Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotossa 200 000

Vierailija
10.09.2018 |

Kuinka moni on selvinnyt velkahelvetistä?
Kaverini nainen on huonojen valintojen vuoksi joutunut velkahelvettiin. Loppua ei näy.
Velat raksuttavat korkoa koko ajan. Nainen elää kelan ja sossun tuilla.
On vakavasti masentunut.

Miten tällainen ihminen voisi päästä pois velkakierteestä? Hän on menneisyyden huonoista valinnoista viisastunut. Mutta hän ei pääse näyttämään parannustaan, koska ei saa millään sovittua velkojiensa kanssa. Ulosotto on aika karu kohtalo.
Vaikka maksaisi sen summan mitä velkaa oli, on korot nostanut summaa lannistavan korkealle.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vanheneeko ne koskaan? Olen ymmärtänyt, että velkoja voi uudistaa velan aina, kun vanheneminen häämöttää...

Jokin raja tällekin tulee saada.

Jos on osoittanut ja vaikeuksissa olleita ei tulisi rangaista, jos ovat osoittaneet halukkuutta hoitaa asiansa edes jotenkin.

Yhteiskuntamme on kieroutunut. Systeemit kannustaa kieroiluun. Kelan hetkellisenä asiakkaana huomattiin. Me rehelliset saatiin keppiä ja epärehelliset porkkanaa.

Vierailija
22/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vanheneeko ne koskaan? Olen ymmärtänyt, että velkoja voi uudistaa velan aina, kun vanheneminen häämöttää...

https://www.takuusaatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja/velan-vanhentuminen/eri…

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos noista vinkeistä.

Antaa hieman edes toivoa ja minunkin on helpompi ymmärtää miten prosessi toimii, jotta voin yrittää edes auttaa.

Ovatko velkojat niitä, joille on alunperin velkaa vai niitä keille laskut on.myyty karhuttavaksi?

Alkuperäistenhän.kanssa käsittääkseni voi keskustella laskujen maksamisesta ja näiden lindorffien sun muiden kanssa haastavampaa.

Itsellä ei ole ikinä ollut rahaongelmia. Voin.vaan kuvitella miten hirveätä se on. Uskomme tähän ihmiseen ja halutaan auttaa hänet pois ongelmista. Summa on vasn sairaan iso ja se kasvaa koko ajan. Laki tarvittaisiin suojelemaan ihmisiä tällaiselta.

Koronkiskonnan tulisi mielestäni loppua summan ylittäessä 15% alkuperäisestä.

Olen itsekin sitä mieltä, että velallisen tulee maksaa velkansa. Rajansa kuitenkin kaikenlaisella kiskonnalla. On sairaus ettei osaa käsitellä rahaa. Aivan kuten alkoholismi. Siksi valtion tulisi suojella heikkoja kansalaisia. Pikavippaajat edesvastuuseen.rahaongelmien kasvattamisesta.

Velkoja voi olla kumpi tahansa, ja oikeasti on helpompi sopia maksuista perintäfirman kanssa. Alkuperäinen velkoja voi myydä velan jollekin toiselle firmalle = saa koko velan heti, ja perintäfirma sitten kynii velalliselta mitä pystyy.

Ulosoton korko on 7%, kun pikavipin korko voi olla 107%. Siksi kenenkään ei kannata ottaa pikavippiä välttääkseen ulosottoa. Ulosotto ei ole enää aikoihin ollut 1/3 tuloista vaan suojaosa on nyt 22,41€/päivä yksinäisellä, ja vasta suojaosuuden jälkeen lasketaan ulosoton määrää. Jokseenkin tasan kolmasosa se on 1800€ nettotulosta eli siitä, josta on jo vero peritty.

Vierailija
24/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joustoluotot ja muut sellaiset, joita jatkuvasti lyhennetään, eivät vanhene ennen kuin ne eräännytetään eikä niitä tarvitse edes uudistaa, kun maksetaan edes vähän .

Ulosottoon menevät velat vanhentuvat 15 vuodessa oikeuden päätöksestä, ja yksityishenkilöille maksettavat, esim. vuokrat 20 vuodessa. Julkiset maksut, esim. verot, vakuutukset, terveyskeskus- ja kirjastomaksut vanhentuvat jo 5 vuodessa. Ei ne jatku ikuisesti, kunhan antaa mennä ulosottoon eikä epätoivoisesti yritä lyhentää.

Vierailija
25/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on osoittanut ja vaikeuksissa olleita ei tulisi rangaista, jos ovat osoittaneet halukkuutta hoitaa asiansa edes jotenkin.

Yhteiskuntamme on kieroutunut. Systeemit kannustaa kieroiluun. Kelan hetkellisenä asiakkaana huomattiin. Me rehelliset saatiin keppiä ja epärehelliset porkkanaa.

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä velkaneuvonnasta, vaelkajärjestelystä jne? Kunhan mutulla haukut "systeemiä"... Apua on saatavilla, mutta sitä on itse haettava, laskujen piilottaminen ja pään laittaminen pensaaseen ei auta.

Vierailija
26/26 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä velkaneuvonnasta, vaelkajärjestelystä jne? Kunhan mutulla haukut "systeemiä"... Apua on saatavilla, mutta sitä on itse haettava, laskujen piilottaminen ja pään laittaminen pensaaseen ei auta.

Ei ole muyta kuin se tieto mitä velallinen on sanonut. Olin samassa pää pensaaseen luulossa, mutta ei se kuulemma niin mene.

Kuten sanoin, itsellä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia rahan kanssa, joten en käsitä tätä ongelmaa. Siksi kysyn täältäkin, että ymmärrys kasvaisi. Helpommin voin auttaa jos tiedän.

Olen kehoittanut ottamaan velkojiin yhteyttä ja sopimaan suunnitelman. Toinen, jolla pienet velat, teki niin ja asiat hoitui.

Isompien velkojen kanssa painija ei ole saanut järkevää keskusteluyhteyttä, joten pää on pensaassa. Jos vaikka useamman aivon voimin saataisiin häntä autettua.

Myönnän olevani tietämätön. Luin kaikenlaisia sivuja netistä ymmärtääkseni, mutta ristiriita velallisen sanomisissa ja sivuilla heitti minut tänne kyselemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän