Moppaatteko lattiat joka päivä?
Meillä on 8kk ikäinen vauva ja mies nalkuttaa, etten tee tarpeeksi kotitöitä. Hän sanoi, että "kaikki muut naiset moppaavat lattiat joka päivä". Miten on laita, moppaatteko te muut naiset teidän lattianne joka päivä?
Kommentit (47)
Rasittavan kuuloinen mies. Saa sinkkuna olon tuntumaan hyvältä vaihtoehdolta.
Hävettää tunnustaa (onneksi voin tehdä sen nimettömänä), että moppaan lattiat ainoastaan muutaman kerran vuodessa, Imuroinnin teen kerran viikossa ja pölyt pyyhin n. kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti! Laita se äijäs moppaamaan ne lattiat
Muija on sitä varten.
Mä en myöskään usko, että lattian kasteleminen joka päivä on hyvä asia.
nro 1
Ei se ole mikään naisten tehtävä. Meillä mopataan kerran viikossa ja harvoin se olen minä. Minä tykkään enemmänkin imuroinnista.
Voi luoja. Kysy siltä ukolta, että mikä fyysinen tai henkinen este hänellä on mopata. Ja ei, en todellakaan moppaa joka päivä. Jos joku ulisijamies käskisi mopata joka päivä, saisi sellainen säälittävä äijä lentää pihalle. En ole mikään kotiorja. Mistä te löydätte tuollaisia miehiä?!
En todellakaan. Pari kertaa kuussa moppaan, imuroin kyllä useammin. Lapsia ei ole, mutta en moppaisi päivittäin vaikka olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti! Laita se äijäs moppaamaan ne lattiat
Muija on sitä varten.
Teetkö sinä ne kuuluisat miesten työt eli tankkaat käyttämäsi auton kerran viikossa, pesetät parin viikon välein ja vaihdat palohälyttimiin paristot säännöllisesti eli muutaman vuoden välein?
Miehet ovat niin ahkeria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 8kk ikäinen vauva ja mies nalkuttaa, etten tee tarpeeksi kotitöitä. Hän sanoi, että "kaikki muut naiset moppaavat lattiat joka päivä". Miten on laita, moppaatteko te muut naiset teidän lattianne joka päivä?
Miehesi valehtelee. En tasan moppaa joka päivä, en edes kerran viikossa.
No ei Kukaan juuri moppaa joka päivä! Heräätys!! Ellet teurastamossa tai leipomossa asu:D
Eikös se ole vanha tuttu juttu, että esim. allergiat lisääntyvät liiallisen puhtauden myötä? Vanha kätilön ohje oli, että anna vauvan nuolla kengänpohjat kerran viikossa vai miten se nyt menikään. Itse imuroin ja pesen lattiat kerran viikossa, toisen kerran viikossa imuroin sottaisimmat paikat.
Se mies on lukenut liikaa sarjakuvia. Eihän kukaan enää moppaa vaan imuroi. Eikä mopilla lattia edes puhdistu. Moppi vaan levittää likaa, parhaassa tapauksessa kerää pölyä vähemmäksi.
Aika harvoin meillä mopataan lattiat, ei todellakaan kerran päivässä.
Tiskit kerran viikossa, imurointi joka toinen kuukausi, samoin vuodevaatteiden vaihto, moppaus kerran vuodessa (ehkä, joinain vuosina voi skipata, jos iskee laiskotus). Näkyvät villakoirat voi noukkia lattialta, kun alkavat laumautumaan. Oksennukset ja vastaavat siivotaan kuitenkin yleensä heti saman päivän aikana.
Tiedän ettei kukaan täällä päivittäin moppaakkaan, mutta alkoi ketuttamaan toi sen asenne kun koko riita alkoi siitä että en osannut kertoa mihin hänen piti automatkan aikana kääntyä kun koitin tyynnytellä vauvaa ennen itkukohtausta, jonka vuoksi en pystynyt keskittymään tiehen.
Siitä alkoi sitten ulina että olen mahdoton ihminen ja laiska ja mitä vielä muuta. Sitten kun häneltä kysyy että mitä hän oikein haluaa minun tekevän niin hän ei osaa edes vastata. Päivittäin en ala moppaamaan se nyt on päivänselvä asia ja aivan naurettava vaatimus, tiedän sen itsekkin. Eihän minulla edes riittäisi aika.
Ap
En moppaa lattioita joka päivä, moppaan tosi harvoin. Kerran kuukaudessa voi olla liioittelua. Vauvalle on hyvä, jos ei ole liian puhdasta, vastustuskyky kehittyy.