Harjataanko teillä hampaat vielä manuaalisella hammasharjalla? Ja jos, niin mikä on syy että sähköharjaa ei osteta?
Kommentit (75)
En halua kotiini yhtään ylimääräistä sähkölaitetta ja muoviroskaa. Hammasharjoja saa nykyään puisena, käytän ennemmin sellaista. Hampaani ovat aina olleet mainiossa kunnossa ja ovat edelleen.
Sähköharja kuluttaa hamapita. Sähköllä pestään vain aika ajoin
Laturia ei saa kylppärissä järkevään paikkaan. Joskus latasin milloin missäkin, ja sinne se jäikin. Lisäksi tuo että koko talo herää, on hyvä peruste. Pesen hampaat klo 6 ja klo 22, jolloin lapset nukkuvat. En halua turhaan herättää.
Vierailija kirjoitti:
Sähköharja maksaa 20e ja vaihtopääpaketti 20e.
Minulle hammaslääkäri suositteli sähköhammasharjaan siirtymistä hammaskiven ehkäisemiseksi. Hän sanoi, että jo satasella saa tarpeeksi hyvän harjan. Niin kallista en malta ostaa, joten toistaiseksi olen pessyt hampaat manuaalisesti. Pitäisi ehkä sittenkin kokeilla, olisiko halpakin harja riittävän tehokas.
Mulla rupeaa hampaat vihlomaan aina jos pesen sähköhammasharjalla useamman päivän. Vaikka miten yrittäisi olla painamatta, niin ilmeisesti se ärsyttää ikeniä ja hermoja, ja kohta on kamalat kivut. Eli siksi.
Itse käytän molempia. Sähköharjalla hampaiden sisemmät puolet, koska normi harjalla tulee sieltä niin voimakas oksennusrefleksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköhammasharja menetti tehonsa vuodessa. Pesujälki on surkeaa ja laiskaa, meni maku. Ja oli vielä joku oralB-harja. Ei viitti käyttää satasia harjaan jonka teho häviää vuodessa.
Ostin perus oralb-harjan Tokmannilta ja maksoi 18e.
Miksi ihmeessä ostaisin 18 euron hammasharjan, jos edes lähes satasen saman merkin harjan akku ei kestä vuotta kauempaa käytössä? Se ei siis lopussa harjannu kunnolla latauksesta huolimatta, akku oli ihan paskana. Kerta satasen vehje ei toimi, niin 18 euron harja toimii vielä huonommin. Halvalla ei nimittäin ainakaan hyvää saa.
On mulla yksi ollut mutta en kauaa käyttäny. Joutuu lataamaan enkä muutenkaan tykänny.
Meillä harjaa kaikki muut sähköhammasharjalla paitsi minä. Ostin lapsille just viime jouluna lahjaksi uudet OralB:n harjat ja kokeilin sit et millaista sellaisella on harjata.
En tykännyt yhtään; hellimmälläkin ohjelmalla oli sellainen olo että silmiä myöten koko pää tärisee ja hampaat putoaa oitis juurineen.
Kai tuo on tottumuskysymys, mutta vielä ei ole hammaslääkäri kehottanut vaihtamaan sähköhammasharjaan, ni mä menen perinteisellä.
Olen pessyt sähköhammasharjalla 90-luvulta asti.
Siihen loppui reikiintyminen, eikä hammaskiveäkään tarvitse enää poistella kuin kerran viidessä vuodessa, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköhammasharja menetti tehonsa vuodessa. Pesujälki on surkeaa ja laiskaa, meni maku. Ja oli vielä joku oralB-harja. Ei viitti käyttää satasia harjaan jonka teho häviää vuodessa.
Miksi ihmeessä ostaisin 18 euron hammasharjan, jos edes lähes satasen saman merkin harjan akku ei kestä vuotta kauempaa käytössä? Se ei siis lopussa harjannu kunnolla latauksesta huolimatta, akku oli ihan paskana. Kerta satasen vehje ei toimi, niin 18 euron harja toimii vielä huonommin. Halvalla ei nimittäin ainakaan hyvää saa.
Olisko käyttäjässä jotain vikaa?
Meillä toimi kylkiäisenä tullut sähköhammasharja jonka myyntiarvo oli joku 20 euroa, oikein mainiosti yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupeaa hampaat vihlomaan aina jos pesen sähköhammasharjalla useamman päivän. Vaikka miten yrittäisi olla painamatta, niin ilmeisesti se ärsyttää ikeniä ja hermoja, ja kohta on kamalat kivut. Eli siksi.
Sinulla on liian kova harja käytössä. Vaihda se pehmeään harjaan ja ota Sensodyne hammastahnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sähköharja kuluttaa hamapita. Sähköllä pestään vain aika ajoin
Mistä se hammas osaa erottaa sen, että hinkkaako sitä harja joka toimii sähköllä tai kauramoottorilla..?
Hammaslääkäri just sanoi lapsen koulukäynnillä, että kaikilla lapsilla ainakin pitäisi olla sähköhammasharjat. Puhdistaa niin paljon paremmin.
Manuaaliharja vain tilapäiseen käyttöön, esim matkoille.
Hirveää roskaamista. Tavallisia muovihammasharjojakin päätyy kaatopaikoille miljardeittain joka vuosi. Ja tosiaan noissa sähköhammasharjoissa ei tahdo akut kestää. Sitten on taas yksi elektroniikkajäte lisää. Ostan nykyään Prismasta puisia hammasharjoja.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin vaihtopäät 8 kpl maksavat 5 €. Siksi ostinkin lopulta sähköhammasharjan. Välillä ikenet eivät tykkää, vaan alkavat vetäytyä, jolloin pitää muistaa olla tarkempi, ettei pese miten sattuu. Ja on ihanaa, kun lopultakin saan ahtaatkin välit puhdistettua. :)
Ei ei ei ja vielä kerran ei!
Jos ikenesi vetäytyvät, sinä harjaat väärin ja painat aivan liian kovaa hampaiden ja ikenen rajaan.
Hampaiden välejä sähköhammasharjatkaan EIVÄT PESE. Hammasvälit pitää sinunkin langata tai puhdistaa tikulla tai pienellä hammasväliharjalla. Kokeilepa vaikka: pese hampaat ja kokeile langalla, mitä irtoaa. Nimittäin sieltä irtoaa kyllä vielä töhnää! Aivan jokaisella irtoaa.
"Säästän sähköä." Niin varmaan. Hampaasi ja luonto ei kiitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tahansa sähkölaitteen akku väsyy, jos se on koko ajan latauksessa. Tämä pätee yhtä hyvin kännyköihin, läppäreihin kuin sähköhammasharjoihinkin. Niiden akkua ei pitä ladata uudelleen täyteen joka käytön jälkeen, koska silloin akkut osaavat käyttää aina vain pienemmän osan akkutehosta. Ne pitää ainakin välillä käyttää tyhjiksi tai melkein tyhjiksi.
Eli sähköhammasharjaa ei panna laturiin joka käytön jälkeen, vaan ainoastaan kun sen akku on loppu.
Tällä metodilla meillä on ainakin kestänyt nelihenkisellä perheellä Oralin sähköhammasharja jo kymmenen vuotta, eikä ole mikään huippukallis malli, ihan normivehje.
Ei kai kukaan nykypäivänä enää pese hampaitaan? Muutamalla satasella saa uudet leegot.
Inhottaa se tärinä.