Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään miehiä, omaanikin

Vierailija
12.09.2018 |

Olen aivan jäässä miesten kanssa. En tiedä miksi.

Olen seurustellut 6kk ja usein ihan paniikissa. Jos mies suuttuu, yritän vain saada hänet rauhoittumaan, ja tämä ärsyttää miestä. Lopulta mies suuttuu siitä, että pelkään häntä. Pyydän anteeksi, ja tunnen itseni alistetuksi. Tämä ei ole miehen vika. Alan täristä sisäisesti jos koen tehneeni jotain vasten hänen tahtoaan, ja pyydän vahingossa kaikkea anteeksi. Mies on sanonut, että se on ärsyttävä piirre. En vaan pääse siitä mitenkään eroon. Olen harvojen miesten kanssa rento.

Oma isäni on ihana, kiltti ja älykäs, joten ei voi johtua siitä.

Miten pystyisin rentoutumaan? Ja lopettamaan ylitulkinnan. Haluaisin vaan olla kiva ja iloinen tyttöystävä, en tällainen hullu :(

Ap

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan mitenkään muuten voi päästä tuosta eroon, kuin löytämällä syyn ja juuret pelkoosi.

Tuo on jo niin iso taakka ja vaikeuttaa elämää, että eikö olisi paras hakeutua keskusteluterapiaan?

Jonnekin jossa voisit opetella aukomaan noita lukkojasi ja löytäisit tavan käsitellä niitä?

Vaikuttaa kyllä että taustalla on trauma.

Vierailija
2/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin.

Isäpuoleni oli minulle vuosikaudet inhottava ja kerran uhkaili minua, kun en käyttäytynyt, kuten hän oletti. Hän ei koskaan vahingoittanut minua fyysisesti, mutta henkisesti sitäkin enemmän.

Ensimmäinen ja viimeinen miesystävä läimäytti minua poskelle syntymäpäivänäni, koska hän suuttui, kun taputin häntä poskelle.

Viimeinen seurustelukumppaniksi yrittänyt mies läimäytti kevyesti kämmentäni, kun hän suuttui minulle. Aiemmin olin kuullut hänen raivoavan jostain tapahtuneesta. Pelottavaa käytöstä.

Juttelin lähes vieraan miehen kanssa, joka huusi ja raivosi. Hänen entisen vaimonsa mukaan hän oli liian kiltti. Liian kiltti?

Turhan monet miehet ovat aggressiivisia, pelottavia ja liian suuria eli uhkaavia.

Toivon, että saat apua.

Minä vältän miesten seuraa, koska he ovat arvaamattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle sellainen mies joka "ärsyyntyy" jostain piirteestäsi.

Taidat olla vielä melko nuori? Ehkä et ole valmis seurustelemaan, vaan tarvitset vielä turvallisen välimatkan päästä kokemuksia miehistä.

Vierailija
4/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset vain oikean miehen.

M40

Vierailija
5/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

ja se olet sinä varmaankin :)

Vierailija
6/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäsi?

Vierailija
7/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

ja se olet sinä varmaankin :)

Ehkä jollekulle.

Vierailija
8/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 eli en edes mitenkään kamalan nuori. Töissäkin näitä pelkoja tulee, jos esimerkiksi huomaan työkaveria ärsyttävän, riittää vaan että hän huokaisee, niin alan käyttäytyä itsekin hermostuneesti.

Miesystävän mielestä saan hänet vaikuttamaan vaimonhakkaajalta, ja se ärsyttää häntä. Hän ei ole ollut juuri ollenkaan väkivaltainen, joten ymmärrän kyllä. Kerran otti ranteesta kiinni, ja muistan miten meni kylmänväreet monta päivää..

Ap

Vierailija
9/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette sovi toisillenne jos käytöksesi vain ärsyttää häntä. Luulisi, että haluaisi auttaa ja lähteä siitä että puretaan ongelma ja selvitään siitä yhdessä. Vaikka vika ei olisikaan miehessä, tuo reaktio ei todellakaan auta. Sehän saa sut vaan enemmän lukkoon. Haluaisiko mies keskustella asiasta rauhassa? Koska silloin voisit selittää hieman pelkojasi ja mies voisi ärsyyntymisen sijaan yrittää ymmärtää ongelmaa.

Vierailija
10/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28 eli en edes mitenkään kamalan nuori. Töissäkin näitä pelkoja tulee, jos esimerkiksi huomaan työkaveria ärsyttävän, riittää vaan että hän huokaisee, niin alan käyttäytyä itsekin hermostuneesti.

Miesystävän mielestä saan hänet vaikuttamaan vaimonhakkaajalta, ja se ärsyttää häntä. Hän ei ole ollut juuri ollenkaan väkivaltainen, joten ymmärrän kyllä. Kerran otti ranteesta kiinni, ja muistan miten meni kylmänväreet monta päivää..

Ap

Ei se ole mitään väkivaltaa jos ottaa ranteesta kiinni. Puhumattakaan, että ihminen joka on tehnyt niin olisi väkivaltainen.

Väkivaltainen on sellainen joka usein esim. lyö nyrkillä jos hermot menevät.

Vierailija
11/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö omaa väkivaltaisuutta miehiä kohtaan? Oletko itse agressiivinen vastakkaista sukupuolta kohtaan?

Vierailija
12/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallinen kotikuri käyttöön (katso Googlella jos et tiedä mikä kotikuri on.). Piiskaamisesta oppii, että kyllä siitä selviää vaikka sattuu ja samalla se poistaa huonon omantunnon siitä jos on tehnyt väärin.

Vierailija
13/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väkivaltainen. Ja tiedän ettei ranteesta kiinnipitäminen ole varsinaista väkivaltaa, mutta kun hän tekee niin, se tuntuu kuin löisi, vaikea selittää. En esimerkisi pysty vetämään kättäni pois, koska menen paniikkimaiseen tilaan.

Mies ei jaksa aiheesta keskustella. Hänen mielestään keskustelu toistaa samaa kaavaa eikä johda mihinkään, koska en muutu.

En tiedä oliko kotikuri vitsi, mutta jotain vastaavaa ollaan kokeiltu, mutta se aiheuttaa lähes saman reaktion kuin tuo ranteesta pitäminen. Ns altistumisen siihen pisteeseen, että meinaan pyörtyä. En siis usko siitä olevan apua.

Ap

Vierailija
14/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen provo sieltä. Pari sivua ja ap kertoo kuinka mies on käyttäytynyt väkivaltaisesti. Kokeile ensi kerralla jotain uutta, kiitos

Vierailija
15/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käyttäytynyt väkivaltaisesti. Eikä muutenkaan johdu miesystävästä, koska olen pelännyt valtaosaa miehistä teinistä saakka.

Tuo kotikuri-juttu liittyi lähinnä seksiin ja oli ihan konsensuaalista.

Ap

Vierailija
16/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Pysyn kaukana miehistä. Naisiakaan en oikein siedä.

- erakko

Vierailija
17/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä miehistä enkä osaa olla tyttöjen kanssa. Syy on koulukiusaus. Ehkä sinullakin on joku syy.

M35

Vierailija
18/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa kotikurissa (siis enemmän ei-seksuaalisessa) varmasti ideaakin. Nimittäin siedätyshoito tepsii pelkoihin.

Mutta toisaalta siedätyshoito pitää aloittaa hyvin varovaisesti jotta ei paniikki iske. Ei siis todellakaan millään selkäsaunalla.

Vierailija
19/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotikuri tuntuu kyllä aika vieraalta. Pelko on kuitenkin enemmän henkistä. En välttämättä pelkää kipua ja väkivaltaa, vaan enemmän sitä, etten osaa olla tarpeeksi hyvä. Jostain syystä suuttimien ja ärsyyntyminen aiheuttaa pelon ja yritän miellyttää alistumalla.

En koe, että virheistä rankaiseminen fyysisesti auttaisi mitään. Enkä edes haluaisi sellaista. Eikö kotikurissa ole tavoite saada toinen toimimaan halutulla tavalla? Kokisin siitä olevan enmmän haittaa, ikään kuin mikään ei riittäisi.

Ap

Vierailija
20/26 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologille mars

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi