Rumat hiukset ja ruma naama
Olen 25-vuotias nainen ja ongelmani (muun muuassa) ovat liukkaat, kankeat, ohuet ja hauraat hiukseni, jotka vielä rasvoittuvatkin nopeasti. Joka päivä saan kerätä hiuksia lavuaarista, tukkatuppoja suihkukaivosta ja kärsiä ylipäätänsäkin huonosta hiuspäivästä aina, sillä en osaa asianmukaisesti hoitaa tukkaani (jos on ylipäätään hoidettavissa).
Laaduttomien hiusteni lisäksi pärstäni on kuin moottorisahalla veistetyt eli toisin sanoen en ole viehättävä, ja rumat hiukseni vain lisäävät tähän vaikutelmaan. Kasvoni ovat pitkät ja pyöreät, silmäni tappimaiset, poskeni täynnä aknearpia ja hampaani isot sekä sojottavat. Tämän kaiken kruunaa tietysti eloton rasvamoppini jota en osaa elvyttää, sillä kauneudenhoito ei ole kaltaisiani varten.
Mitä siis kannattaisi tehdä että huonot hiukseni olisivat edes hieman siedettävällä tasolla? Hiusmalleja, leikkauksia, ihmetuotteita? Lisätietona mainittakoon etten enää jaksaisi suoltaa hirveästi rahaa tai vaivaa tähän probleemaan, sillä se ei tule ulkonäkööni loppujen lopuksi positiivisesti vaikuttamaan.
tl;dr Olen ruma ja hiukseni vielä rumemmat. Mitä on tehtävissä?
Kommentit (5)
Kauniit vaatteet, rumat ne on kun vaatteilla koreilee. Muista kerätä rahaa sillä ruma ei saa mitään ilmaiseksi. Itselläni on hyvät säästöt ja näillä saan mitä haluan.
Otan osaa ap. Olen 20 vuotta vanhempi mutta minulla on lasihiukset. Eli eivät kastu millään, sitten kun kastuvat eivät kuiva millään. Sojottavat sinne minne haluavat mutta ei siihen suuntaan mihin itse haluan. Kaukaa voi näyttää että minulla on paksut hiukset, mutta läheltä huomaa että näin ei ole. Minulla on paljon hyvin ohuita hiuksia eli suomeksi liruletti. Jakaus on keskellä päätä. Hiukset eivät taivu mihinkään ilman purkillista tököttejä eli pitäisin toista kampausta tms. Voi olla etteivät taivu sittenkään. Yön jälkeen hiukset eivät asetu kuin kastelemalla ne täysin eli hiukset on pestävä päivittäin vaikka se kuluttaa niitä entisestään. Ponkkarilla hiukset eivät tahdo pysyä liukkautensa takia tai ponnari lähtee valumaan.
MItä tulee kasvoihin niin olen hyvin vaalea mutta punakka. Kaikki tuntemukset näkyy kasvoista. Lisäksi ihoni on ohut ja hauras ja siihen on tullut ohuita ryppyjä. Meikki ei pysy mitenkään, lisäksi en voi juuri käyttää meikkiä koska näytän transulta vaalean hipiäni ja hieman miesmäisten kasvojeni takia. Ihoni on niin vaalea ettei sopivaa meikkivoidetta tahdo löytyä. Lisäksi jostain syystä meikit aiheuttavat näppyjä ihoon jotka sitten korostuvat kauaksi vaaleasta ihostani, niitä ei saa oikein peittoonkaan kun peitevoiteet ei pysy paikoillaan tai ovat tummempia kuin ihoni. Lisäksi minulla on ihme pallo-palli-naama, jossa silmät lähekkäin, nenä isohko ja posket pyöreät ja kuten sanoin hieman maskuliiniset. Yritäppä tässä sitten olla 'seksikäs ja naisellinen'. Epätoivoista ollut läpielämän.
Tsempit ap:lle!
Kirveellä veistetyt mutta pyöreät kasvot? Avaa vähän, mun mielikuvassa "kirveellä veistetty" tarkoittaa kulmia.
Korosta niiden kasvojen persoonallisuutta? Älä yritäkään olla "massa- tai missikaunis vaan persoonallinen. Hampaat saa sitäpaitsi sojottaa, ne lisää viehätystä kun ovat hoidetut.
Tukkaan tarvitset hyvän kampaajan eli mallin.
Avainsana on muoto.
...Jos tukkasi lähtee tukkoina, onko kilpirauhas- ja varastorautaarvot (ferritiini) tsekattu. Itsellä lähti tukka ihan 2/3 mutta rautatankkaus on auttanut. Moni kilpirauhaspotilas sanoo hiuslaadun muuttuneen rautatankkauksen myötä.
Otsikon perusteella ajattelin vihdoin saaneeni henkilökohtaisen viestin palstalla.
Tsemppii.