Miltä korkeakoulualoilta työllistyy hyvin ja hyvä palkkaus? Pl. lääkärit.
Uusi ammatti pitäisi löytää, ikää 32v. Lääketiede ei sovi, luonnontieteet eivät ole vahvinta osaamistani.
Kommentit (20)
AMK-bioanalytiikka! Palkkaus melko hyvä, ei huippu. Mutta työllisyys hyvä, tosin vuorotyötä (kai?) paljon tarjolla.
Valmistuin äikän ja S2:n (suomi toisena ja vieraana kielenä) opettajaksi hieman yli vuosi sitten. Palkka on vähän paikasta riippuen ollut 3100 - 3750 e/kk. Melko varma työllistyminen ja mukavaa sisätyötä.
Mä valmistuin viime jouluna tuotantotalouden insinööriksi ja nyt nettotulot kuussa noin 3000-3300€.
8h/pvä
40h/vko
Raksalla esimiehenä.
Sairaanhoitajat työllistyvät varmaan parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
AMK-bioanalytiikka! Palkkaus melko hyvä, ei huippu. Mutta työllisyys hyvä, tosin vuorotyötä (kai?) paljon tarjolla.
Oho, ei taidakkaan sopia jos luonnontieteet ei napostele!
Vierailija kirjoitti:
Pääset johonkin sairaalaan jossa saat 2450€/kk. Jee.
Vierailija kirjoitti:
Uusi ammatti pitäisi löytää, ikää 32v. Lääketiede ei sovi, luonnontieteet eivät ole vahvinta osaamistani.
Mitä noin fiksu ihminen tekee vauva.fi- palstalla?
Erityisopettajilla on kysyntää. Erityisopetus tulee lakisääteiseksi myös lukioissa vuoden päästä. Jo nyt erityisopettajia on liian vähän.
Metalliala vai mikä se oli. En tiedä miten korkea koulutus.
Sosiaalityö. 100% työllisyys palkka 3000-3700/kk..
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat työllistyvät varmaan parhaiten.
Mites se hyvä palkka? :D
Lisäksi hoitotyö on vuorotyötä, joka lopulta sopii aika harvalle. Päivätöihin haluaa melkein kaikki, ainakin kun on vähintään pari työvuotta alla. Mä olen ainakin aivan kyllästynyt kolmivuoroon. Rytmi sekaisin ja koko ajan väsyttää, tai ei väsytä just silloin kun pitäisi. Ei sosiaalista elämää.
Jos en saa pikkuhiljaa päivätyötä, lähden uudelleenkouluttautumaan. Joko puheterapeutiksi, sosiaalityöntekijäksi tai psykologiksi. Tai siis haen ja yritän kaikkeni. Noilla ainakin on palkat jo alussa siinä 3000e kieppeillä ja ei tarvitse työskennellä öisin ja harvemmin viikonloppuisinkaan.
Olisinpa tajunnut jo lukiosta päästyäni hakea suoraan yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityö. 100% työllisyys palkka 3000-3700/kk..
Sossun palkka on paremminkin haarukassa 2900-3300. 3500 ja siitä yli on jo johtavan sossun palkkoja. Tosin tutkinnolla voi hakea muihin töihin, jolloin periaatteessa vain taivas on rajana.
Ihan hyviä ehdotuksia!
Vuorotyö ei tosiaan sovi, joten hoitoala on poissuljettu. Psykologiaa olen harkinnutkin.
Ap
Opettaja sellaiselta alalta joka kiinnostaa?
AMK ohjelmointi -> koodari? Koodaus ei nyt vaadi muuta kuin loogista ajattelua... Jos haluaa hyväksi, niin sitten pitää jo olla hieman kunnostusta alaan ja tahtoa jatkuvasti kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustiede
Jos ei vuorotyö käy, niin ei varmaan tämäkään.
Mikä nyt on kenellikin hyvä palkka.. Itse työskentelen suurkeittiössä ja mulle tosi hyvä palkka olisi jo joku 2300e/kk. Nyt saan 1900e/kk brutto. Ja töitä saa tuon eteen tehdä selkä vääränä meluisassa kyökissä kokopäiväisesti.
Veikkaan että useimmilla korkeakoulualalla jo lähtöpalkat ovat paremmat... ainakin yksi kaverini sai jo harjoitteluaikanaan enemmän palkkaa kuin minä, ammattilainen kovalla työllä kuussa.