Harjataanko teillä hampaat vielä manuaalisella hammasharjalla? Ja jos, niin mikä on syy että sähköharjaa ei osteta?
Kommentit (75)
Multa löytyy sähköhammasharja ja yritän kyllä käyttää sitä välillä, mutta se on ihan älyttömän epämukavaa. Se tärinä tuntuu ihan kamalalta, joten yleensä se normihammasharja on käytössä. Onneksi ei silti ole reikiä, eikä hammaskiveä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköhammasharja menetti tehonsa vuodessa. Pesujälki on surkeaa ja laiskaa, meni maku. Ja oli vielä joku oralB-harja. Ei viitti käyttää satasia harjaan jonka teho häviää vuodessa.
Ostin perus oralb-harjan Tokmannilta ja maksoi 18e.
En ole ikinä saanut totuteltua itseäni siihen nenän kutinaan, kuulemma parissa viikossa tottuisi mutta se on mielestäni tosi inhottavaa. Sitä paitsi, viimeksi hammaslääkäri sanoi, että manuaalinen on aivan yhtä hyvä kuin sähköinen kunhan on oikea tekniikka.
Tavallisella euron-parin hammasharjalla harjaan. Vastikään olin hammaslääkärillä tarkastuksessa, ei ainuttakaan reikää eikä muutakaan korjattavaa.
Käytän sähköharjaa ja hammaskiveä paljon vähemmän kuin käsin harjaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ole luopunut sähköhammasharja status, koska käsipesu tuntuu paremmalta ja huolellisemmalta. Ja vaihtopäät on kalliita.
Minä säästän pesemällä hampaani sähköhammasharjalla sekä fluorihammastahnalla. Lankaan hampaita monta kertaa päivässä huolellisesti aterioiden jälkeen. Säästän silkkaa rahaa joka ikinen vuosi kun hampaille riittää hammastarkastus. Tilaan vaihtopäät eBaysta ja ne pesevät yhtä hyvin kuin merkilliset harjaspäät.
En mä osta muutakaan, mitä en tarvitse.
Ei ole varaa ostella kaikkea kallista. Saapa hampaat puhtaiksi tavallisellakin harjalla.
Sähköharja maksaa 20e ja vaihtopääpaketti 20e.
Matkustan paljon eikä aina sähköä ole saatavilla. Perinteinen hammasharja on myös hiljaisempi, teho riippuu vain itsestä, säästää sähköä ja menee pienempään tilaan. Lisäksi vanhan hammasharjan saa paremmin hyötykäyttöön.
On sitä ennenkin pärjätty ihan normaali hammasharjalla miks kaikki pitäis nykyään olla sähköllä toimivia.. laiskuus?
Meillä, kun on kahden aikuisen talous, kukin päättää itse millä hampaansa harjaa, ei siis ole mitään yhtenäistä linjaa miten "meillä" tehdään. Mulla on manuaaliharja koska tykkään siitä, mies siirtyi sähköiseen kun hänelle hammaslääkäri sitä suositteli.
Tavallisella harjaan. Yksi pieni reikä on kerran ollut. Muuten ei ongelmia hampaissa. Olen kokeillut sähköhammasharjalla, mutten kai osannut käyttää sitä, kun en saanut puhtaaksi.
Itseasiassa sähköharja ostettiin kun pikkuipana sellaista vinkui. Puoli vuotta myöhemmin sitä ei käyttänyt enää kukaan, kaikki tykkäs manuaalista enemmän.
En tykkää sähköhammasharjan äänestä, tärinästä, siitä miten se kutittaa nenää ja miltä se tuntuu herkässä suussa. Laite on jotenkin kömpelö mielestäni, vaikka harjani ei ole sieltä halvimmasta päästä.
En ole kokenut tarpeelliseksi, kun aina on ollut hampaat kunnossa vaikka tavallisella harjalla pesenkin.
Minulla on ollut elämäni aikana parikin sähköhammasharjaa ja niihin erilaisia harjauspäitä. Olen käyttänyt ohjeiden ja hammaslääkärin suosituksen mukaisesti. Se ei kuitenkaan ikinä ole vaikuttanut suuni terveyteen tai hampaideni ulkonäköön millään tavalla. Samalla lailla tulee hammaskiveä, jota käyn sitten poistattamassa. Jouduin lopullisesti luopumaan sähköhammasharjasta eroosion vuoksi. Kun eroosio paheni ja alkoi tehdä kuoppia hampaisiin, hammaslääkäri kielsi sähköhammasharjan käytön jatkamisen. Nykyään pesen hyvin pehmeällä manuaalisella harjalla. Sähköhammasharja ei sovi eroosiopotilaille.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää sähköhammasharjan äänestä, tärinästä, siitä miten se kutittaa nenää ja miltä se tuntuu herkässä suussa. Laite on jotenkin kömpelö mielestäni, vaikka harjani ei ole sieltä halvimmasta päästä.
Miksi se harja pitää nenäänkin tunkea?
Ei viitsi ostaa perheeseen kolmea konetta.
Käytän sähköhammasharjaa ja normaalia hammasharjaa. Pää asia että pesen aamulla ja illalla.