Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaarallisin maa missä olet ollu?

Vierailija
11.09.2018 |

?

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikon maaseutu.

Vaimo ei tajunnut yhtaan, etta olimme melkein pulassa.

Itse olen Pernosta joten  ei vakivallanuhka ollut uutta

Vierailija
42/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meksikon maaseutu.

Just näin.

Sellainen joka ei ole tottunut tai kokenut väkivaltaa, ei osaa havaita sen mahdollisuutta.

Ei ymmärretä että ihmishengellä ei välttämättä ole arvoa. Eikä sitä, että lyöminen voi oikeasti tappaa tai vammauttaa.

Kuvitellaan että kaikki rakastavat toisiaan. On kuitenkin olemassa yhteiskuntia, joissa pelkästään selviytyminen on paikallisillekin haasteellista. Ei sosiaaliturvaa ja mahdollisista rikoksista kiinni jääminen / rankaiseminen on epätodennäköistä. Siellä ei pikku sinisilmä turistin henki paljon maksa.

Tuurilla voi esim. Meksikossa ( turistialueiden ulkopuolella ) ilman ongelmia selvitä, mutta itse en kyllä ihan pikkurahalla sinne menisi. 

Ihmishenki ei merkitse suurimmalle osalle sivilisaatioista mitään, ainoastaan oma selviytyminen ja hyvinvointi. Lähimmäisen rakkaus ym. ovat silkkaa tuubaa, hyväuskoisuutta ja helvetin naiivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä, Indonesia, Venezuela, Intia. Tarkkana piti olla, mutta mitään ei sattunut.

Vierailija
44/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mali, jossa terroristihyökkäyksiä expateja kohtaan. Kävin YKn tukikohdassa security briefingissä saavuttuani.

Etelä-Afrikassa olen tehnyt viisi pitkää roadtripia yksinäni eikä mitään sattunut. Ekalla matkallani maahan minut tosin aseellisesti ryöstettiin keskellä päivää Pretoriassa.

Vierailija
45/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mexicossa ja Venezuelassa oli kuumottavinta. Mexicossa jäin keskelle katuammuskelua ja näin kun joku kuoli, Venezuelassa olin ilmeisesti joutua kidnapatuksi mutta paikallinen tuttavuus pelasti (ja haukkui minut jälkikäteen idiootiksi). Parikymppisenä sinisilmäisenä turistina reppureissasin vaihto-oppilasvuoden jälkeen yksinäni ympäri etelä-Amerikkaa, jälkikäteen olen ihmetellyt ettei mitään vakavampaa sattunut.

Vierailija
46/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Korea 2013. Se on ainoa maa missä piti miettiä oikeasti mitä tekee, vaikka kerrottiin koko aika mitä saa tehdä. Vaikka tiesi, että on hotellissa muutaman muun tiristin kanssa ja käytävillä kävely kielletty, niin sitä kieltoa oikeasti totteli. Ei tehny yhtään mieli poiketa reitiltä. Seo aivan käsittämätön paikka. Niin hieno maa ja sit sellasta menoa. Kaikki mitä näkee ei ole totta. Ihan teatteria koko maa. Kaikki ne paikat mihin oppaan kanssa meni, niin yhtäkkiä ihmisiä juhlimassa ja kun siirryttiin, niin nekin siirty tai muut odotti seuraavassa kohteessa. Autoja meni yhtäkkii et olis muka ruuhka. TOI kaikki on suunniteltu. 

Ravintolakokemus on mun elämän oudoin kokemus mikä liittyy ruokakulttuuriin. Meitä oli 20 hengen ryhmä eri maista ja iso ravintola. Kaikkiin tyhjiin  pöytiin alettiin kantaa ruokaa, kun ne huomas et meidän lautaset alkaa olla lähtövalmista kamaa. Ne niinku rupes kattaa muihin pöytiin "vieraita" varten ruokaa, että olis rafla buukattu täyteen. Eikä siis todellakaan tullu ketään. Se oli rekvisiittaa ja ne safkat roskikseen. 

Jos joku haluaa aikakoneella kulkea 50-luvulle, niin ei muuta kun hakemukset sisään ja odottakaa vuosi. Meillä meni 10kk kun tuli vastaus et WELCOME.

Vierailija
47/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mexicossa ja Venezuelassa oli kuumottavinta. Mexicossa jäin keskelle katuammuskelua ja näin kun joku kuoli, Venezuelassa olin ilmeisesti joutua kidnapatuksi mutta paikallinen tuttavuus pelasti (ja haukkui minut jälkikäteen idiootiksi). Parikymppisenä sinisilmäisenä turistina reppureissasin vaihto-oppilasvuoden jälkeen yksinäni ympäri etelä-Amerikkaa, jälkikäteen olen ihmetellyt ettei mitään vakavampaa sattunut.

Mexicossa ollu kanssa. En tosin nähnyt ammuskelua, mutta katugrillistä ku ostin tortillan ja burritoksen niin siinä kojun vieressä tolppaan noja ak-47 rynkky ja lippaassa LOS ZETAS. Tyli syötyä kartellin kojun safkoja siinä hiessä. 

Vierailija
48/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milwaukee Yhdysvalloissa ( paljon huume-ja jengirikollisuutta) tai sitten Bosnia. Olin Bosniassa aikana jolloin kaikkia miinoja ei ollut vielä puhdistettu pois. Piti pysyä tietyillä kävelyreiteillä luonnossa.

Juu, itsellänikin noin Bosnian Mostarissa v. 2004. Ei paljon tehnyt mieli puskapissalle. Paluumatkalla Kroatiaan oli raja laitettu jostain syystä kiinni eikä kuljettaakaan tiennyt, mistä päästään takaisin.

Vierailija
49/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ja Malmö. Todella tyytyväinen että selvisin sieltä ehjänä eikä autoakaan poltettu. 

Vierailija
50/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En ole varma mikä on ollut vaarallisin, mut joku näistä:

-Kambodza

-Filippiinit

-Indonesia

-Israel

-Kiina

Vierailija
51/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitto, Leningrad tarkemmin sanottuna. Isäni joutui rajalla kuulusteltavaksi, kun oli retkeillyt myös vähän omin päin. Olisi siis pitänyt pysyä visusti turistiryhmän ja oppaan kanssa koko reissun ajan. Silloin rajalla pelotti, isää ei uskottu, vaan epäilivät vakoojaksi. Äitini oli hädissään ja mummu itki, koko juna seisoi asemalla ja odotti isää. Vuosi oli -85, olin 5-vuotias.

Vierailija
52/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse usein Etelä-Afrikassa, ja kierrellyt autolla. Pari kaupunkia ollut sellaisia, että on tullut epämukavaolo ja paikat olleet aika kauheita. Mutta väkivaltaa en kokenut tai nähnyt. New yorkissa oli enemmän ongelmia.

Pahin paikka on mielestä kuitenin ollut Pohjois-Irlanti 1980- luvun lopussta aina1990- luvun puoliväliin asti. Varsinkin Belfast.

Vierailija
53/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Intia

- Kiina

- Indonesia

- Yhdysvallat

Mutta luojan kiitos mitään pahaa ei sattunut, Kiinassa tosin meinas kuumottaa kun poliisit nappasivat kadulta kuulusteluun...

Vierailija
54/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Syyria

Vierailija
55/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat. Oikeasti.

Vierailija
56/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikka ja siellä paikka nimeltä Soweto. Oltiin ihan reunamilla, itse alueelle ei ollut mitään asiaa.

Vierailija
57/225 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksikon maaseutu.

Just näin.

Sellainen joka ei ole tottunut tai kokenut väkivaltaa, ei osaa havaita sen mahdollisuutta.

Ei ymmärretä että ihmishengellä ei välttämättä ole arvoa. Eikä sitä, että lyöminen voi oikeasti tappaa tai vammauttaa.

Kuvitellaan että kaikki rakastavat toisiaan. On kuitenkin olemassa yhteiskuntia, joissa pelkästään selviytyminen on paikallisillekin haasteellista. Ei sosiaaliturvaa ja mahdollisista rikoksista kiinni jääminen / rankaiseminen on epätodennäköistä. Siellä ei pikku sinisilmä turistin henki paljon maksa.

Tuurilla voi esim. Meksikossa ( turistialueiden ulkopuolella ) ilman ongelmia selvitä, mutta itse en kyllä ihan pikkurahalla sinne menisi. 

Ihmishenki ei merkitse suurimmalle osalle sivilisaatioista mitään, ainoastaan oma selviytyminen ja hyvinvointi. Lähimmäisen rakkaus ym. ovat silkkaa tuubaa, hyväuskoisuutta ja helvetin naiivia.

No missähän päin meksikoa olette tällaista kokeneet? t. Meksikossa 10 vuotta asunut ja ikinä ollut ongelmia missään täällä.

Vierailija
58/225 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten tilastojen mukaan USA. En kyllä nähnyt, enkä kokenut mitään pelottavaa. Olin New Yorkissa ja paljon liikuttiin myös iltamyöhällä.

Vierailija
59/225 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usa? Tosin en oo koskaan pelännyt siellä enkä joutunut pelottavaan tilanteeseen. Enemmän pelkään suomessa.

Riippuu niin paljon missä seudulla olet ollut ja missä seurassa. Eksyt huonolle alueelle illalla yksin niin voi tulla itku.

Jaa. No ihan on tullut hengattua la:n pahamaineisimmassa kaupunginosassa jossa joku koditon pölli kaverini juuri maksetun ruoka-annoksen. Pelottiko? Ei kuule yhtään, nauratti. Ja mikä olis pahinta mitä mulle jenkeissä voisi käydä? Tulisin murhatuksi? Toi olis enemmänkin palvelus mulle sillä olen toivonut kuolemaa 14-vuotiaasta asti. Itse en henkeäni pois saa niin enemmän kuin mielelläni tulisin murhatuksi.

Vierailija
60/225 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat ehdottomasti. Poliisi voi tappaa mikä hetki hyvänsä mistä syystä tahansa ja laillisesti.

Höpö höpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän