Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä veti herneet nenään, kun mainitsin ettei hän vietä mielestäni tarpeeksi aikaa lapsensa kanssa

Vierailija
11.09.2018 |

Ollaan oltu yhdessä puoli vuotta. Mies on 9v lapsen yksinhuoltaja. Meillä oli riitaa muista aiheista, ja mies mielestäni ns ratsasti lapsellaan tässä asiassa ja viestitti minulle: "lapseni kysyi että jätätkö meidät niin kuin äitinsä jätti".

Juu, lapsi tulee parisuhteessa mukana, mutta pidin silti jotenkin ärsyttävänä sitä, että hän otti tämän lapsikortin esiin. Kun puitiin tätä riitaa, niin hän väittää ettei mitenkään aikonut käyttää sitä aseena ja lapsensa on todellakin tärkein. Kuitenkin hän on tähän asti jättänyt joka viikonloppu lapsensa joko eksän sukulaisille tai ystäville "hoitoon", ja tullut luokseni. Tämä on aiheuttanut jo jonkinlaisia ihmetteleviä ajatuksia päässäni, mutta toisaalta olen ajatellut että mitäs minä mistään tiedän. Mies tekee myös paljon töitä, joten lapsi on yksin kotona paljon.

Minulla ei ole lapsia, mutta voisin kuvitella että 9v lapsi valitsee normaalisti olla kotona ja isän/äidin/vanhempien kanssa yhdessä/jotain tekemässä, kuin olla aina jossain kylässä. Vai olenko aivan väärässä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia miehet ovat.

Minun miehelläni on kaksi lasta joka toinen vkl. Itse ihmettelen, miksi hän haluaa lapset luokseen. Hän nimittäin käskee nämä omaan huoneeseensa illaksi. Aamut nukkuu ja lapset ovat taas omassa huoneessaan. Iltapäivät viettää heidän kanssaan.

Jos minä olisin viikonloppuäiti, niin olisin lasten kanssa koko ajan. Miehet eivät...?

Onko sinulla sitä kokemuksellista vertailupohjaa miten sitä toimisit vastaavassa tilanteessa? :D 

Minä olen äitipuoli, joka suuresti ihmettelee miksi äiti vaatii lastaan tulemaan. Meillä on menossa sellainen kolmen teatteri, jossa jokainen vetää roolia kuka onnistuu välttelemään eniten toisiaan.

Olen itse ollut aikoinani vuoroviikkoäiti, jolloin lapsiviikkoina uhrasin oman elämäni lasten eteen. Halusin jutella ja olla lasteni kanssa mahdollisimman paljon, koska seuraavalla viikolla en heitä nähnyt.

Mitali tulee postissa.

Mitaleita pitää olla jaossa paljon, kun aika moni vuoroviikkoäiti tekee näin. Tekee lyhyttä työpäivää lapsiviikoilla ja enemmän töitä etäviikoilla.

Iseille ei tarvitse lähettään, kun he on kaikki kelvottomia isejä lapsilleen?

Aika moni isä on ”kelvoton”, mutta ei suinkaan kaikki.

Onneksi kuitenkin useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan kunnon miehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät perheensä kanssa laatuaikaa yhdessä. : )

Varmaan....

Vierailija
22/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia miehet ovat.

Minun miehelläni on kaksi lasta joka toinen vkl. Itse ihmettelen, miksi hän haluaa lapset luokseen. Hän nimittäin käskee nämä omaan huoneeseensa illaksi. Aamut nukkuu ja lapset ovat taas omassa huoneessaan. Iltapäivät viettää heidän kanssaan.

Jos minä olisin viikonloppuäiti, niin olisin lasten kanssa koko ajan. Miehet eivät...?

Eihän tuolla ole yhtään yksinhuoltaja äitiä joka jättää lapsensa milloin kellekin joka viikonloppu, eihän?

Tässä ei kysytty nyt sitä. Vaan sitä että onko muka lapselle hyväksi ollakylässä joka viikonloppu milloin missäkin.

Ap

Isän pitäisi sinusta omia lapsi kokonaan itselleen ja sitoa kodin seinien sisäpuolelle?  Eikä lapsella saisi olla tietoisuutta esim. äidin puolen suvusta? Tai oppia tuntemaan erilaisia aikuisia ja lapsia? Avain asemassa on kuitenkin se arki, jossa hänellä tulisi olla saatavilla oleva vanhempi ja rutiinit.

Sinusta lapsen ei tarvitse oppia tuntemaan isää oleenkaan, vaan tärkeämpää on suhde isän puoleisiin sukulaisiin? Tärkeintä on arki äidin kanssa, sillä ei ole väliä, että olisi arkea myös isän kanssa?

Luitko aloitusta vai huuteletko vain silkasta huutamisen ilosta? Ap mies on lapsen yksinhuoltaja, joka elää sitä arkea lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias on vielä pieni lapsi, joka tarvitsee paljon aikaa, huomiota ja rakkautta vanhemmiltaan. Jos lapsi työnnetään joka viikonloppu sukulaisille hoitoon, ei tarvitse suurtakaan päättelykykyä lapselta ymmärtää olevansa ei-toivottu henkilö. Karkeasti arvioituna en veisi lasta sukulaisille hoitoon useammin kuin 1krt/kk. Poikkeuksia tietenkin voi olla. Ilmeisesti lapsen äiti ei ole mukana kuvioissa, mikä on surullista, mutta lisää lapsen tarvetta entisestään kokea olevansa haluttu ja pidetty.

Koulu ja arki on yllättävän raskasta tuon ikäisille, ainakin omille lapsilleni, ja siksi vkl:t on niitä, jolloin rentoudutaan ja vietetään aikaa yhdessä ja kavereiden kanssa. Lapsella on oikeus rauhoittua arjesta kotona vanhemman kanssa. 

Itse suhtautuisin aika nuivasti mieheen, joka pompottelee lasta joka viikonloppu sukulaisille. Ensinnäkin se kertoo jotain miehen itsekkyydestä ja tunnekylmyydestä. En pitäisi miestä kovin viisaana ja kypsänä. Ainakin mies vaikuttaa sellaiselta, jota joutuu vielä paljon opettamaan vuorovaikutuksen saralla.

Jos olet aikeissa jatkaa miehen kanssa ja teillä on suhteellisen varma tulevaisuus, sanoisin, että alkakaa viettää viikonloppuja kaikki kolme yhdessä. Toisaalta isä ja lapsi tarvitsevat myös kahdenkeskisiä viikonloppuja ainakin aluksi. Jos olet epävarma tulevaisuudesta, kannattaa käydä jonkinlaista keskustelua siitä, miten lapsi vaikuttaa teidän suhteeseen ja että on mentävä lapsen ehdoilla. Totaali-yh:n asema on kurja, siitä ei pääse mihinkään, mutta ehkä pystytte järkevöittämään viikonloppuja ja löytää ratkaisuja yhdessä. Tsemppiä! 

Vierailija
24/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sikamiesprovo. Naisfantasisti on ahkera tänään. Taisivat kissat antaa nukkua hyvin uöllä.

Vierailija
25/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia miehet ovat.

Onko sinulla sitä kokemuksellista vertailupohjaa miten sitä toimisit vastaavassa tilanteessa? :D 

Minä olen äitipuoli, joka suuresti ihmettelee miksi äiti vaatii lastaan tulemaan. Meillä on menossa sellainen kolmen teatteri, jossa jokainen vetää roolia kuka onnistuu välttelemään eniten toisiaan.

Olen itse ollut aikoinani vuoroviikkoäiti, jolloin lapsiviikkoina uhrasin oman elämäni lasten eteen. Halusin jutella ja olla lasteni kanssa mahdollisimman paljon, koska seuraavalla viikolla en heitä nähnyt.

Mitali tulee postissa.

Mitaleita pitää olla jaossa paljon, kun aika moni vuoroviikkoäiti tekee näin. Tekee lyhyttä työpäivää lapsiviikoilla ja enemmän töitä etäviikoilla.

Iseille ei tarvitse lähettään, kun he on kaikki kelvottomia isejä lapsilleen?

Aika moni isä on ”kelvoton”, mutta ei suinkaan kaikki.

Onneksi kuitenkin useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan kunnon miehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät perheensä kanssa laatuaikaa yhdessä. : )

No kylläpäs tulee taas aivopieruja. Hyviä ja huonoja isiä ja äitejä on joka kulttuurissa ja maassa.

Vierailija
26/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotias on vielä pieni lapsi, joka tarvitsee paljon aikaa, huomiota ja rakkautta vanhemmiltaan. Jos lapsi työnnetään joka viikonloppu sukulaisille hoitoon, ei tarvitse suurtakaan päättelykykyä lapselta ymmärtää olevansa ei-toivottu henkilö. Karkeasti arvioituna en veisi lasta sukulaisille hoitoon useammin kuin 1krt/kk. Poikkeuksia tietenkin voi olla. Ilmeisesti lapsen äiti ei ole mukana kuvioissa, mikä on surullista, mutta lisää lapsen tarvetta entisestään kokea olevansa haluttu ja pidetty.

Koulu ja arki on yllättävän raskasta tuon ikäisille, ainakin omille lapsilleni, ja siksi vkl:t on niitä, jolloin rentoudutaan ja vietetään aikaa yhdessä ja kavereiden kanssa. Lapsella on oikeus rauhoittua arjesta kotona vanhemman kanssa. 

Itse suhtautuisin aika nuivasti mieheen, joka pompottelee lasta joka viikonloppu sukulaisille. Ensinnäkin se kertoo jotain miehen itsekkyydestä ja tunnekylmyydestä. En pitäisi miestä kovin viisaana ja kypsänä. Ainakin mies vaikuttaa sellaiselta, jota joutuu vielä paljon opettamaan vuorovaikutuksen saralla.

Jos olet aikeissa jatkaa miehen kanssa ja teillä on suhteellisen varma tulevaisuus, sanoisin, että alkakaa viettää viikonloppuja kaikki kolme yhdessä. Toisaalta isä ja lapsi tarvitsevat myös kahdenkeskisiä viikonloppuja ainakin aluksi. Jos olet epävarma tulevaisuudesta, kannattaa käydä jonkinlaista keskustelua siitä, miten lapsi vaikuttaa teidän suhteeseen ja että on mentävä lapsen ehdoilla. Totaali-yh:n asema on kurja, siitä ei pääse mihinkään, mutta ehkä pystytte järkevöittämään viikonloppuja ja löytää ratkaisuja yhdessä. Tsemppiä! 

Jep ja jep. Mielestäni lapsen kuuluu saada juurtua jonnekin ja edes yksi turvallinen, luotettu aikuinen olla ennemminkin kuin monta ihan ok:ta. Äitinsä on hänet jo periaatteessa hylännyt. Ei asu lähimainkaan

Ap

Vierailija
27/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina vaan ihmettelen, miksi ihmiset hankkii lapsia jos niiden kasvatus ei kiinnosta.

Viisi vuotta pistin hanttiin ja tein sen lapsen kun vaimo niin halusi. Kuusivuotta myöhemmin tuli ero, eikä sitä tunnesidettä vaan muodostunut vaimon omiessa lapsen itselleen. Vetosi aina, että mikä sinä olet sanomaan kun et lasta edes halunnut. Tein tyhmästi, mutta halusin antaa rakkaalle sen minkä hän halusi.

Miehelläni on takana vähän samanlaista tausta. Hän ei näe lasta vaan ex-vaimon ja sen kaiken paskan jota parisuhde oli ja tästä syystä välttelee lasta kaiken mahdollisen tavoin. 

Ja miksi sinä olet yhdessä tunnekylmän ääliön kanssa?

Vierailija
28/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia miehet ovat.

Eihän tuolla ole yhtään yksinhuoltaja äitiä joka jättää lapsensa milloin kellekin joka viikonloppu, eihän?

Tässä ei kysytty nyt sitä. Vaan sitä että onko muka lapselle hyväksi ollakylässä joka viikonloppu milloin missäkin.

Ap

Perheasioita hoitavien viranomaisten kanta tähän on, että vanhemmalla on oikeus järjestää lapsen hoito miten parhaaksi näkee. Isä on katsonut, että tuo menettely on lapsen paras niin ei siinä kenelläkään ole mitään sanottavaa.

Asia on näin, vaikka isä hoidattaisi kaikki viikonloput lapsensa joidenkin eri ihmisten luona. Olivat nämä sukua tai ei. Riittää, kun lapsesta on joku täysi-ikäinen vastuussa. Tämä on viranomaisten kanta vastaaviin tilanteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi