Eikö ihmiset voi nykyään edes kävellä ilman älypuhelimen tuijottamista samanaikaisesti?
Kommentit (49)
Minä kanssa olen seurannut Hesburgerin ym tapaisissa paikoissa esim perheitä syömässä. Esim ilmeisesti äiti ja kaksi teiniä syömässä ja kaikki selasivat kännyköitään myös ruokailun ajan. En huomannut heidän keskudtelevan mitään ruokailun aikana toistensa kanssa.
Kun me käydään syömässä ulkona teinit ei yleensä ota edes puhelimiaan mukaan tai ainakana ravintolassa niitä ei oteta esiin lainkaan. Mies saattaa joskus vastata johonkin työpuheluun jos pakko mutta pääosin aikuisetkin korkeintaan vastaavat puheluun ja lupaavat soittaa myöhemmin takaisin. Muuten puhelimet ovat kotona tai ainakin näkymättömissä ja keskitytään juttelemaan perheen kesken asioista.
Näytti kyllä ikävältä, kun lapsi oli tulossa urheiluharrastuksesta ja heti ensimmäisenä puhelin kädessä keskittyneesti selaillen...
Minulla on jumalaton kiire aina. En ehdi roikkua puhelimella kuin kävellessä, syödessä tai näin illalla juuri ennen nukkumaanmenoa (se vasta väärin on). Suojatiellä sentään keskityn liikenteeseen. Enkä missään metsälenkillä tuijota puhelinta. Mutta kaupunkioloissa useinkin.
Älä huoli, darwin korjaa kyllä sadon.
Kyllä aika moni näyttää pystyvän yhtä aikaa kävelemään ja tuijottamaan kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Täysin sairasta. Joka kerta kun näen jonkun suojatiellä tuijottavan kännykkään tajuamatta mitään muuta ympärillä tapahtuvaa niin piippaan niin kauan ennen kuin pää kääntyy.
Joka kerta?
Millainen piippauslaite sinulla on silloin mukana, kun itse kävelet, vai etkö kävele koskaan? Kannattaisi kokeilla. On terveellisempää kuin autolla huristelu.
:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika moni näyttää pystyvän yhtä aikaa kävelemään ja tuijottamaan kännykkää.
...mutta ei väistämään.
Mä oon niin kyllästynyt väistelemään kännykkäänsä selaavia ihmisiä liikenteessä. Pahimmilla sählillä on nimenomaan se kännykkä nenän alla, oli nämä sitten autoilijoita, pyöräilijöitä tai kävelijöitä. Joku vois tehdä tästä lyhytelokuvan, kiitos, että nää idiootit näkisi itsensä toikkaroimassa.
Olen yksin kotona ja vastaan läppärillä. Ei kymmensormijärjestelmän käyttäjä jaksa kännykällä mitään naputella.