Miten voi jatkaa liittoa pettäjän kanssa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan "pettäjistä", niinkuin se olisi joku ihan oma ihmistyyppinsä tai paremminkin diagnoosi, vaikka tosiasia on, että kaikenlaiset ihmiset pettävät ja eri syistä. Ei kai se ikinä ole paras ratkaisu ja toimintamalli, mutta ihmiset nyt eivät aina toimi fiksusti.
Kuka tahansa voi hairahtua, vaikka miten itsestään tai toisesta muuta kuvittelee
Vierailija kirjoitti:
Minä jatkoin. Olen onnellinen, että jatkoin. Minulla on tätä nykyä niin ihana mies, että parempaa tuskin löytyisi. Oli se kyllä ihana silloinkin, vaikka menikin ja teki virheen.
Tietääkseni ei ole sitä virhettä toistanut. Jos on, niin niinkauan ei väliä, kun en sitä saa tietooni eikä se vaikuta millään tavoin yhteiselämäämme, jota on sen jälkeen jatkunut jo pari vuosikymmentä.
Hienoa, että olet onnistunut. Mielestäni pettäminen on paskamaista, mutta ei se ole niin yksinkertaista, että on vaan joku inhottava pettäjätyyppi.
Ihmettelen sitä valtavaa inhoa ja tuomitsevaa negatiivisuutta, millä palstalla suhtaudutaan pettämiseen. Kuuluuko se jotenkin tähän minäminä-sukupolveen?
Virheitä voi korjata, anteeksi voi antaa, luottamuksen voi rakentaa uudelleen jne. Jos puolisossa laittaa vaakakuppiin hyvät ja huonot puolet, voi pettäjällä silti olla niin paljon muita hyviä ominaisuuksia, että kannattaa yrittää uudelleen.
Elämä ei ole niin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään.
Ei tarvitsekaan. Miksi pettäjän pitäisi saada kaikki herkut kerralla eli kotona vaimo ja lapset ,sitten käy omia tarpeitaan tyydyttämässä muitten naisten kanssa.
Miten olet niin varma että pettää juuri toisen naisen kanssa? Oma mies petti miehen kanssa minua.
Jos mun mies pettäisi miehen kanssa niin laatta lentäis
Tiedän tapauksen, jossa mies 20v. avioliittovuoden jälkeen, alkoi pettää miehen kanssa ja asuu nykyisin miehen kanssa. Ja toisen, jossa nainen 10 avioliittovuoden jälkeen meni naimisiin naisen kanssa.
Missi Heidi Sohlbergin isä alkoi 50v. seurustella miehen kanssa. Ja on näyttelijöitä ja muita julkisuuden henkilöitä, joille näin käynyt. Elämä nyt vain on tällaista.
Jos mies pettää löytyy vika aina sängystä.Kukaan mies ei petä seksipetoa.
Mitä ihmeen eroa sillä on pettääkö naisen vai miehen kanssa? melko pelottavaa homokammoa kyllä joillain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jatkoin. Olen onnellinen, että jatkoin. Minulla on tätä nykyä niin ihana mies, että parempaa tuskin löytyisi. Oli se kyllä ihana silloinkin, vaikka menikin ja teki virheen.
Tietääkseni ei ole sitä virhettä toistanut. Jos on, niin niinkauan ei väliä, kun en sitä saa tietooni eikä se vaikuta millään tavoin yhteiselämäämme, jota on sen jälkeen jatkunut jo pari vuosikymmentä.Hienoa, että olet onnistunut. Mielestäni pettäminen on paskamaista, mutta ei se ole niin yksinkertaista, että on vaan joku inhottava pettäjätyyppi.
Ihmettelen sitä valtavaa inhoa ja tuomitsevaa negatiivisuutta, millä palstalla suhtaudutaan pettämiseen. Kuuluuko se jotenkin tähän minäminä-sukupolveen?
Virheitä voi korjata, anteeksi voi antaa, luottamuksen voi rakentaa uudelleen jne. Jos puolisossa laittaa vaakakuppiin hyvät ja huonot puolet, voi pettäjällä silti olla niin paljon muita hyviä ominaisuuksia, että kannattaa yrittää uudelleen.
Elämä ei ole niin mustavalkoista.
Juuri näin. Minä todellakin kirjaimellisesti laitoin vaakakuppiin hyvät ja toiselle puolelle huonot asiat. Niin se vaan oli, että se hyvien asioiden vaakakuppi painui huomattavasti alemmas kuin huonojen (joita käytännössä oli vain se yksi).
- Se onnellinen jatkaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ei ole sitä virhettä toistanut. Jos on, niin niinkauan ei väliä, kun en sitä saa tietooni eikä se vaikuta millään tavoin yhteiselämäämme, jota on sen jälkeen jatkunut jo pari vuosikymmentä.Pettäjä ei voi olla ihana. Se on mahdotonta. Sinä vaan olet säälittävä.
Okei. Saat ihan vapaasti sääliä minua. Mutta koska et tiedä tapahtuneesta mitään (kukaan ystävistäni ei tiedä), todennäköisesti ihailisit onnellista ja tasapainoista avioliittoamme. Koska sitä se on.
- Se onnellinen jatkaja
Vaimoni petti.. luottamukseni. Jouduin käymään läpi koko 16 vuotta kestäneen parisuhteeni ja totesin, ettei asiat olleet menneet niinkuin olin luullut. Jouduin siis kirjoittamaan historiani uudestaan. Naiivi vaimoni ei tajua varmaan vieläkään, että luottamuksen pettäminen ja toisen kanssa seksin harrastaminen on sama asia, ainakin minulle.
Pysyin suhteessa lapsemme takia, kunnes hän oli noin kymmenvuotias. Sitten ns. nostin kytkintä ja otin eron. Rakkaus tai mikä nyt sitten olikaan suhteen kasassa pitänyt voima, kyllä katosi samantien, kun vaimon salassa harrastamat "ei pettämiset" paljastuivat.
Joo, ei voi. Meistä jokainen on sen verran ”kakkostyypin bipo” - höpölöpö diagnoosi pershärölle - että se varmasti selittäisi kaikki rikokset ja luottamuksen pettämiset jos hyväksyttäisiin ”syyksi”. Valinta se on ja pahuutta.