Vaarallisin maa missä olet ollu?
Kommentit (225)
Filippiinit aikoinaan. Kun tulin sieltä pois siitä parin kuukauden päästä Fränti ja Vahanen joutuivat siellä panttivangeiksi. Ei siellä itse mitään vaaroja kyllä kohdannut :)
Irak tai Nicaragua. Työ on viennyt molempiin paikkoihin. Eipä ole hinkua mennä uudestaan.
Mexico, Tijuana. Hetken poikkesin San Diegosta 14 vuotta sitten. Kerjäläisiä ym heti, ahdistava paikka. Nyt maailman 5. vaarallisin kaupunki.
Venäjä, tai sitten yhdysvallat. - Kummaa, että kaksi niinkin erilasita valtaisaa valtiota yhdistyy mielkuvissani siihen, että ne ovat mielessäni kaikkein pelottavimmat valtiot, joissa olen käynyt ja jälkimmäisessä myös asunut ja elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, tai sitten yhdysvallat. - Kummaa, että kaksi niinkin erilasita valtaisaa valtiota yhdistyy mielkuvissani siihen, että ne ovat mielessäni kaikkein pelottavimmat valtiot, joissa olen käynyt ja jälkimmäisessä myös asunut ja elänyt.
Täsmennän vielä, että toisinaan mietin, että onko "hieman" hölmöä puhua sen Pohjois-Amerikan yhdysvallosita tai Venäjästä yhtenä maana. -Kumpainenkin on sellainen alue, että (melkein) kaikki ääripäät täyttyy. Melkein yhtä hölmöä olisi puhua Romaniasta, katsoen ja pitäen siellä vallistsevia oloja merkkinä siitä millaista kaikkialla Euroopassa on ja kuinka se on alueellisemmin yksistään oikea EU:n mallioppilas.
Egypti. Siinailla autotie katkaistu. Kasa autonrenkaita paloi roihuna. Kuului laukauksia.
Intia. Naisporukalle ei niin helppo. Kuukauden aikana useita ahdistavia tilanteita.
Etelä-Afrikka (ei turistikohde). Hotellilta muurien sisältä aseistetun autokuskin kanssa duuniin muurien sisälle.
Muuten ei pystynyt alueella liikkumaan. Joku Kapkaupungin turisti-resort on aivan oma maailmansa. Itse olin paikallisasutuksen keskellä suht. köyhällä alueella Midrandissa. Tuonne ei länsimaalaiset turistit ihan heti eksy.
Milwaukee Yhdysvalloissa ( paljon huume-ja jengirikollisuutta) tai sitten Bosnia. Olin Bosniassa aikana jolloin kaikkia miinoja ei ollut vielä puhdistettu pois. Piti pysyä tietyillä kävelyreiteillä luonnossa.
Ns. tilastollisesti vaarallisimpia maita ovat olleet Meksiko, Kolumbia, Paraguay ja Brasilia, mutta missään noissa ei koskaan ole käynyt mitään, vaikka olet oleskellut niissä yli 3 vuotta yhteensä, en ollut turistialueilla. En kokenut mitään uhkaavaa.
Sen sijaan ainoa mitä on koskaan matkoillani tapahtunut on, kun Belgiassa -joku-no-ei-sieltä-alunperin-kotoisin-ollut-nuori-mieshenkilö- kävi käsiksi keskellä kirkasta päivää vilkkaalla kadulla ja olimme vielä isommalla porukalla liikkeellä, en ollut yksin. Tuli jotain huutelemaan ihan aiheetta ja sitten kävi käsiksi. Aasiassa, Etelä-Amerikassa, Afrikassa tai muualla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, ja sitten noin lähellä kävi noin. Muutenkin esim. Brysselissä oli turvattomampi olo kuin missään noista lattarimaista, kun meininki oli sellaista että samanlaiset tyypit juoksivat kilpaa kadulla karkuun ravintoloiden henkilökuntaa tai muita joilta olivat juuri ryöstäneet jotain ja vähän sen jälkeen kävi sitten se pommijuttu lentokentällä ja metrossa.
Vierailija kirjoitti:
Olin Egyptissä juuri silloin lomalla helmikuussa 2012 kun arabikevät alkoi siellä näkyä todenteolla. Päivää ennen kotiinlähtöäni tankit vyöryivät Hurghadaan ja alkoivat levottomuudet. Se oli kohtuu vaarallisen oloista.
Elämyshän tuo oli
Neuvostoliitto, Yhdysvallat tai Egypti. En osaa sanoa mikä nyt olisi ollut noista vaarallisin.
Ukraina. Tulin ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi.
Pietarissa liikenne oli jotain järkyttävää, monta läheltäpiti -tilannetta oli.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa liikenne oli jotain järkyttävää, monta läheltäpiti -tilannetta oli.
Totta ja pahenee vaan Moskovaan mentäessä.
Ruotsissa oli kuumottavaa. Enää en usko Stubbin juttuja
Kumpikohan on vaarallisempi Viro vai Espanja?