Pelkäätkö teinilaumoja?
Mä pelkään aika paljon sellaisia 13-18-vuotiaita. Vaihdan mieluummin toiselle puolen katua kuin kävelen heidän ohitseen. Erityisesti kauppakeskuksessa norkoilevat teinilaumat ahdistavat.
Kommentit (31)
En todellakaan. Miksi ihmeessä pelkäisin?
En, täällä pienellä paikkakunnalla melkein kaikki on tuttuja ja todennäköisesti ainakin joku porukkaan kuuluva on meidän teinien kavereita ja tuntee minut.
Kyllä, mutta myös pieniä lapsia. Huutelevat ja ovat todella inhottavia yleensä muutenkin ja tuijottavat. Olen teini itsekin ja eskarista asti kiusattu, sillä on varmasti osuutta asiaan.
Kyllä. Jos esim kaupan edustalla on teinilauma, jätän menemättä, tai menen toiseen kauppaan, ellei kauppaan pääse toisesta ovesta.
Jos näen kauempana tulevan teinilauman, ja ehdin mennä toista kautta, todellakin menen toista kautta.
jne.
Olen itse teinin äiti, mutta omakin teinini välttelee teinilaumoja eikä viihdy niissä. Ja minä olen myös inhonnut teinilaumoja jo sillon kun olin itse teini. Ei voi mitään, kammottaa.
Pelkään. Laumoissa kulkevat teinit ovat laumahenkisiä eläimiä.
En pelkää, mutta kierrän heidät silti kaukaa. En kestä sitä myötähäpeää, joka heidän käytös aiheuttaa.
Pelkään teinityttöjä, ei mitään järkeä.
M32
En, mutta täällä pienessä kaupungissa ne on ihan suomalaisia ja ryöstöt ym erittäin harvinaisia. Jossain muualla pelkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään teinityttöjä, ei mitään järkeä.
M32
Kyllä niitä pelkää moni muukin, joten pakko siinä joku järki on olla.
Eilen näin kun yksi mies polki edessä ja kolmen teinitytön lauma tuli takana, kuvittelin että mies oli varmaan kauhuissaan kun joutui ajamaan edellä, vaikkei ne tytöt edes kiinnittäneet mieheen huomiota ja kohta kurvasivatkin parvena ohi.
Mutta mies varmaan ajatteli kokoajan koska ne alkavat hänelle nauramaan, ajotyyli oli sellanen.
Samaan kauppaan suunnistivat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta täällä pienessä kaupungissa ne on ihan suomalaisia ja ryöstöt ym erittäin harvinaisia. Jossain muualla pelkäisin.
Ei tässä kukaan mitään ryöstöjä pelkää, vaan teinien idioottimaista käytöstä isossa sakissa, esim huutelua ja naureskelua, ja nyt kun omistavat vielä älylaitteita, ei tiedä mitä saavat päähänsä kuvata. En halua löytää itseäni tubesta teiniräkätys videon taustalla.
En pelkää, mutta jos näen niiden rikkovan jotain tai roskaavan, niin ärsyttää niin paljon, että on pakko komentaa niitä. M40
En pelkää, mutta ovat jumalattoman rasittavia kun eivät osaa keskustella huutamatta ja kiljumatta.
Hirrrveesti ne seuraa ja nauraa ei kiva
Asutaan pienellä paikkakunnalla, joten jos jossain edes teinejä on laumaksi asti, tunnen heidät ja usean vanhemmatkin.
Olen teinien vanhempi itsekin, ja lapsieni kaverit ovat ihan kivoja nuoria. Lasteni urheilujoukkueen huoltajana ja seuran tapahtumissa talkoilevana tulevat tutuiksi.
Tiedän kyllä, että tämä on onnekas tilanne ja asuimme aiemmin isossa kaupungissa. Silloin, ja lasten ollessa pieniä, olisin voinut vastata tähän toisin.
En pelkää. Olen tottunut nuoriin. Itselläni kaksi aikuista lasta ja olen 45-vuotias.
En pelkää, mutta en myöskään pidä. Yksittäin tai kaksittain teinit voivat olla hyvinkin kivoja, mutta laumassa äo laskee todella alhaiseksi, tekevät helposti erilaisia tyhmyyksiä ja pitävät kovaa meteliä, roskaavat ym. häiriökäyttäytymistä. Teinit ovat kuitenkin sen verran epävarmoja, että vaikka kaikki eivät olisikaan halukkaita riehumaan, niin menevät kuitenkin lauman mukana.
Pelkään enemmänkin vanhuksia, lihavia ja maansa myyneen näköisiä ihmisiä. Jos on itsellä jo mieli maassa tai neutraali olo, hauraiden ja apeiden ihmisten näkeminen ei ainakaan auta tai voi joskus jopa laskea omaa hyvää mielialaa.
En silti halveksu noita ihmisiä, vaan uskon tasapainon kaikessa olevan tärkeää.
Teineistä taas saan enimmäkseen energiaa.
Aloin pelätä poikalaumoja sen jälkeen kun päädyin youtube-videoon ihan tavallisen kauppareissun aikana. En kerro tarkkoja yksityiskohtia, sillä siitä tuli valitettavasti viraalihitti. Viime kesänä lenkkeillessäni ohi ajellut teinipoikalauma alkoi huoritella.
Jotain yhteiskunnassa on pahasti vialla kun varsinkin pojat ovat ihan älyttömiä.
En pelkää, mutta kierrän kauempaa. Varsinkin jos näen, että kyseessä on teinityttöjen lauma. Sellaiset yläasteikäiset tyttöporukat ovat monesti räkättäneet ja huudelleet törkeyksiä perääni, vaikka olen lähes kolmekymppinen nainen. Olen myös olemukseltani ja ulkonäöltäni täysin tavallinen, eli en tajua, miksi edes herätän heissä huomiota. Poikaporukat taas jättävät aina rauhaan.
En pelkää. EIhän ne yleensä vaarallisia ole. Kierrän kaukaa, koska ovat meluisia ja ärsyttäviä.