Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi lapsi vähemmän on merkittävin ympäristöteko, jonka jokainen voi tehdä.

Vierailija
12.09.2018 |

Hesarin jutussa viitattiin tänään artikkeliin, joka kokoaa neljä merkittävintä ympäristötekoa, jonka jokainen voi tehdä: tehdä yhden lapsen vähemmän, elää autottomana, välttää lentomatkustusta sekä luopua lihansyönnistä.

Tässä linkki artikkeliin: http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/aa7541

Mistä sinä aiot tinkiä? Lapsista, autosta, matkustelusta vai lihansyönnistä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönnistä luopuminen on helpoin ja tehokkain tapa .

Jos lihantuotanto ajettaisiin alas, maapallon ilmasto elpyisi ja ilmastonmuutos pysähtyisi.

Vierailija
2/5 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Tai oikeastaan lapsesta. Ajatuksena on tehdä vielä toinen lapsi joten kai mä siitä kolmannesta sit luovun :D muuten matkustan, syön lihaa päivittäin ja huristelen autolla vailla mitään huolia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista. En hanki yhtäkään. Autoa ei ole ikinä ollutkaan, enkä ole ikinä lentänyt atlantin yli. Mikään ekoihminen en ole, mutta jotain rajaa ihmisen itsekkyydelle.

Vierailija
4/5 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoton, en vielä 100% kasvissyöjä mutta olen vähentanyt lihansyöntiä, kalaa syön jonkin verran. Lentomatkustus on paha, mutta olen suunnitellut jättää lapset hankkimatta hyvin epäitsekkäistä syistä. Maapallon kantokykyä koetellaan jo nyt, ja varsinkin länsimainen elämäntapa on saastuttavaa. Yle julkaisi mielenkiintoisen artikkelin, jossa kerrottiin itseasiassa vaatetuotannon olevan saastuttavampi haitta ympäristölle kuin lentomatkustus. Ostan todella harvoin mitään uutena, yritän kierrättää ja vaatteissa ostan laadukasta, joka kestää kauemmin käytössä.

https://yle.fi/uutiset/3-10309581

Vierailija
5/5 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönnistä olen luopunut jo pari vuotta sitten. Syy ei varsinaisesti ollut ilmasto, mutta kiva tietää, että luopumalla lihasta tein hyvän teon ympäristön puolesta 😊

Autoa mulla ei ole, koska en tarvitse ja hyötyliikuntaa ei voi koskaan saada liikaa. Ulkomailla olen käynyt yhteensä 7 kertaa ja koen, että en enää halua matkustaa ulkomaille.

Suomessa tai lähialueilla matkailu riittää. Sitten ne lapset, no niitäkään minulla ei ole 🙄 haluaisin kaksi lasta, määrästä en tingi koska en halua että lapseni kasvaa ainoana lapsena(mikäli niitä joskus hankin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän