Harjataanko teillä hampaat vielä manuaalisella hammasharjalla? Ja jos, niin mikä on syy että sähköharjaa ei osteta?
Kommentit (75)
Sama täällä, luonnon ja sähkön säästäminen. Käytän puuvartista hammasharjaa ja ihan olen saanut purukalustoni sillä puhdistettua.
Ole luopunut sähköhammasharja status, koska käsipesu tuntuu paremmalta ja huolellisemmalta. Ja vaihtopäät on kalliita.
mulla on pieni vessa ja siellä pieni peilikaappi. sähköhammasharja ei mahtuisi piiloon mihinkään enkä halua pitää sitä esillä koko aikaa.
Kutittaa ikeniä, siksi normiharja.
Minuuhan ei laiteta sähköllä toimivia surisuttimia kuin toiseenpäähän. Eikä se ole yläpää.
Kuljetaanko teillä vielä jalan tai pyörällä tai jopa hevosrattain vai miksi ei ole ostettu autoa?
Sähköhammasharja ei ole mikään uusi keksintö. Olen käyttänyt sitä 30 vuotta. Jos joku ei halua sitä käyttää, kyseessä ei ole mikään 'vielä'.
Kuuluuko sähköhammasharjalla muuten harjata vai vain antaa koneen surrata hissukseen purukaluston reunasta reunaan?
Meillä mies ja lapset käyttää sähköhammasharjaa, itse käytän tavallista. Joskus ehkä puolen vuoden ajan kokeilin sähköharjaa mutta mielestäni tavallinen puhdistaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ole luopunut sähköhammasharja status, koska käsipesu tuntuu paremmalta ja huolellisemmalta. Ja vaihtopäät on kalliita.
Esim Pirkka-merkillä on noin 11e (4kpl) oral b-harjoihin sopivia vaihtopäitä. Myös Nurmon-merkkiset samaa hintaluokkaa (esim. Puuilo myy).
Tykkään enemmän sähköttömästä. Ei muuta syytä.
Lidlin vaihtopäät 8 kpl maksavat 5 €. Siksi ostinkin lopulta sähköhammasharjan. Välillä ikenet eivät tykkää, vaan alkavat vetäytyä, jolloin pitää muistaa olla tarkempi, ettei pese miten sattuu. Ja on ihanaa, kun lopultakin saan ahtaatkin välit puhdistettua. :)
Koska suurin osa "hammaslääkäriliitto suosittelee" tarkoittaa sitä, että joku on maksanut jollekin, että saa tuota termiä käyttää.
Mulla väheni hammaskivi merkittävästi, kun vaihdoin perinteisen harjan sähköhammasharjaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko sähköhammasharjalla muuten harjata vai vain antaa koneen surrata hissukseen purukaluston reunasta reunaan?
Jos kone tekee 48 000 sykäystä minuutissa, niin tuoko ne käsin tehdyt edestakaiset liikkeet jonkinlaisen ratkaisevan eron...?
Koska sähköhammasharja menetti tehonsa vuodessa. Pesujälki on surkeaa ja laiskaa, meni maku. Ja oli vielä joku oralB-harja. Ei viitti käyttää satasia harjaan jonka teho häviää vuodessa.
Meillä on kyllä sähköhammasharjat, mutta sen harjan suuhun tunkeminen aamulla klo 6 muuten nukkuvassa talossa tuntuu lähes väkivallalta, se ääni täyttää koko kallon ja tekee mieli vain paeta luolaan isoa pahaa maailmaa. Iltaisin jos pääsee iltahommille turhan myöhään niin sama olo. Välillä käytän iltaisin, ja lapset käyttävät mielellään.
Mulla on myös sähkö, mutta en käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kone tekee 48 000 sykäystä minuutissa, niin tuoko ne käsin tehdyt edestakaiset liikkeet jonkinlaisen ratkaisevan eron...?
Harjaa edestakaisin liikuttamalla menettää ison osan siitä sähköhammasharjan tehosta. Parhaan tuloksen saa sillä, että jokaisen hampaan jokaisella hampaan pinnalla pitää harjaa hellästi paikallaan hitaasti viiteen laskien.
Kokeilkaa sähköhammasharjan käyttäjät joskus tuota, jos harjaatte edestakaisin vispaamalla. Minä huomasin todella merkittävän eron.
Säästän luontoa ja sähköä.