kymmenen vuotta.
Kanebo38/Sensai38:n jälkeen löysin vain yhden paremman vastaavan, sekin aasialainen eli japanilainen Fiberwig ja lähtee lämpimällä vedellä. Sitä on tuuheuttavaa ja peruspidentävää, käytän tuota peruspidentävää. Suomessa tuota merkkiä myy Kicks.
Ok, kiitos vinkistä. Olen lähdössä loppusyksystä Souliin ja siellä tulee varmaan jonkin verran kierreltyä kosmetiikkamerkkien liikkeitä. Innolla kyllä odotan :) Pitääpä pitää silmät auki jos löytyisi muitakin vastaavia ripsareita. Haussa olisi myös kestävä, nestemäinen ja tussimallinen eyeliner. Sensailla on, mutta se ei kestä mun melko rasvaisilla luomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Suomesta julkkisten suosimaa Cetaphil-sarjaa? En muista nähneeni mutten ole käynyt apteekissa ja tavaratalojen kosmetiikkaosastoilla moneen kuukauteen.
Niiden herkän ihon putsari on ihan kulttituote, ja edullinen. Olen pitkään lukenut sen olevan etenkin jenkkijulkkisten suosima tuote, ja hehkuttavat että se ajaa paremmin asiansa kuin kalliit putsarit.
Ruotsissa apteekit kuulemma myyneet tuota merkkiä jo yli vuoden.
Saa tilattua iHerbistä
Tuleeko tullit ja verot, vai lähettääkö ne EU-maan kautta?
Tulee jos tilaus menee tietyn hintarajan yli. Tutustu tullin sivuihin, sieltä löytyy noi hintarajat, en nyt tähän hätään muista niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset juonnerypyt ovat ilmaantuneet silmien alle. Voiko näistä enää edes hetkeksi päästä eroon tai miten saisin parhaiten hidastettua niiden tuloa?
Sama tilanne. Kesällä käytin aamuin illoin Acon silmänympärysgeeliä, ehkä vähän liiankin kanssa, koska mielestäni silmänalusten tilanne vain paheni niiden myötä, tuli pari uutta juonnetta lisää. Nyt olen pitänyt taukoa ja laittanut tosi varovasti voidetta aina välillä. It's Skinin silmänalusnaamio toimii mulla erittäin hyvin, silottaa ainakin hetkellisesti mikä onkin hyvä jos on laittamassa vaikka illaksi juhlameikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla muiden kolmekymppisten naisten ihonhoitorutiineista - miten hoidatte ihoa viikottain ja miten sitten välillä tehohoidatte? Itselläni on tässä vasta kaikki muotoutumassa, aamuisin käytän Roche Posayn aurinkorasvaa, puhdistan kevyesti ihon joka ilta ACO:n puhdistusvoiteella, kuorin kaksi kertaa viikossa Juice Beautyn Green Apple Peelillä (AHA + salisyylihappo), kostutan iltaisin (tuote vaihtelee), nyt on hakusessa jokin seerumi. Mites te muut?
Ja hyviä vinkkejä kaivataan, miten saatte meikattua ilman vanhentamisefektiä ja keinonne ehkäistä ja poistaa ryppyjä. Onko kukaan käynyt näissä happokuorinnoisa kosmetologilla, onko hyötyä?
Mun meikki raikastui huomattavasti kun tajusin jättää pois teinistä asti käyttämäni meikkipuuterit. Siirryin käyttämään ihan ohuita bb tai cc-voiteita. Meikkipuuteri ja myös irto- sekä kivipuuteri korostavat mulla pieniä juonteita. Nyt mulla on Klairsin bb-voide ja tykkään kovasti. Se on aika vaalea, joten päivettyneimmille ei varmaan sovi. Tämä kyseessä http://klairscosmetics.com/klairs-products/illuminating-supple-blemish-…
Lisäksi aloitin n. Vuosi sitten myös hoitamaan ihoa korealaisittain, ja sillä on ollut kyllä mielestäni iso vaikutus. Pienet tukkeumat ja miliumit poskipäistä ovat kadonneet ja iho on tasaisen värinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun meikki raikastui huomattavasti kun tajusin jättää pois teinistä asti käyttämäni meikkipuuterit. Siirryin käyttämään ihan ohuita bb tai cc-voiteita. Meikkipuuteri ja myös irto- sekä kivipuuteri korostavat mulla pieniä juonteita. Nyt mulla on Klairsin bb-voide ja tykkään kovasti. Se on aika vaalea, joten päivettyneimmille ei varmaan sovi. Tämä kyseessä http://klairscosmetics.com/klairs-products/illuminating-supple-blemish-…
Lisäksi aloitin n. Vuosi sitten myös hoitamaan ihoa korealaisittain, ja sillä on ollut kyllä mielestäni iso vaikutus. Pienet tukkeumat ja miliumit poskipäistä ovat kadonneet ja iho on tasaisen värinen.
hei, mulla on noita miliumeja ja iho epätasaisen värinen, voitko kertoa korealaiset tuotteesi?
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli The Ordinarysta. Retinolitippoja olen kokeillut enkä kyllä huomannut että olisi mitään hyötyä, päinvastoin teki jotenkin kalvomaisen pinnan iholle. Nyt on tilauksessa hydroksidihapot The Ordinarylta, jospa olisivat parempia.
Retinolia pitäisi kaiketi aloitella tosi varovasti ettei iho ärsyynny siitä? En ole vielä itse kokeillut siis.
Suosittelen kokeilemaan Pixi Glow Tonic-kasvovettä! Sisältää aha-hedelmähappoa joka kuorii ihoa kevyesti ja tekee siitä heleämmän näköisen. Ihan maineensa arvoinen tuote mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei, mulla on noita miliumeja ja iho epätasaisen värinen, voitko kertoa korealaiset tuotteesi?
Apua muistankohan kaikkia. Joskus olen kirjoitellut tänne niitä johonkin toiseenkin ketjuun, jos näyttää tutulta. Tässä tämän hetkinen rutiini
Aamulla
Lactacyd-puhdistus tai ihan vedellä huuhtelu
Cosrx aha/bha toner
C-vitamiinitipat, Klairs Freshly Juiced. Annetaan vaikuttaa 10min
Missha First Treatment Essence
Cosrx 96 Advanced Snail Mucin Essence
(Stratia Liquid Gold-voide, tämä voi jäädä välillä pois kokonaan tai laitan vain poskipäihin)
Holika Good Cera Cream
Aurinkovoide Missha Sebum Zero (tästä en niin tykännyt kun teki kasvot valkoiseksi, piti aina odotella että imeytyy)
Illalla kaksoispuhdistus
The Face Shop Rice water Bright puhdistusöljy
Lactacyd
Loppu sama kuin aamulla, paitsi Liquid Gold tulee aina. Ennen nukkumaan menoa laitan vielä Huxleyn Good Night yönaamion josta olen tykännyt kovasti.
Olen melkein nelikymppinen, iho on normaali jossa taipumusta t-alueen rasvoittumiseen, kosteusköyhä. Ikääntymisen merkkejä on jo näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet Sokokselle ja Stokalle nyt tulleita Tonymolyja? Supersöpöjä pakkauksia. Tekis mieli hankkia muutama tuote ihan jo pakkausten takia, ainakin huulipunia, silmänympäryspuikko ja päivä/yövoiteet. Täytyy kyllä tutkia incit ensin.
Mulla on yksi tonymolyn huulipuna, se missä on korkkina se pandanpää :D ei ole tehnyt erityistä vaikutusta. Häviää aika nopsaan huulilta.
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta hypetetyn The Ordinary:n tuotteista?
Eivät näköjään maksa paljoa, mutta mietin että uskaltaako noita happoja levitellä kasvoille? Ovatko turvallisia? Itselläni normaali melkein 40v iho joka meinaa olla pintakuiva näin syksystä alkaen aina tuonne kevääseen saakka.
Nämä ovat ihania tuotteita! Olen löytänyt heidän valikoimastaan monta tosi hyvää seerumia. Suosikkini on Granactive Retinoid 2% in Squalane, jota käytän öisin. Toinen yökäytössä hyvä on 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil eli ruusunmarjaöljy. Vuorottelen näiden välillä, koska retinoidituotteet voivat ainakin aluksi ärsyttää herkkää ihoa liian usein käytettynä. Päivisin käytän hyaluronihapposeerumia (Hyaluronic Acid 2% + B5), joka taitaa olla näistä se hypetetyin tuote.
The Ordinaryn tuotteista on hyvä tietää, että suurin osa seerumeista on pelkkiä tehoaineita. Ne eivät siis ole voiteita, joita olisi tarkoitus käyttää yksinään vaan niitä käytetään kasvoveden ja voiteiden välissä. Retinoidiseerumi on tehty skvalaaniin, joka on öljymäiseltä tuntuva lipidi. Samoin ruusunmarjaöljy on riittävän rasvainen, joten käytän kumpaakin yksinään kosteuttavan kasvoveden jälkeen.
Hyaluronihapposeerumin kanssa käytän kuitenkin korealaista kosmetiikkaa alla ja päällä: ensin (suorastaan lotraten ja kasvoille painellen) kosteuttavaa kasvovettä, sitten HA-seerumia, sitten ohutta, kosteuttavaa emulsiota ja sen jälkeen vielä päivävoidetta aurinkosuojalla. Olen noudattanut samaa rutiinia pitkään ja jättänyt joskus pois tuotteita testatakseni niiden vaikutusta. Kesällä saatan pärjätä ilman HA-seerumia, mutta talvella en jättäisi sitä pois mistään hinnasta. Eron todella huomaa.
The Ordinaryn omistavalla yrityksellä Deciemillä on muitakin kiinnostavia brändejä. Hieman arvokkaammista, mutta edelleen kohtuuhintaisista kannattaa kokeilla ainakin NIODin tuotteita. -N40, normaali/pintakuiva iho
Eikä, ihana ketju Ap! :) Oon kunnon kosmetiikkafriikki, joten tää tuli kuin tilauksesta! Mä tilasin juuri muutama minuutti sitten testiin The Ordinaryn Niacinamide 10 %+Zinc 1%-seerumin, olen kuullut sen olevan hyvä rasvoittuvalle ja epäpuhtauksiin taipuvalle iholle. Tällä hetkellä mulla on käytössä It's Skinin Power 10 B-vitamiiniseerumi (tai taitaa olla hoitoneste virallisesti) kirkkaan vihreässä putelissa, tosi hyvä tuote ja riittoisa, juurikin rasvoittuvalle iholle passeli. Ihoni mielestäni kirkastunut tuon tuotteen myötä. Tuota käytän siis aamuisin, koska sopii öljyttömänä hyvin myös meikin alle. Iltaisin käytän Evolven hyaluronihapposeerumia, sitä kyllä suosittelen vahvasti myös, en varmaan osaisi ilma enää olla. Muuten tykkään kokeilla aina uusia tuotteita mutta tuota on pakko saada aina uusi pullo.
Jos tykkää savinaamioista, niin mun kokeilemista oon tykännyt eniten ihan Lorealin Pure Clay Glow Maskista. Ripsiväreistä muuten löytyy kans hyvät Lorealilta, nimittäin Telescopic. Näistä parhaat ovat se ihan perusversio haalean kullanvärisessä putelissa ja sitten se extra black mustassa pakkauksessa. Olen käyttänyt noita yläasteelta asti, eli yli 10 vuotta jo. Välissä olen hairahtunut kokeilemaan jotain muita, ja nuo on ainakin mun ripsissä paljon paremmat kuin esim. Diorin tai Sensain ripsarit.
Korealaisiin sheet maskeihin olen muuten minäkin täysin hurahtanut, niitä on mulla iso kasa erilaisia eri tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa vähennettyä kasvojen punaisuutta?
Kannattaa kokeilla esim. Lieracin punaisuutta vähentävää voidetta: https://www.yliopistonapteekki.fi/lierac-rosilogie-redness-correction-n…;
Se on rauhoittava hoitovoide, jossa on myös vihreää pigmenttiä, joka taittaa punaista sävyä. Jos et yleensä meikkaa, niin tässä on helppo ratkaisu. Muista myös käyttää jonkinlaista aurinkovoidetta läpi vuoden, etenkin jos ihosi on herkkä.
Vinkkejä miten saada iho parempaan kuntoon? Auttaisiko korealainen ihonhoito? Aknearpia, finnejä jne... Mistä hankitte korealaisia ihonhoitotuotteita? Ei ihan mistä vaan viitsi tilata kun ei tiedä mitä sieltä sitten tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä miten saada iho parempaan kuntoon? Auttaisiko korealainen ihonhoito? Aknearpia, finnejä jne... Mistä hankitte korealaisia ihonhoitotuotteita? Ei ihan mistä vaan viitsi tilata kun ei tiedä mitä sieltä sitten tulee.
Hei jos korealaisesta ihonhoidosta olet kiinnostunut, niin kannattaa tsekata tämä: https://www.bearel.fi/
Tuo on suomalainen verkkokauppa, joka myy pelkkää korealaista kosmetiikkaa, itse olen tuolta tilannut koreajuttuja aika paljon. Elevenillä on myös korelaista myynnissä suomalaisista verkkokaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan iHerbista ja jolse.comista. Ovat luotettavia. Tässä hyviä linkkejä missä tietoa
https://www.reddit.com/r/AsianBeautySuomi/comments/6kglok/aasialainen_i…
https://www.reddit.com/r/AsianBeautySuomi/
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/
https://blogit.terve.fi/ostolakossa/korealainen-kosmetiikka/
Erinomainen blogi jossa yksityiskohtaista tietoa mm akneihon ja aknearpien hoidosta
https://simpleskincarescience.com
https://simpleskincarescience.com/pityrosporum-folliculitis-treatment-m…
https://simpleskincarescience.com/pie-pih-acne-scar-treatment/
Toivottavasti löydät näistä jotain apua 🙂
Osaako kukaan suositella hyvää C - vitamiini seerumia? Kiehl's ainakin tuolla ylhäällä mainittu
Ensimmäiset juonnerypyt ovat ilmaantuneet silmien alle. Voiko näistä enää edes hetkeksi päästä eroon tai miten saisin parhaiten hidastettua niiden tuloa?