Suosikki kaupunkisi?
Kommentit (204)
Suomessa Kuopio, ulkomailla Dublin.
Vierailija kirjoitti:
Tokio.
Kiinnostaisi tietää lisää. Suunnittelen reissua huhtikuulle, inhoan vaan ruuhkia ja niitä Tokiossa varmaan on. Lisäksi olen huononäköinen ja suuntavaistoton.
Onko kaikki katukyltit ym vain japaniksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokio.
Kiinnostaisi tietää lisää. Suunnittelen reissua huhtikuulle, inhoan vaan ruuhkia ja niitä Tokiossa varmaan on. Lisäksi olen huononäköinen ja suuntavaistoton.
Vaimo aina väittää, että ruuhkat ovat helvetilliset, mutta ei ne minusta Lontoota pahempia ole. Metrolla ja junalla on helppo kulkea, mutta ihan ydinkeskustaa lukuun ottamatta katukyltit eivät ole englanniksi. Japanilaiset kuitenkin mielellään neuvovat kehnolla englannillaan.
Euroopassa on lähinnä tullut matkustelua. Rooma, Edinburgh ja Wien ovat tehneet suurimman vaikutuksen. Praha ja Istanbul ovat tosin myös mieleisiä kaupunkeja. Jos kuitenkin on pakko valita vain yksi kaupunki niin kyllä se taitaa Rooma olla.
Helsinki, Turku, Istanbul, New York, Pariisi.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Koteja, tai muuten vain parhaita!
Helsinki, Tallinna, Bugarest, Rooma ja Istanbul.
Kunnon kliseet, mutta New York ja Pariisi. Roomakin olin kaunis. Lontoo oli pettymys. Suomessa ihastuin Forssan vieressä olevaan pieneen tammelaan.
Sibylla kirjoitti:
Kempele
Täsä ny puhuttiin kaupungeista..
Ei lestalähiöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokio.
Siellä ei edes ole katukylttejä...
Metro on ihan kätevä ja pystyy käyttämään länsimaalainenkin, on asemien nimet myös meidän kirjaimilla. Tarkkana pitää tietysti olla että lähtee oikeaan suuntaan. Taksit on aika edullisia ja ihania pitsipenkinpäällisineen ja kuskeilla valkoiset hanskat. Kannattaa printata hotellin osoite japanilaisin merkein paperille, taksikuskit on usein sellaisia 80-vuotiaita eikä osaa englantia yhtään. Hotellin respaa voi pyytää kirjoittamaan lapulle haluamasi paikan nimen.
Ihmeen hyvin siellä pärjää vaikkei tajua mistään mitään.
Ihmisiä on paljon, mutta siellä isot väkijoukot siirtyvät joustavasti paikasta toiseen. Ei kukaan tupeksi ja töpeksi edessä, paitsi turistit. Ja ihan turvallista, ei taskuvarkaita.
Sarajevo