Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväni meni pilalle käytyäni passikuvauksessa

Vierailija
10.09.2018 |

Ainoa lohtuni oli se seikka, että kuvaajan mukaan kaikki kuvattavansa ovat olleet tyytymättömiä passikuvaansa:D

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että tyttären ystävällä ON täydellinen passikuva. En siis ole nähnyt. Voi olla urbaani legenda.

Vierailija
22/65 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn otattamassa uudet. Voi olla kolmet kuvat, eri vaatteilla, eri päivinä. Valitsee niistä parhaan, vähän voi maksaa että Itseluottamus säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa lohtuni oli se seikka, että kuvaajan mukaan kaikki kuvattavansa ovat olleet tyytymättömiä passikuvaansa:D

Mahtaa olla surkea kuvaaja.

Vierailija
24/65 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ketään valokuvaajaa selittämään mistä tämä johtuu, täytyy olla jostain kuvaustekniikasta kiinni tämä?

Vierailija
25/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma passikuvani on kuin jenkkijen pidätyskuvista, luonnossa oon vähän paremman näköinen.

Vierailija
26/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli automaatit jolla sai muutamalla markalla toimivat kuvat.

Vierailija
27/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, mitä järkeä on kuvalla passissa?

Nimittäin ihminen voi muuttaa samantein kuvan oton jälkeen itsensä aivan toisen näköiseksi esimerkiksi silmiensä värin voi muuttaa piilareilla, hiukset voi leikata tai pidentää, permanentata (= muuten nykyisin muotia naisten hiuksissa kiharat), hiukset voi värjätä aivan toisen väriksiksi kuin mitä passikuvassa.  Lisäksi naamaansa voi tietättää muutoksia plastikakirurgilla tai kauneushoitoklinikalla botoxia naamataulun eri kohtiin esim. huuliin täydennystä tms. 

Toisaalta me vanhenemme joka päivä, ja luonnostaan se näkyy naamassa kuin naamassa ja etenkin ikääntyneiden rypyt ja vekit naamassa senkun lisääntynevät tai sitten naamakin voi laihtua ja lihoa esim. kaksoisleuka saattaa ilmaantua jo pikaisenkin hyvinsyömisen ja liikkumattomuuden tai jonkin lääkityksen esim. kortisoni-kuurin aikana (="kuunaama") ja pahinta, mitä voi käydä on kasvohermohalvaus, joka ei korjaannukaan.

Noniin, ja siinähän sitten tullissa rajoilla virkailijat ja pollarit toljottavatten valokuvaa passissa, ja etsivät oikeaa henkilöä, jos aihetta ilmaantuu!

Terkuin: Aloittaja

Voi kuule, ihmiset tunnistaa toisiaan vielä 30 vuodenkin jälkeen. Kyllä ne kasvonpiirteet vaan on ja pysyy, jos ei leikellä.

Vierailija
28/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai loistavan passikuvan poliisin aulassa olevalla automaatilla muutama vuosi sitten. Ja oli halpa ja kätevä. Itse kävin vuosia sitten jossain pikakuvassa, ihan hyvä tuli. Sai olla etutukka paikoillaan otsalla. Ei parhaimpia minusta otettuja kuvia, mutta ihan kunnollinen.

Se 'ei ihan haudanvakava' ilme on paras, suosittelen samaa. Posket eivät losahda liian alas eivätkä suun kulmat osoita alaspäin (suomalainen piirre kuulemma, valitettavasti monella, jos ottaa oikein vakavan tylsän ilmeen).

Vierailija
29/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli ennen vanhaan aivan hirveitä passikuvia. Mutta nyt viimeisimmästä tuli ihan hyvä - tai siis ainakin ihan itseni näköinen - mikään kaunotarhan en ole.  Jaa miten se onnistui? Tyra Banksin Smize-oppien avulla. Suomeksi sanottuna pientä pilkettä silmäkulmassa, niin ei näytä ihan niin vakavalta, vaikka suu aika neutraalissa asennossa onkin. 

Vierailija
30/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kans vähän aikaa sitten passikuvassa masentamassa itseni. Olin vielä jossain nelikymppiskriisissä ja muutenkin jotenkin maissa oman elämäni kanssa. Käytin paljon aikaa meikkaamiseen, hiukset laitoin ojennukseen ja peilikuvassa näytin paremmalta kuin normaalissa arkilookissani.

Istuin sitte tuoliin kuvattavaksi: pidin ryhdin suorassa, pään ihan normaalisti pystyssä ja yritin pitää rennon, mutta totisen ilmeen. Kuvaaja ensalkuun ohjeisti mua laskemaan leukaa alemmas ja nojautumaan tuolissa eteenpäin.

Lopputulos oli sitten sellainen sarjamurhaajan pidätyskuvan näköinen ilmestys: eteenpäin nojaava kiiluvanaamainen, hullunkiilto silmissä poseeraava vanha akka, jolla ei näyttänyt olevan minkäänlaista väriä elottoman näköisissä kasvoissaan ja naaman värittömyys korostui vielä kun hiukset näytti pari astetta tummemilta. Kaiken lisäksi mun piti valita niistä monesta samanlaisista otoksista parhaiten itseäni muistuttava ja katsella niitä kauheuksia isolta tietokoneen ruudulta, jossa näkyi jokainen naaman ihohuokonen.

Nyt osaan jo nauraa koko tapahtumalle, mutta silloin meinasi päästä itku.

Kiitos tästä, nauroin niin että tuli vedet silmistä. Ja vain siksi, että olin tulossa kirjoittamaan saman suuntaisen tarinan.  Passikuvani on traumatisoiva, aivan kuin jonkun väsyneen sekakäyttäjän pidätyskuva.  

Vierailija
31/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ketään valokuvaajaa selittämään mistä tämä johtuu, täytyy olla jostain kuvaustekniikasta kiinni tämä?

Se on ihan siitä kiinni, että kasvoihin ei saa jäädä varjoisia alueita (maksisalama käytössä ja rasva kiiltää), leuka pitää olla alhaalla jotta leukalinja näkyy terävänä (kaksoisleuka näkyy hyvin ja leuan painaminen alas tuo sen eteenpäin nojaavan aggressiivisen fiiliksen). Lisäksi hymyily kielletty joten sarjamu**haajafiilis taattu.

Kuvaamot pelkäävät kuollakseen noita bumerangina takaisin tulevia, koska siinä menee maine ja työaikaa hukkaan. Uskottelevat mielummin asiakkaille, että pitää näyttää möröltä jotta kuva menee läpi.

Oikeasti se seula ei ole noin tiukka, mutta kun aina on niitä jotka kokeilevat rajoja niin ohjeet on laadittu heidän mukaansa.

Vierailija
32/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloittajan fiilis on niin tuttua. Hämmästyttävä asia kyllä, sitten kun passia uusittaessa viiden vuoden kuluttua katsoo sitä vanhaa passikuvaa, se näyttää oikein hyvältä. Peilikuvaankin verrattuna, saati sitten uuteen passikuvaan.

Kauneus on katoavaista, ja rumuus sen kuin lisääntyy.

Vierailija
33/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aloittajan fiilis on niin tuttua. Hämmästyttävä asia kyllä, sitten kun passia uusittaessa viiden vuoden kuluttua katsoo sitä vanhaa passikuvaa, se näyttää oikein hyvältä. Peilikuvaankin verrattuna, saati sitten uuteen passikuvaan.

Kauneus on katoavaista, ja rumuus sen kuin lisääntyy.

Sama juttu, se ed passikuva alkaa näyttää hyvältä, ku uus pitää ottaa. Mutta eihän 5 vuodessa vanhene, eihän??

Vierailija
34/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju osui hyvään saumaan, yritän nimittäin kerätä rohkeutta sähköisiin passikuviin :D Parasta käydä kuvaajalla silloin kun on ns. hyvä päivä niin ei masennu lopputuloksesta (= suohirviön ja kirvesmurhaajan risteytys..). Näytän mielestäni ihan ihmismäiseltä oikeassa elämässä, mutta passikuvat ovat aina olleet tästä eri mieltä. Lohdullista tietää etteivät muutkaan näytä cindycrawfordeilta omissa fotoissaan.

Vierailija
35/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kans vähän aikaa sitten passikuvassa masentamassa itseni. Olin vielä jossain nelikymppiskriisissä ja muutenkin jotenkin maissa oman elämäni kanssa. Käytin paljon aikaa meikkaamiseen, hiukset laitoin ojennukseen ja peilikuvassa näytin paremmalta kuin normaalissa arkilookissani.

Istuin sitte tuoliin kuvattavaksi: pidin ryhdin suorassa, pään ihan normaalisti pystyssä ja yritin pitää rennon, mutta totisen ilmeen. Kuvaaja ensalkuun ohjeisti mua laskemaan leukaa alemmas ja nojautumaan tuolissa eteenpäin.

Lopputulos oli sitten sellainen sarjamurhaajan pidätyskuvan näköinen ilmestys: eteenpäin nojaava kiiluvanaamainen, hullunkiilto silmissä poseeraava vanha akka, jolla ei näyttänyt olevan minkäänlaista väriä elottoman näköisissä kasvoissaan ja naaman värittömyys korostui vielä kun hiukset näytti pari astetta tummemilta. Kaiken lisäksi mun piti valita niistä monesta samanlaisista otoksista parhaiten itseäni muistuttava ja katsella niitä kauheuksia isolta tietokoneen ruudulta, jossa näkyi jokainen naaman ihohuokonen.

Nyt osaan jo nauraa koko tapahtumalle, mutta silloin meinasi päästä itku.

Kiitos tästä, nauroin niin että tuli vedet silmistä. Ja vain siksi, että olin tulossa kirjoittamaan saman suuntaisen tarinan.  Passikuvani on traumatisoiva, aivan kuin jonkun väsyneen sekakäyttäjän pidätyskuva.  

Helpottaa vähän kun kuulee että muillakin samanlaisia otoksia.

Vierailija
36/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ettei näytä itseltään passikuvassa? Passia hakiessa virkailijakin katsoi lasta pitkään, ja ihmetteli että onko sama lapsi kyseessä.

Vierailija
37/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö jos muutat ulkonäköäsi niin paljon ettei kuvasta tunnista, niin sitten sun täytyy käydä uudessa kuvassa ja hankkia uusi passi. Tietenkin.

Kannattaisi sanoa siellä passikuvaamossa kuvaajalle, että haluaa uuden kuvan, jos ei ekaan ole tyytyväinen. Eihän se ole kuin räpsiä, kun kuvataan digikameralla. Sun ei tarvii maksaa sitä kuvaa, jos et ole tyytyväinen, vaan voit mennä muualle.

En uskaltanut tuota tehdä, jäi harmittamaan. Ajattelin, että kuvaaja pitää minua idioottina. Nyt on sitten se kamala kuva monta vuotta taas.

Vierailija
38/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että et mielestäsi näytä itseltäsi passikuvassasi, johtuu osin siitä, että peilistä näet peilikuvasi, ja passikuvassa kuvasi oikein päin. Ihmisten kasvot eivät ole aivan symmetriset, mikä aiheuttaa pienen outouden tunteen. Passikuvassa et myöskään poseeraa, ja kun kuva on otettu kauempaa kuin esim. selfiet, kasvojen mittasuhteet näyttävät erilaisilta. Ja olet kuvassa myös vakavana.

Vierailija
39/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö jos muutat ulkonäköäsi niin paljon ettei kuvasta tunnista, niin sitten sun täytyy käydä uudessa kuvassa ja hankkia uusi passi. Tietenkin.

Kannattaisi sanoa siellä passikuvaamossa kuvaajalle, että haluaa uuden kuvan, jos ei ekaan ole tyytyväinen. Eihän se ole kuin räpsiä, kun kuvataan digikameralla. Sun ei tarvii maksaa sitä kuvaa, jos et ole tyytyväinen, vaan voit mennä muualle.

En uskaltanut tuota tehdä, jäi harmittamaan. Ajattelin, että kuvaaja pitää minua idioottina. Nyt on sitten se kamala kuva monta vuotta taas.

Minä uskalsin, ja kuvaajapoika sanoi ettei se ole hänen vikansa että näytän siltä😁

Vierailija
40/65 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, mun uusin passikuva on hirveä. Pääni näyttää laatikolta, silmät niinkun jollain silakalla ja toinen kulmakarva joku 15cm ylempänä kun toinen :D Hitto että masennuin siitä. Luulin että oon ihan nätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän