Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prokrastinoijat hoi - mikä on ennätyksenne vitkastelussa tai asioiden lykkäämisessä?

Vierailija
12.09.2018 |

Kysymys otsikossa.

Jos ilmiö ei ole tuttu, esim. alla oleva linkki auttaa eteenpäin:

"Asioiden lykkääminen eli prokrastinaatio on hyvin yleistä monilla elämän alueilla. Tehtävän tekemistä ei saa aloitetuksi, vaikka haluaisi tai tiedostaisi, että se on tärkeä ja se pitää tehdä."

https://www.nyyti.fi/opiskelijoille/opi-elamantaitoa/hallittua-ajankayt…
..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saaminen - 10 vuotta.

Vierailija
2/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vitkastellut talon kuntoon remppaamisessa 20 vuotta.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen freelancer-kirjoittaja eli ammattivitkuttelija. Kesällä lykkäsin yhden artikkelin kirjoittamista viikkotolkulla viettämällä aikaani mm. täällä. Aloitin jopa yhden ketjun, joka päätyi lopulta Ilta-Sanomiin. Eli toinen toimittaja kirjoitti artikkelin oman kirjoittamistyöni välttelyn seurauksena syntyneestä ketjusta. Taitaa olla palstatauon paikka...

Vierailija
4/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laittaa palovaroitin paikalleen kattoon. Ollut tossa työn alla n. 1,5 vuotta. Jos huomenna sitä...

Vierailija
5/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jäi joulukuusi pariksi vuodeksi parvekkeelle.

Vierailija
6/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalinta. 7 vuotta jos lasketaan lukion lopusta, 11 vuotta jos yläasteen lopusta. Oikeastaan lukioonkin menin vain päätöstä vitkutellakseni.

Vierailija
7/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta välttelin muutaman kymmenen sivun kirjoittamista. Kirjoitin ne 10 minuuttia ennen deadlinea.

Vierailija
8/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto eri paikkakunnalle 2 - 3 vuotta. (Vaikeinta on päättää mihin muuttaa.)

Joskus mulla oli edellisen vuoden kalenteri seinällä varmaan puoli vuotta.

Vierailija
9/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku meni kerran ulosottoon asti, kun lykkäsin asian hoitoa.

Vierailija
10/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kandin ja kävin seminaarin kolmantena opiskeluvuonna... palautin kandin kuudentena opiskeluvuonna. Toki se oli vuosia vain piilossa, mutta painui unohduksiin vitkastelun myötä. Kuudentena vuotena tein syksyllä kandin ja keväällä gradun kun sain vihdoin itseäni niskasta kiinni. Ja kun pääsi vauhtiin niin ei muuten ollut gradunkaan kirjoittaminen paha paikka, tuolloin opin viimeistään että työhön on vain tartuttava tai kirjoitettava vaikka teksti olis sitä itseään, editointikierrokset auttaa sitten siihen.

Vierailija
11/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada myytyä ylimääräiseksi jääneet moottoripyörän osat. Tästä on nyt aikaa 8 vuotta.

Vierailija
12/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasku meni kerran ulosottoon asti, kun lykkäsin asian hoitoa.

Tässä alkaa olla jo voittajan ainesta

Vierailija
13/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aineisto oli kerran lainassa minulla, mutta unohtui palauttaa määräajassa. Laina-aika oli muistaakseni pari viikkoa. En kehdannut palauttaa muutamaa viikkoa myöhässä, koska palautus piti tehdä henkilökohtaisesti face to face (ei ollut tavallinen kirjasto). Vitkuttelin palautusta lopulta pari vuotta ja sain aineistonhoitajalta aiheellisen saarnan, kun lopulta vein lainan takaisin.

Vierailija
14/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, näitä on monta. Yleensä vitkuttelen tavallisissa arkiasioissa niin, että mikään ei ole tosi myöhässä, vaan jokainen asia hieman myöhään hoidettu.

Vierailija
15/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto eri paikkakunnalle 2 - 3 vuotta. (Vaikeinta on päättää mihin muuttaa.)

Joskus mulla oli edellisen vuoden kalenteri seinällä varmaan puoli vuotta.

Mulla sama, viimeistään ensi vuonna meinaan oikeasti päästä muuttamaan.

Mutta ei se muutto silti ole sellaista, mitä lapsen kanssa kannattaisi tehdä jatkuvasti, sillä olen perustellut sitten.

Vierailija
16/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa ihmisen kirjoittamaan mieluummin prokrastinoija kuin viivyttelijä?

Vierailija
17/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa ihmisen kirjoittamaan mieluummin prokrastinoija kuin viivyttelijä?

No tietenkin prokrastinointi. Johan tuon sanan oikeinkirjoituksen tarkistamiseen ja kirjoittamiseen saa uppoamaan 100 kertaa enemmän aikaa kuin pelkkään 'viivyttelyyn'.

Vierailija
18/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa ap. !

Olen vetkutellut sivistyssanakirjan ostossa, joten tovi ihan meni,ennenkuin sain tuosta hienosta otsikostasi selvän...

Vierailija
19/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on ollut ketjukin. Toisille ihmisille on ihan kauheaa "sivistyssanat" ja epäsuomaalaiselta kuulostavat "hienostelusanat". Niitä ei saisi ikinä käyttää missään.

Vain perinteisiä ja tylsiä harmaita normaaleja sanoja saa käyttää.

Itse pidän siitä, kun oppii uusia sanoja. Minusta se on piristävää, eikä mitenkään vaarallista tai haitallista.

Jos ihmisestä tuntuu että erikoisempia termejä käyttävä haluaa vain päteä ja hienostella, niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mikä tarve itsellä on ajatella toisesta ihmisestä tuolla tavoin.

Vierailija
20/47 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä käynti: 18 vuotta

Gradun valmistuminen: Roikkuu edelleen kun olen 44 v, aloitin opinnot 20-vuotiaana (käytännössä tosin teen maisterin töitä nytkin joten se alentaa motivaatiota hankkia paperi)

Töissä lähes aina lykkään projektien tekemisen aloittamista kunnes on tosi tulipalohätä ja sitten väännän yötä päivää paniikkimoodissa

Kotonani on ollut vessan lavuaari tukossa kuukausia, en vaan saa aikaiseksi avata hajulukkoa ja poistaa tukosta