Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset voi nykyään edes kävellä ilman älypuhelimen tuijottamista samanaikaisesti?

Vierailija
12.09.2018 |

😩

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta tapahtui hieman 'huvittava' näky kun kävelin lenkillä niin kaksi nuorehkoa parikymppistä miestä tuli vastaan samaan aikaan. Toinen ajoi pyörää ja tuijotti puhelinta ja toinen ulkoilutti koiraa ja tuijotti puhelinta. 

Jotenkin pisti miettimään...

Vierailija
22/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivempi se on että tuijottavat kännyköitään kun että tölläävät vastaantulijoita.

Ilman puhelimeen tuijottamista ei voi olla tuijottamatta vastaantulijoita? Johan on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te vastaatte tähän ja millä? Voin myöntää että itsekin olen seurassa juuri nyt. En kylläkään kävele vaan makoilen. Mutta silti törkeää toisen huomiotta jättämistä. Toinen tekee ihan samaa, räplää puhelintansa. Ei oo siistiä tämmönen.

Kotona olen yksin ja puhelimella kirjoitan. Kävellessä en puhelinta räpellä. Näyttääkin.typerältä, mitä moni ei itse varmaan edes tajua.

Miksi mä välittäisin siitä, että jonkun mielestä näytän typerältä? Ei kuule haittaa ollenkaan. Mä pelaan, siksi pidän puhelinta kädessä.

Ihmiseksi, joka ei välitä näyttävänsä typerältä muiden silmissä olet kyllä aika kova puolustautumaan. 😁

Hän nyt vaan vastas sulle.

Vierailija
24/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä muutaman vuoden sisään ala saamaan augmented reality laseja, joiden avulla voi somettaa juoksulenkin aikanakin. Jonkinlaiset kontrollerit vain käsiin.

Joo, hienoon suuntaan ollaan menossa.

Miksi jollekkin kehitys on niin hirveän paha asia?! Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina kun ei ollut kun tikku ja kivi..

Ai sä otit kommenttini sarkasmina. Minä kun vain ihastelin miten teknologia kehittyy. Ettet sinä vain projisoisi todellisia tuntemuksiasi muihin ihmisiin? ;)

Vierailija
25/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te vastaatte tähän ja millä? Voin myöntää että itsekin olen seurassa juuri nyt. En kylläkään kävele vaan makoilen. Mutta silti törkeää toisen huomiotta jättämistä. Toinen tekee ihan samaa, räplää puhelintansa. Ei oo siistiä tämmönen.

Kotona olen yksin ja puhelimella kirjoitan. Kävellessä en puhelinta räpellä. Näyttääkin.typerältä, mitä moni ei itse varmaan edes tajua.

Miksi mä välittäisin siitä, että jonkun mielestä näytän typerältä? Ei kuule haittaa ollenkaan. Mä pelaan, siksi pidän puhelinta kädessä.

Ihmiseksi, joka ei välitä näyttävänsä typerältä muiden silmissä olet kyllä aika kova puolustautumaan. 😁

Vaikutat vähän sen sortin tyypiltä että voi olla kanssaihmisille vaan helpotus kun tuijotat luuriasi ja pidät pääsi kiinni.

Vierailija
26/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä muutaman vuoden sisään ala saamaan augmented reality laseja, joiden avulla voi somettaa juoksulenkin aikanakin. Jonkinlaiset kontrollerit vain käsiin.

Miksi jollekkin kehitys on niin hirveän paha asia?! Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina kun ei ollut kun tikku ja kivi..

Mitä vikaa tikussa ja kivessä on? Onko kaikki vaihtoehdot hallussasi mitä noista kahdesta materiaalista saa aikaiseksi?

Vierailija
27/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sairasta. Joka kerta kun näen jonkun suojatiellä tuijottavan kännykkään tajuamatta mitään muuta ympärillä tapahtuvaa niin piippaan niin kauan ennen kuin pää kääntyy.

Eihän ne torvelot edes kuule mitään, kun on kuulokkeet korvissa. sitten seilataan kevyenliikenteenväylää laidasta laitaan. Jatkossa kävelen/pyöräilen kyllä päälle.

Vierailija
28/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat.

Vierailija
29/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lenkillä eräänä iltana ja vähän matkaa edelläni jostain pihasta lähti nuori nainen koiraa ulkoiluttamaan. Toisessa kädessä oli koiran talutushihna, toisessa älypuhelin. Pitkää lenkkiä ei koiran kanssa tehnyt, ehkä viitisen minuuttia ja sitten kääntyi takaisin kotiinpäin, nenä koko ajan tiukasti puhelimessa kiinni. Mietin, että eikö nyt tuon vertaa olisi voinut olla erossa puhelimesta.

Vierailija
30/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat vähän sen sortin tyypiltä että voi olla kanssaihmisille vaan helpotus kun tuijotat luuriasi ja pidät pääsi kiinni.

Sen sijaa hän keskittyy toisten mollaamiseen.

Vierailija
31/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kehitys!

Vierailija
32/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sitä aikaa kun kännyköitä ei vielä ollut. Kännykän tilalla olisi jokaisella ollut kirja. Ihmiset olisivat törmäilleet toisiinsa kun kaikkien piti lukea kirjaa kävellessäkin. Miksi näin ei ollut? Mä en ole koskaan nähnyt kenenkään lukevan kirjaa kävellessä.

Minä itseasiassa luen juurikin kirjaa sieltä älypuhelimesta kävellessäni. Olenpa useamman kerran kirjastosta tullessani myös lukenut fyysistä kirjaa kotiin kävellessä. Mutten törmäile, koska sieltä kirjan ja luurin yli näkee kyllä ihan hyvin.

Vierailija
33/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sitä aikaa kun kännyköitä ei vielä ollut. Kännykän tilalla olisi jokaisella ollut kirja. Ihmiset olisivat törmäilleet toisiinsa kun kaikkien piti lukea kirjaa kävellessäkin. Miksi näin ei ollut? Mä en ole koskaan nähnyt kenenkään lukevan kirjaa kävellessä.

Minä olen kävellyt koulumatkoja 90-luvulla kirjaa lukien. Muuten oli tylsää ja se kirjan maailma vei mennessään niin ei malttanut odottaa kotiin.

Ei se kyllä varmasti fiksua ollut.

Vierailija
34/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoan yksin, läppärillä.

En todellakaan tajua ihmisiä jotka tuijottavat hypnotisoituina kännykkää liikkeellä ollessaan. Jos tarvitset karttaa, sitä voi katsoa välillä ja jatkaa sitten matkaa liikennettä seuraten. Muut syyt liikkua silmät luuriin liimautuneina ovat vielä huonompia. Ei ole kerta tai kaksi kun kännyääliö on aiheuttanut vaaratilanteen itselleen tai muille, esim. meinannut jäädä auton/pyörän alle kun ei ole niitä huomannut.

Vierailija
35/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa parin kaverini kanssa reissussa. Yhden kännykkä piippaa jatkuvasti, ja sehän pitää tarkistaa joka välissä. Kävellessä jäi jälkeen ja muiden piti odotella, ravintolassa uppoutui luuriin koko siksi ajaksi kun odotettiin annoksia jne. On niin tärkeää tarkistaa joka ikinen uutinen ja facekommentti heti. Eikä kyseessä ole edes mikään teini, vaan keski-ikäinen.

Vierailija
36/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui yksi kaverisuhde siihen kun kaveri hankki älypuhelimen. Yhtäkkiä hänen kanssaan juttelemisesta ei tullut enää mitään, kun oli koko ajan naama luurissa ja vastaili "mmmm, mmmm" ja ainoa kommunikointimme oli sitä, että hän näytti minulle sieltä puhelimesta "hauskoja" juttuja. Hän oli juuri tuollainen kävellessäkin puhelinta tuijottava tyyppi, enkä kehdannut enää kulkeakaan hänen kanssaan missään, kun ei ikinä katsonut eteensä ja törmäili ihmisiin. Toivoin, että tuo olisi jotakin uutuudenviehätystä, mutta kun ei mennyt puolessa vuodessakaan ohi, niin aloin ottaa etäisyyttä. En vain hitto vieköön jaksa sitä, että jään toiseksi PUHELIMELLE. Mitä tuollaisella kaverilla tekee?

Vierailija
37/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelaan, siksi kävelen puhelin kädessä. Se on hauskaa.

Miksi se puhelin kädessä niin ärsyttää? Mä en törmää ohikulkijoihin enkä aiheuta vaarallisia tilanteita liikenteessä.

Mitä väliä ap:n kannalta on siinä, että katsonko puhelinta vai tuijotanko jalkoihin vai katselenko puiden latvoja? Ap:ko hymyilisi mulle ystävällisesti ja jäisi keskellä katua juttelemaan ellei olisi sitä puhelinta kädessä? Jotenkin en jaksa uskoa...

et törmäile koska me väistämme sinua.

Joskus vielä napsahtaa joltain kyynärpää nassuun.

Vierailija
38/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äsken koululaisia, jotks ajoi pyörällä ja samalla räpläsi puhelinta 🙄

Vierailija
39/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kaikki teinit ja lapset tuntuvat kävelevän kaduilla naama kiinni kännykässään, itse en kyllä tällästä tee vaan katson mieluummin mihin olen kävelemässä ettei tule fillari tai auto päälle...

minä pelaan sitten kotona ihan kunnon itse kasatulla teho koneella

Vierailija
40/49 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin äsken koululaisia, jotks ajoi pyörällä ja samalla räpläsi puhelinta 🙄

Tätä tekee aikuisetkin, joiden sentään luulisi olevan edes vähän järkevämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi