Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, tyyppi 2

Vierailija
11.09.2018 |

Kertoisitteko kokemuksista tämän sairauden kanssa. Millaista elämä on nyt ja millaisten oireiden takia menitte alun perin lääkäriin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/3 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin keskustelun haun kautta. Kokemukset kiinnostaisivat minuakin, koska tätä on alettu pohtia kohdallani.

Minulla on ollut varhaisesta teini-iästä alkaen useita masennusjaksoja, en osaa edes laskea, kuinka monta. Hypomanioita on vaikea tunnistaa jälkikäteen, koska ne ovat sen verran lieviä. Lisäksi luonteeni ja mielenkiinnon kohteeni ovat olleet sellasisia, että ne ovat tavallaan piilottaneet hypomaaniset vaiheet hyvin noin, etteivät muut ole ihmetelleet mielialamuutoksia.

Erikoista tässä on mielestäni se, etten ole oikein samastunut lukemiini juttuihin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Tämä johtunee siitä, että ne kertovat jotakuinkin poikkeuksetta 1-tyypistä. Minulla ei ole ollut elämässäni mitään rajuja vauhtikausia. Olin nuorenkin ns. kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan ns. " normaali ihminen" ( sellaista ei ole), jolla talvet ovat passiivisia masennuskausia ja kesät maanisia suoritus vaiheita,

Ns. sairailla nämä kausisyklit ovat tiheämmin, kesiä talvella ja horroksia kesällä. Tästä vauhdinjaosta tulee sitten sekava olo.